Er I aldrig bange for, at I aldrig får et barn? Jeg overvældes af følelsen - nok en kombination af, at der sker meget omkring mig. Men hvad nu, hvis jeg aldrig bliver gravid igen? Hvis jeg aldrig får mit største ønske opfyldt - det er jo desværre ikke alle, der er garanteret en baby.. Tænk hvis jeg er en af dem, der har trukket et kort strå?
Det korte svar:
Jo, jeg er skide bange!!!
Det lange svar:
Bekymringerne omkring, at det aldrig bliver vores tur fylder meget. Men efter snart 6 år i behandling (heri én BIO og to MA'er) har frygten for, at jeg aldrig bliver mor ændret sig.
Frygten og bekymringerne fylder stadig meget, men vi er blevet bedre til at fokusere på alle de glæder, som der trods alt stadig er i livet, selvom man ikke opnår rollerne som "mor" og "far": økonomiske frihed, rejser, plads til hobbyer og ikke mindst muligheden for altid at sætte hinanden højest. Et liv uden børn er for mig et liv, hvor jeg kan tillade mig at være egoistisk og gøre det, som JEG vil (og det er jo også meget fedt
).
Forstå mig ret... Jeg ville bytte det hele, og give min højre arm oveni for at blive mor, men desværre er det ikke sikkert, at det bliver sådan..
De første år vi var i behandling kunne jeg slet ikke slippe sorgen over at være barnløs - den fyldte ALT! I dag er sorgen en del af mig - på lige fod med sorgen over dødsfald i familien og lign. Jeg lever med den og accepterer, at der er dage, hvor jeg er dybt ulykkelig og helst vil blive under dynen... Det vigtige for mig er, at de dage er i stærkt undertal - der SKAL være flest gode dage (og det er der heldigvis også
). Jeg vil leve mit liv, mens jeg har muligheden for det (for mig betyder det alt for mange timer på (drømme)jobbet, rødvin med gode venner, søndage under dynen med min skønne mand og rejser hver gang muligheden byder sig).
Så jo... Jeg er skide bange for ikke at blive mor... Men jeg er mere bange for, at jeg om ti år opdager, at jeg glemte at leve mit liv, fordi jeg jagtede en drøm, som (måske) aldrig gik i opfyldelse!
Jeg håber, at det snart bliver jeres tur