debbie19 skriver:
jeg sidder faktisk hjemme 24 timer i døgnet. jeg har en depression er netop begyndt til pskykolog pga depression . men udover det så har jeg et par smadret knæer som ikke er til at gå ture med hvilket jeg savner afsindigt meget... jeg føler mig mega doven og total hulebor. men samtidig så gider jeg heller ikke ud medmindre jeg skal noget... jeg synes det kan være temmelig hårdt for folk siger ofte du skal ud og havde noget luft ud og gå en tur... ja jeg burde men orker ikke og min knæ gør ondt ikke engang tramadol tager smerterne.. jeg har også en ødelagt hånd som gør mig meget ret handicappet da det var MIN gode hånd den kan slet ikke bruges længere. og kan ikke engang holde en gaffel eller blyant og oprationer har kun gjord det værre.. jeg vil så gerne vis jeg kunne få noget motion men bare det at gå fra stuen til køkkenet gør ondt (lejeligheden er 48 kwh) jeg bruger en hulahopring et par gange om mdr da jeg var ondt i tarmene vis jeg gør det ofte. jeg er sygmeldt og venter på at jobcenteret finder en praktikplads der kan havde mig et par timer om ugen... kommer i ud hver dag vis i intet skal ??
Jeg har ikke svart på din afstemning, for jeg er ikke helt sikker på, hvad du leder efter.
Ja, jeg er udenfor hver dag. Enten for at arbejde, ses med veninder og familie, for at motionere, eller så meget andet. Men det er ikke hver dag at jeg går en tur? Hvis jeg eksempelvis cykler til og fra job, så får jeg ca. en times motion på den måde...
Men.. det lyder heller ikke som om det er helt meningsfyldt at sammenligne din situation med andres. Jeg er lider jo ikke af depression og de andre ting du beskriver, så jeg lever jo helt almindeligt. Jeg ville blive rigtig trist af at være inde hver dag, tror jeg - men vores situationer er jo forskellige, og der er en grund til at du ikke kan mere end du kan.
Kunne det være en idé at starte i det små? Eksempelvis beslutte at mandag, onsdag og fredag går du en lille tur på 30 minutter... det kan være uden formål, eller for at gå ned at handle, besøge en bekendt, eller noget andet. Så kan du gradvist øge det lidt - med længere ture, mere aktivitet, eller i det hele taget alt hvad der får dig lidt ud af døren og gør dig i godt humør?
Anmeld
Citér