Hvor ryger feriepengene hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2009

Plysbjørnen

Dutte84 skriver:

Hvor ryger feriepengene hen, hvis man ikke når og få holdt ferie inden 1. Maj 2010?

For det gør jeg højst sandsynlig ikke, hvis jeg finder en læreplads til Januar...

De går til noget der hedder Feriefonden, men hvad med at kontakte din arbejdsgiver/fagforening, og få pengene udbetalt, det mener jeg at du har krav på når du ikke kan nå/har mulighed for at afholde din ferie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

Mette Nexø

Man har ret til sine feriepenge selvom man er forhindret i at holde ferie. Feriekort fra feriekonto skal man selv skrive under, hverken arbejdsgiver eller kommune skal blandes ind i det mere. Det har feriekonto meldt ud i starten af året. Så du skulle kunne få dine penge uden de store problemer.

Anmeld

23. september 2009

Halbschön

mortil4 skriver:

når du er på barsel skal kommnen skrive under på at du må få dem udbetalt, det gør de 2 gange om året, hvis ikke de skriver under bliver de trukket i dine DP hvis kommunen får at vide at du har fået dem udbetalt. Grunden er at barsels dagpenge hører under overførsels indkomst og der skal kommunen skrive under også selv om det er ferie konto, man må kun skrive under selv hvis man er i arbejde.

Men fra januar kan du jo bare få dem udbetalt, du kan evt lave en aftale med din praktik plads om at du får dem uden at holde ferie.

Ved kun hvordan det har været for mit vedkommende. Jeg får ikke dagpenge mens jeg er på barsel... Så der er nok andre regler der gælder!

Anmeld

23. september 2009

Vingummien

Dutte84 skriver:

Ja... Men flere siger jeg godt kan få dem udbetalt uden at holde ferie.. Og barsel er en hindring...

Jeg fik godt nok mine under barsel. Har du snakket med kommunen om det?

Anmeld

24. september 2009

Mira0911

suanne85 skriver:

Jeg fik godt nok mine under barsel. Har du snakket med kommunen om det?

Jeg har snakket med kommunen... og de sagde min barsel vil slutte og skulle derfor vente til når den var slut...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.