Jeg er så gal !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2009

qp

Jeg kender godt de fordomme omkring enlige mødre og en tur i byen. Min moster mener jo, at " nu har du rendt det i byen du skal, du har en søn og bør være hjemme hos ham"!! Jeg har været i byen 3 gange i år 2009, så det er ikke fordi jeg render så meget ude i byen... hehe
Nogle mennesker har det så skidt med sig selv, at de er nødt til at trække andre ned med sig - dårlig stil... Tag dig ikke af hende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

iln

Den fatter jeg ikke helt.

Når man har barn - har man så ikke lov til at hygge sig og tage i byen?

Det er vel sundt både for mor og barn med lidt adskillelse af og til.

Hun aner da tydeligvis ikke hvad hun udtaler sig om.

Anmeld

25. september 2009

Anonym trådstarter

Tusinde tak for alle jeres svar , piger .
Dejligt at vide at det ikke kun er mig , der synes hun er total Fatdum (Kan man godt sige fatdum?) 

Anmeld

25. september 2009

....

Anonym skriver:

Tusinde tak for alle jeres svar , piger .
Dejligt at vide at det ikke kun er mig , der synes hun er total Fatdum (Kan man godt sige fatdum?) 

Selvfølgelig kan man sige fatdum 

Min datter er lidt over 3 måneder og jeg har brugt min mor 3-4 gange til babysitning. For ikke at tale om de gange jeg har fået min søster til at gå en tur med barnevognen.

Man har brug for noget tid til at pleje sig selv - ISÆR som alenemor!!! Om tiden bliver brugt til en opvask eller en bytur er fuldstændig underordnet. Så længe man har mulighed for at gøre noget som man selv vil. Og når du så er så heldig, at du har sådan en fantastisk familie, som netop gider og hjælpe dig, så er det da bare med at udnytte deres tilbud.

Tak til alle bedsteforældre, familiemedlemmer, venner, der gider støtte op om alenemødre, og alle som mener man er en dårlig mor, bare fordi man tager 5 timer til sig selv... ja helt ærligt, så kan jeg ikke tro de har alt for mange hjerneceller at tæske rundt med.

Hilsner fra en alenemor med overskud pga. sin familie!

Anmeld

25. september 2009

Anonym trådstarter

MayaMor skriver:

Selvfølgelig kan man sige fatdum 

Min datter er lidt over 3 måneder og jeg har brugt min mor 3-4 gange til babysitning. For ikke at tale om de gange jeg har fået min søster til at gå en tur med barnevognen.

Man har brug for noget tid til at pleje sig selv - ISÆR som alenemor!!! Om tiden bliver brugt til en opvask eller en bytur er fuldstændig underordnet. Så længe man har mulighed for at gøre noget som man selv vil. Og når du så er så heldig, at du har sådan en fantastisk familie, som netop gider og hjælpe dig, så er det da bare med at udnytte deres tilbud.

Tak til alle bedsteforældre, familiemedlemmer, venner, der gider støtte op om alenemødre, og alle som mener man er en dårlig mor, bare fordi man tager 5 timer til sig selv... ja helt ærligt, så kan jeg ikke tro de har alt for mange hjerneceller at tæske rundt med.

Hilsner fra en alenemor med overskud pga. sin familie!

Tak for dit dejlige indlæg - Dejligt at se at jeg ikke er den eneste der engang imellem har brug for at have armene hængene ned af kroppen

Anmeld

26. september 2009

JustAnotherName

Anonym skriver:

I fredags var jeg i byen med nogle piger, mens min søn hyggede sig hos sin mormor og morfar.
Jeg vælger at stikke forbi det diskotek jeg arbejdede på førhen, og som min søns far arbejder på. (Han har valgt ikke at have noget med sin søn at gøre), Eftersom det ikke er MIG der har et problem i denne sag, tænker jeg at det kan der vel ikke ske noget ved..

Det går også rigtig godt til at starte med, går pænt udenom min søns far, og det generer mig egentlig ikke at være i rum med ham - Havde troet det ville være træls, men det var sgu fint

Da jeg så er ude og ryge, kommer en af mine tidligere kollegaer, fra diskoteket hen, (min søn fars, bedste veninde) og siger denne sætning
"Ja, man kan rigtig se hvor stort et ansvar du tager for din søn - Måske kommunen skulle vide at du sådan render i byen?"
Jeg blev så gal, så jeg råbte efter hende at hun kunne jo selv prøve at stå i rollen som enlig mor, før hun udtalte sig om noget som helst.

Jeg forstår bare ikke hvordan hun kan tillade sig at udtale sig, når hun ikke ANER en skid om noget som helst !!
- Jeg har en aftale med mine forældre om at han er hos dem, en overnatning, hver 3. weekend, for at jeg kan få lidt "luft" og få gjort hvad jeg nu har lyst til - Gå i byen, sove, vaske, you name it. En aftale jeg er meget glad for at have.
Og hvorfor udtaler hun sig om det, når hun støtter den mand, der netop FRALÆGGER sig ALT ansvar ?!

Måtte bare lige af med det -

Håber I alle får en god dag.

Godt for dig at du har den pasnings-ordning. Det er sgu sundt at blive "luftet" og få lidt tid uden barn. Det kommer din søn tilgode, at du får mere overskud.
Og fedt for din søn at have et nært forhold til sine bedsteforældre.

Det er da din X der har et tab, og hans veninde er da et skvat at komme med sådan en udtalelse. Hun skulle bare tage at blande sig helt udenom!

Ryst det af dig, og trives du bare med at leve som du gør! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.