Legeaftaler frikvarter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hej alle!

Hvordan ville I have det med, at jeres barn (i 0.klasse) et par gange på det sidste har fortalt, at han/hun ikke havde haft nogle at lege med i frikvartererne?

Mit barn fortæller dette igen idag...Det er sket et par gange før i løbet af den sidste månede. Mit barn er ikke ked af det, siger det. Men jeg tror selvfølgelig ikke det er spor sjovt for mit barn Det skal siges, at der laves legeaftaler inden frikvarter hver dag. Idag var legeaftale så løbet over og lege med nogle andre. Ville I tale med læreren? Hvordan ville I håndtere det? Jeg vil jo ikke gøre noget,  måske uproblematisk, til et problem! Synes bare det smerter i mit moderhjerte...Mit barn er iøvrigt meget velfungerende på alle niveauer - også socialt!  

De bedste hilsner..

Det er ikke svar på dit spørgsmål.. men har børn i dag i skolen tvungne legeaftaler i frikvartererne?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sessen1984 skriver:

Det er ikke svar på dit spørgsmål.. men har børn i dag i skolen tvungne legeaftaler i frikvartererne?! 

Det er der flere indlæg i tråden, der uddyber. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

• Ja. Det er aldrig noget vi er blevet orienteret om, men vores barn siger at læreren bestemmer...fx lige nu skal de lege med deres sidekammerat.  

Anmeld Citér

22. januar 2016

lineog4

sessen1984 skriver:

Kan de have i perioder, hvis de voksne omkring klassen vurderer at en sådan indsats er det rigtige. 

Men udover det er der i reformen heller ikke nødvendigvis frikvarter i den forstand som vi husker dem. Nogle skoler har valgt at frikvarter er fx en del af den understøttende undervisning og der derfor er læringsmål også for det vi kalder frikvarter og de derved også er voksenstyrede.

Anmeld Citér

22. januar 2016

jenny4

Du kunne jo også opfordre dit barn til at løbe med når legeaftalen løber over til nogle andre. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Du kunne jo også opfordre dit barn til at løbe med når legeaftalen løber over til nogle andre. 

Jo jo, det kunne jeg da! Men synes bare det er et "problem", at lærerne laver deciderede legeaftaler og så at der er børn, der kommer til at gå alene...

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Kan de have i perioder, hvis de voksne omkring klassen vurderer at en sådan indsats er det rigtige. 

Men udover det er der i reformen heller ikke nødvendigvis frikvarter i den forstand som vi husker dem. Nogle skoler har valgt at frikvarter er fx en del af den understøttende undervisning og der derfor er læringsmål også for det vi kalder frikvarter og de derved også er voksenstyrede.

Ja, det er jo nok et tiltag de laver udfra deres faglige vurdering. 

Der er sket meget siden VI havde frikvarterer

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Som udgangspunkt lyder det jo som en god plan. Omvendt kan man ikke " pålægge " at børn skal lege sammen . Tænker at alle ikke har en god kemi , så kan man vel komme udfra det går i vasken. Og nogle kommer til at lege alene ??? 

Er meget enig, det kan nemlig komme til at gøre, at der er børn der vil komme til at gå alene. Men når det er sagt, så må jeg også have tillid til at de ved hvad de gør mht. de "tvungne" legeaftaler og at de har gjort sig overvejelser omkring det. 

Det er bare SÅ svært, det med at ens barn har gået ALENE! Men det er jo bare ét ud af mange bump som de små poder møder i livets skole

Anmeld Citér

22. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Jo jo, det kunne jeg da! Men synes bare det er et "problem", at lærerne laver deciderede legeaftaler og så at der er børn, der kommer til at gå alene...

Det er selvfølgelig et problem hvis det er noget der sker gang på gang for samme barn. Men.. Jeg tænker alligevel at dit barn får mere ud af det, også på sigt, hvis du lærer ham/hende at håndtere situationen. Og så kan du jo orientere læreren om at dit barn har haft de her oplevelser og at i derhjemme har snakket om hvordan man kan tackle det, så hun kan støtte op om det og hjælpe hvis det er svært. Så egentlig synes jeg du skal gøre begge dele men lade "ansvaret" blive hos dit barn indtil videre. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det er selvfølgelig et problem hvis det er noget der sker gang på gang for samme barn. Men.. Jeg tænker alligevel at dit barn får mere ud af det, også på sigt, hvis du lærer ham/hende at håndtere situationen. Og så kan du jo orientere læreren om at dit barn har haft de her oplevelser og at i derhjemme har snakket om hvordan man kan tackle det, så hun kan støtte op om det og hjælpe hvis det er svært. Så egentlig synes jeg du skal gøre begge dele men lade "ansvaret" blive hos dit barn indtil videre. 

Ja, jeg kan godt følge dig! Selvfølgelig skal barnet også inddrages i det. Men det er jo bare det, at der er noget, der ikke funker med deres lege-system. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.