7/7 ordning - børne ungeydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2016

sne190810

Anonym skriver:

For enlige mødre 6500kr hvert kvartal 

Alt efter barnets alder, ja. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Lige præcis, og det er netop sådan det er hos min ven. Og derfor finder jeg det ikke rimeligt, at de ikke deles om BUY. 

(Beløbet er 6300) 

Det mest rimelige ville være at lave en fælles konto hvor børneydelsen blev indsat, og man i fælleskab fik skrevet alle faste udgifter ned: pasning, forsikring, fritidsinteresser. Man lavede så også er overslag på de store ting: fodtøj, overtøj, skoletaske, penalhus, klassekassen, fødselsdagsgaver til venner og hvad ved jeg - der er godt nok mange ting når man først begynder at tælle sammen. Og man uddelegerede hvem køber hvad og hvornår og så prøve at blive enige om kvalitet (kan være svært) og så ved man hvad der er til rest og af det kan man bruge til hverdagstøj. 

Men det kræver et godt samarbejde og har man ikke det så ville jeg nok vælge en anden løsning alla en får børneydelsen men sørger så for alle de store ting, hverdagen og hverdagstøjet klarer man selv når man nu ikke betaler børnepenge.

Anmeld Citér

15. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Tak for svar. 

Kender nemlig en der betaler børnepenge til moren 1000 kr om måneden 

men barnet har fri plads til ca 500kr om måneden. Og sko og overtøj der er købt på 10 måneder er der kun brugt 1000kr så moren har jo tjent kassen på barnet

Hvad han betaler børnepenge skal mor stå for alle udgifter altså selvsagt ikke mad, møbler, husleje, ferier, gaver osv hos far. 

Men mor skal sørge for hverdagstøjet. Men vil lige sige der er flere udgifter til et barn end institution og tøj, der er forsikring, klassekasse hvis man går i skole, skoletaske, penalhus, måske en fælles gave i klassen (her koster den 250 kr oven i klassekassen på 200 så det var jo en måneds overskud), fritidsinteresser, sutsko der konstant forsvinder, medicin og ja listen er sikkert en del længere.... 

Nu ved jeg ikke om din ven har 7/7 ordning og betaler børnepenge også, men hvis han fx har 10/4 så koster barnet jo også 3 dage mere mad pr uge, tro mig især når de bliver store kan de begynde at koste der. Når de store er der også lommepenge, ture med vennerne, klubkortet og og og og

Anmeld Citér

16. januar 2016

kesuh

Det er vel også mest rimeligt så. 

Tak for svar 

Var så lidt :-D 

Yup det fint nok. Når samarbejdet er som det er nu, så det fint :-D 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Marts<3

Til Jer/dem med 7/7 der selv køber tøj til barnet? Har barnet så sko og tøj fast hos den ene også skifter når barnet er hos henholdvis mor og far.... 

Jeg forstår ikke det koncept... 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Til Jer/dem med 7/7 der selv køber tøj til barnet? Har barnet så sko og tøj fast hos den ene også skifter når barnet er hos henholdvis mor og far.... 

Ja her har barnet fuld garderobe hos far og en fuld garderobe hos mor. 

Anmeld Citér

17. januar 2016

kesuh

Overtøjet og sko/vinterstøvler/gummistøvler følger knægten her.

Almindelig tøj har vi hvert sted.  Førhen fik han en kuffert med frem og tilbage,  men så begyndte han at tro han, at hans hjem var i kufferten.  Hvilket sådan set var rigtigt nok på en måde... Hvilket vi begge fandt ud af og det skar lidt i hjertet,  så overtøj og sko og en lille ting som han vil ha med frem og tilbage følger med.  I dette tilfælde er det hans sovebamse  

hvad forstår du ikke helt ved konceptet? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.