Anonym skriver:
Efter i går ved jeg ikke hvilket ben jeg skal stå på. Jeg har brug for råd, især da manden jeg er sammen med og jeg har en baby på kun 3 måneder.
Historien starter således.....
Vores parforhold har i længere tid været påvirket at min kærestes (vi kalder ham X) dårlige humør, depressive tanker,søvn besvær osv. Jeg har hele tiden tænkt, at det nok var på grund af hårde arbejdsdage, men der tog jeg helt fejl.
Jeg står og skal i gang med at sortere vasketøjet. Imens snakker jeg med X som holder vores baby. Stemningen er god. Jeg tjekker og tømmer altid lommerne på tøjet, og da jeg tager hånden i X's bukselomme, får jeg fat i noget.
Jeg tager det ud. I min hånd ligger en kanyle. Lommen indeholder også to små glas, som tydeligt har indeholdt en form for væske.
Jeg kigger på X, og spørger hvad det er. Han forklarer at de bruger det på arbejdet til at lave kaviar. Jeg spiller med, fordi jeg gerne vil være 100% sikker inden jeg tager konfrontationen. 5 min på Google, og rigtigt nok, det var bestemt ikke til kaviar....
Jeg konfronterer X, og efter længere tid finder jeg frem til den rigtige historie.
X har for længe siden taget noget ulovligt, som har gjort, at han tror han ikke kan få børn. Derfor har han i over et år! ! Gået og stukket sig på arbejdet med et ulovligt skaffet stof, som skulle gøre, at chancen for børn blev øget.
Vi havde inden vores baby kom prøvet i over to år.
Jeg føler mig så svigtet, løget for, og ja, lad os bare sige at tilliden er helt væk. Han ved hvor meget jeg er imod at man tager ulovlige stoffer, og bivirkningerne på dette matcher de førnævnte problemer, så pludselig giver hans ændrede person igennem det sidste år mere mening.
Hvordan ville i takle en situation som denne?
som tingene ser ud lige nu, så tror jeg ikke at jeg vil kunne stole på ham igen, for hvis ikke forholdet er bygget på åbenhed, kommunikation og gensidig respekt, hvad er der så at kæmpe for?
Hvor dejligt, at din mand har fundet et fertilitetsfremmende middel, jeg er sikker på, at hele fertilitetsindustrien er meget interesseret i, hvad det handler om 
Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke først antager, at det drejer sig om steroider eller narkotika (men tænker det knapt så sandsynligt, hvis der ikke har været flere tegn), det ville absolut være min første tanke. Steroider er i øvrigt fertilitetsnedsættende ved længere tids brug, så det passer jo meget godt med både fertilitetsbesvær og adfærdsændringer.
Manden har tydeligvis et meget stort problem, og I skal have involveret professionel hjælp, så tag kontakt til jeres læge og få en fælles tid, så I kan få klarlagt, hvad det drejer sig om, og hvilken hjælp han skal have.
Held og lykke, det bliver en lang proces...