debbie19 skriver:
jeg sidder faktisk hjemme 24 timer i døgnet. jeg har en depression er netop begyndt til pskykolog pga depression . men udover det så har jeg et par smadret knæer som ikke er til at gå ture med hvilket jeg savner afsindigt meget... jeg føler mig mega doven og total hulebor. men samtidig så gider jeg heller ikke ud medmindre jeg skal noget... jeg synes det kan være temmelig hårdt for folk siger ofte du skal ud og havde noget luft ud og gå en tur... ja jeg burde men orker ikke og min knæ gør ondt ikke engang tramadol tager smerterne.. jeg har også en ødelagt hånd som gør mig meget ret handicappet da det var MIN gode hånd den kan slet ikke bruges længere. og kan ikke engang holde en gaffel eller blyant og oprationer har kun gjord det værre.. jeg vil så gerne vis jeg kunne få noget motion men bare det at gå fra stuen til køkkenet gør ondt (lejeligheden er 48 kwh) jeg bruger en hulahopring et par gange om mdr da jeg var ondt i tarmene vis jeg gør det ofte. jeg er sygmeldt og venter på at jobcenteret finder en praktikplads der kan havde mig et par timer om ugen... kommer i ud hver dag vis i intet skal ??
Nu ved jeg jo ikke hvilken form for terapi, du går til, men jeg vil anbefale dig at finde en psykolog der arbejder ud fra en kognitiv tilgang, da det for mig lyder som om du har nogle indre forhindringer, der afholder der fra at komme ud, ud over du jo så også har de fysiske. En måde at sikre at du kommet ud flere gange om ugen, kunne være at alliere dig med en veninde og så bare gå en gang rundt om "blokken" alt tæller og måske du ville opdage at det rent faktisk gjorde noget godt for dig og gåture er noget af det mest skånsomme for kroppen og ellers kunne en tur i svømmehallen også være en mulighed. Held og lykke med det 
Anmeld
Citér