komme ud(folk uden børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
debbie19 skriver:

tager skisme min kæreste med haha  

så må han ud af fjerne lørdag morgen.

var der nogle der sagde ond kæreste?? 

Haha den var god. Du fik mig lige til at grine lidt

jeg håber og  krydser  for at med tiden vil dine smerter bliver mindre og mindre søde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

debbie19

loop skriver:

Jeg synes du har fået flere gode svar allerede. Men derudover, er der så ikke lavet en plan for, hvordan du skal få det bedre fremover? Jeg tænker her på fysisk. Du kalder dig "debbie19", og jeg regner derfor med at du er 19 år, du er også på en babyside, og det må jo betyde, at du enten har børn, er gravid, eller har planer om at blive det. Men for din egen skyld(og selvfølgelig også barnets) er der jo nød til at komme styr på nogle ting først.

Jeg mener du har skrevet om dine udfordringer før herinde, og jeg synes simpelthen det er så trist for det lyder ikke som om du får den rette hjælp. Hun du evt nogen, der kan hjælpe dig med at slå i bordet ved lægen? Det er jo ikke sikkert du selv kan, når du har en depression.

Det kan ikke være rigtigt at et ungt menneske skal sidde indespærret i en lejlighed. Hvis du virkelig ikke kan/må gå, må der søges om nogle hjælpemidler til dig. Både så du kan komme udenfor, men så sandelig også for at du kan få en dagligdag til at fungere.

For det første. så er det bare et brugernavn  

Jeg er 24

jeg er pt under udredning og venter på at rehabiliterings team på jobcenteret hjælper Min sagsbehandler Og mig med at finde en passende praktikplads da de praktiker jeg har været i ikke har kunne fuldføres pga helbred. og jeg giver for meget af mig selv og ignorere lidt mit krop når jeg har et arbejde hvilket resultere i jeg går ned med flaget når kroppen får nok... vi har ikke børn. og det ikke sikkert vi får det. vi vil rigtig gerne havde et par stykker men som tingene ser ud pt og med økonomi så er tiden ikke den rette. 

ja har en depression og får psykolog hjælp men den er ikke slem. jeg får ingen piller mod den eller ligne. det er nogle ting fra min opvækst som gør jeg har tendens til depressioner. og min krop skranter måske også lidt mere jeg er født 10 uger for tidlig med en vægt på 910 gram ingen troede jeg ville overleve.. jeg har en hjerneskade som gør at jeg kun ser 10 procent på venstre øje og slet ikke på højre.. jeg lider af indlæringsvanskeligheder som gør jeg aldrig var i skole da jeg er vokset op med alkoholisk mor som ikke kunne rumme mig. så den stod på stuerest og tæsk hver dag... jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at være sådan overfor mine børn. for det første jeg kommer aldrig til at røre alkohold da jeg har pct (sjælend leversygdom) og er strengt imod vold. jeg fra dag til dag det jeg nød til for kan ikke sige hvordan tingene er imorgen.. jeg kommer da ud nogle gange men sommetider kan det godt være 1 gang på en uge eller ligne.. nogle gange oftere. jeg tvinger sommetider mig selv ud trods smerten og så tager jeg nogle dage efterfølgene hvor jeg hverken kan stå eller gå på benet.. og der er ingen hjælpemidler at hende da man selv skal betale for el køretøj som er det jeg er blevet andbefalet og de er pænt dyre... nå blev et ret langt svar 

Anmeld Citér

25. januar 2016

debbie19

Love Angel skriver:

Haha den var god. Du fik mig lige til at grine lidt

jeg håber og  krydser  for at med tiden vil dine smerter bliver mindre og mindre søde. 

tak. 

Håber svømning kan give lidt så man får rørt sig lidt

Anmeld Citér

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

debbie19 skriver:

jeg sidder faktisk hjemme 24 timer i døgnet. jeg har en depression er netop begyndt til pskykolog pga depression . men udover det så har jeg et par smadret knæer som ikke er til at gå ture med hvilket jeg savner afsindigt meget... jeg føler mig mega doven og total hulebor. men samtidig så gider jeg heller ikke ud medmindre jeg skal noget... jeg synes det kan være temmelig hårdt for folk siger ofte du skal ud og havde noget luft ud og gå en tur... ja jeg burde men orker ikke og min knæ gør ondt ikke engang tramadol tager smerterne.. jeg har også en ødelagt hånd som gør mig meget ret handicappet da det var MIN gode hånd den kan slet ikke bruges længere. og kan ikke engang holde en gaffel eller blyant og oprationer har kun gjord det værre.. jeg vil så gerne vis jeg kunne få noget motion men bare det at gå fra stuen til køkkenet gør ondt (lejeligheden er 48 kwh) jeg bruger en hulahopring et par gange om mdr da jeg var ondt i tarmene vis jeg gør det ofte. jeg er sygmeldt og venter på at jobcenteret finder en praktikplads der kan havde mig et par timer om ugen... kommer i ud hver dag vis i intet skal ?? 

Jeg har ikke svart på din afstemning, for jeg er ikke helt sikker på, hvad du leder efter. 

Ja, jeg er udenfor hver dag. Enten for at arbejde, ses med veninder og familie, for at motionere, eller så meget andet. Men det er ikke hver dag at jeg går en tur? Hvis jeg eksempelvis cykler til og fra job, så får jeg ca. en times motion på den måde...

Men.. det lyder heller ikke som om det er helt meningsfyldt at sammenligne din situation med andres. Jeg er lider jo ikke af depression og de andre ting du beskriver, så jeg lever jo helt almindeligt. Jeg ville blive rigtig trist af at være inde hver dag, tror jeg - men vores situationer er jo forskellige, og der er en grund til at du ikke kan mere end du kan.

Kunne det være en idé at starte i det små? Eksempelvis beslutte at mandag, onsdag og fredag går du en lille tur på 30 minutter... det kan være uden formål, eller for at gå ned at handle,  besøge en bekendt, eller noget andet. Så kan du gradvist øge det lidt - med længere ture, mere aktivitet, eller i det hele taget alt hvad der får dig lidt ud af døren og gør dig i godt humør?

Anmeld Citér

25. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror også, svømning ville være noget for dig. Måske varmtvandsbassin?

Anmeld Citér

25. januar 2016

Augustmama

min kæreste og jeg går 3 ture om dagen hver anden uge (med hunden, morgen middag og aften). Og ugen efter går vi 1 gang sammen med barn og hund og en alene tur med barn og hund.  

Anmeld Citér

25. januar 2016

debbie19

aaaaaaaaaaaaaaav på grund af dårlig samvtighed så gik jeg 2 km og hver eneste skridt gjorde ondt... det var så dumt for nu har jeg et knæ som ligner en tennisbold.. men sindet har det godtså kan jeg slappe af i et par dage  onsdag skal jeg ud og gå 300 meter haha det nemt når man bor lige ved alting

Anmeld Citér

25. januar 2016

debbie19

Englesang skriver:

min kæreste og jeg går 3 ture om dagen hver anden uge (med hunden, morgen middag og aften). Og ugen efter går vi 1 gang sammen med barn og hund og en alene tur med barn og hund.  

waaow sikke da en del skridt i får taget på en dag

Anmeld Citér

25. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
debbie19 skriver:

tak. 

Håber svømning kan give lidt så man får rørt sig lidt

Ja det kan man håbe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.