Legeaftaler frikvarter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.626 visninger
32 svar
17 synes godt om
20. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej alle!

Hvordan ville I have det med, at jeres barn (i 0.klasse) et par gange på det sidste har fortalt, at han/hun ikke havde haft nogle at lege med i frikvartererne?

Mit barn fortæller dette igen idag...Det er sket et par gange før i løbet af den sidste månede. Mit barn er ikke ked af det, siger det. Men jeg tror selvfølgelig ikke det er spor sjovt for mit barn Det skal siges, at der laves legeaftaler inden frikvarter hver dag. Idag var legeaftale så løbet over og lege med nogle andre. Ville I tale med læreren? Hvordan ville I håndtere det? Jeg vil jo ikke gøre noget,  måske uproblematisk, til et problem! Synes bare det smerter i mit moderhjerte...Mit barn er iøvrigt meget velfungerende på alle niveauer - også socialt!  

De bedste hilsner..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej alle!

Hvordan ville I have det med, at jeres barn (i 0.klasse) et par gange på det sidste har fortalt, at han/hun ikke havde haft nogle at lege med i frikvartererne?

Mit barn fortæller dette igen idag...Det er sket et par gange før i løbet af den sidste månede. Mit barn er ikke ked af det, siger det. Men jeg tror selvfølgelig ikke det er spor sjovt for mit barn Det skal siges, at der laves legeaftaler inden frikvarter hver dag. Idag var legeaftale så løbet over og lege med nogle andre. Ville I tale med læreren? Hvordan ville I håndtere det? Jeg vil jo ikke gøre noget,  måske uproblematisk, til et problem! Synes bare det smerter i mit moderhjerte...Mit barn er iøvrigt meget velfungerende på alle niveauer - også socialt!  

De bedste hilsner..

Det skal du selvfølgelig bare sige til læreren

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Det skal du selvfølgelig bare sige til læreren

...og du synes ikke jeg overreagerer?

Anmeld Citér

20. januar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

...og du synes ikke jeg overreagerer?

Det kommer jo an på hvad du gør det til, men hvis du siger "Min søn har fortalt et par gange at hans legeaftaler forsvinder i frikvarteret, så han ikke har nogen at lege med" så kan det vel knap nok karakteriseres som en reaktion

Vi bliver nødt til at kunne snakke med lærerne om sådan nogle ting. Det er jo ikke en klage du kommer med, men en orientering

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Tak! Ja, jeg tror jeg må skrive til læreren...

Anmeld Citér

20. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis det " kun" er sket et par gange i løbet af den sidste måned, havde jeg nok lige stukket fingeren i jorden og set om det var noget der blev ved. Synes det er lidt hurtigt at skrive til lærenen om det.

Nu er jeg selv på en skole i øjeblikket, og har set hvor hurtigt at de kære børn også kan misforstå hinanden ang lege aftaler ( hvor at de måske tror at den anden er løbet med)

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hvis det " kun" er sket et par gange i løbet af den sidste måned, havde jeg nok lige stukket fingeren i jorden og set om det var noget der blev ved. Synes det er lidt hurtigt at skrive til lærenen om det.

Nu er jeg selv på en skole i øjeblikket, og har set hvor hurtigt at de kære børn også kan misforstå hinanden ang lege aftaler ( hvor at de måske tror at den anden er løbet med)

Tak for dit svar! Altså, det er 2-3 gange det er sket..Mit barn trives godt og er ikke påvirket (ud af til) af noget. I SFO er barnet altid i leg/aktiviteter med de andre...Jeg vil ikke gøre noget forhastet men tanken om at barnet har gået alene rundt mens alle andre har leget - ja, det gør godt nok ondt Åhhh...Måske jeg bør afvente...

Anmeld Citér

20. januar 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hov...glemte at skrive, at det I klassen bliver bestemt baf læreren, hvem der skal lege med hvem...så børnene ved det når de går til frikvarter.

Anmeld Citér

20. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tak for dit svar! Altså, det er 2-3 gange det er sket..Mit barn trives godt og er ikke påvirket (ud af til) af noget. I SFO er barnet altid i leg/aktiviteter med de andre...Jeg vil ikke gøre noget forhastet men tanken om at barnet har gået alene rundt mens alle andre har leget - ja, det gør godt nok ondt Åhhh...Måske jeg bør afvente...

Ja, selvfølglig kan tanken gøre ondt i ens moderhjerte, men jeg havde alligevel lige ventet. Barnet har måske ligefrem nydt det og er ikke påvirket af det, som det selv siger. Det kan jo være nogle lange dage med meget leg og aktiviteter, så det kan jo være rart og tudse lidt rundt selv i et frikvater engang imellem. Men du skal selvfølgelig gøre hvad du finder mest rigtigt. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

bøllen

Anonym skriver:

Hov...glemte at skrive, at det I klassen bliver bestemt baf læreren, hvem der skal lege med hvem...så børnene ved det når de går til frikvarter.

Bliver lidt nysgerrig og håber det er okay jeg spørger . Men hvorfor er det læreren der bestemmer hvem der skal lege sammen og ikke bare fri leg ??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.