Hvor ryger feriepengene hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2009

Mira0911

Mette+Mathias skriver:

Jo, det kan du godt, for man skal holde hovedferien ml. 1/5 - 30/9, og det har du ikke haft mulighed for, så de første 3 uger kan du få udbetalt nu.

Okey... Det må jeg så lige få kigget på...
På adir, skal jeg vel ind under blanketten, hvor jeg ikke har haft mulighed for at for at holde ferie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

Vingummien

Dutte84 skriver:

Hvor ryger feriepengene hen, hvis man ikke når og få holdt ferie inden 1. Maj 2010?

For det gør jeg højst sandsynlig ikke, hvis jeg finder en læreplads til Januar...

Er en masse regler med dem, jeg var på barsel da jeg fik mine. men alt efter r beløb kan du søge om at få dem uden ferie.
Min kæreste fik han skole til at skrive under dengang og så fik han dem uden at skulle holde ferie

Anmeld

23. september 2009

Mira0911

suanne85 skriver:

Er en masse regler med dem, jeg var på barsel da jeg fik mine. men alt efter r beløb kan du søge om at få dem uden ferie.
Min kæreste fik han skole til at skrive under dengang og så fik han dem uden at skulle holde ferie

Hvis jeg skal have dem udbetalt, er jeg ret sikker at kommunen skal stemple - og så er det min barsel stopper...

Anmeld

23. september 2009

Vingummien

Dutte84 skriver:

Hvis jeg skal have dem udbetalt, er jeg ret sikker at kommunen skal stemple - og så er det min barsel stopper...

Jeg tænkte mere på hvis du starter på skole eller sådan til januar. Så kan du få dem til at skrive under.

Du har jo til maj og starter du på en læreplads har du altså også ret til ferie når du har ferie penge eller må de jo skrive den under så du kan få pengene til den tid uden at holde ferie

Anmeld

23. september 2009

Mira0911

suanne85 skriver:

Jeg tænkte mere på hvis du starter på skole eller sådan til januar. Så kan du få dem til at skrive under.

Du har jo til maj og starter du på en læreplads har du altså også ret til ferie når du har ferie penge eller må de jo skrive den under så du kan få pengene til den tid uden at holde ferie

Ja... Men flere siger jeg godt kan få dem udbetalt uden at holde ferie.. Og barsel er en hindring...

Anmeld

23. september 2009

Louise mortil4

Renée88 skriver:

Den fra feriekonto skal du selv skrive under.... Så det er bare at få den sendt afsted... Ellers prøv at kigge på deres hjemmeside www.feriekonto.dk.. Jeg ringede til dem, fordi jeg var i tvivl om nogle ting...

når du er på barsel skal kommnen skrive under på at du må få dem udbetalt, det gør de 2 gange om året, hvis ikke de skriver under bliver de trukket i dine DP hvis kommunen får at vide at du har fået dem udbetalt. Grunden er at barsels dagpenge hører under overførsels indkomst og der skal kommunen skrive under også selv om det er ferie konto, man må kun skrive under selv hvis man er i arbejde.

Men fra januar kan du jo bare få dem udbetalt, du kan evt lave en aftale med din praktik plads om at du får dem uden at holde ferie.

Anmeld

23. september 2009

Louise mortil4

Dutte84 skriver:

nej den stopper ikke, men får du dem udbetalt ud over de 2 gange om året hvor kommunen skriver under trække de i dine DP, men skriver kommunen under bliver der ikke trukket noget.

Anmeld

23. september 2009

Mira0911

mortil4 skriver:

nej den stopper ikke, men får du dem udbetalt ud over de 2 gange om året hvor kommunen skriver under trække de i dine DP, men skriver kommunen under bliver der ikke trukket noget.

Kommunen har selv sagt til mig  at barslen stopper, hvis jeg får dem udbetalt... Jeg ringede og snakkede med en om det for en mdr siden ca..

Anmeld

23. september 2009

Mor.sander

Jeg få udbetalt mine feriepenge her i okt. da jeg er forhindret i at holde ferie pga. sygdom (er på sygedagpenge) Så ville da mene at der gælder samme regler når man er på barsel.

Anmeld

23. september 2009

Louise mortil4

Dutte84 skriver:

Kommunen har selv sagt til mig  at barslen stopper, hvis jeg får dem udbetalt... Jeg ringede og snakkede med en om det for en mdr siden ca..

reglerne er de samme vil jeg da tro over hele landet og jeg fik i slutningen af april underskrevet mine ferie penge, der var jeg på barsel og er det stadig, prøv og ring og snak med en anden, og spør oom den også stopper hvis det er dem der underskriver papiret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.