7/7 ordning - børne ungeydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.576 visninger
26 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2016

Anonym trådstarter

Hejsa 

jeg skriver for en ven, der har en "7/7 ordning med sit barn"

Barnet har bopæls adresse hos moderen, men de har fælles forældremyndighed. 

Far betaler ikke børnepenge til mor, da de har 7/7. (Praktisk har de faktisk 9/5, da barnet  hver weekend er hos far, men hver 2. Weekend er hos mor en' af dagene) 

far holder selv barnet med tøj, fodtøj og overtøj. Mor betaler for sport, som er 1000 kr for en sæson. (Og selvfølglig tøj) 

Mor får udbetalt børne-ungeydelsen, (som enlig forsøger) -så er det jeg tænker, om man kan dele denne ydelse, eller hvordan gør I der har 7/7 ordning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Hejsa 

jeg skriver for en ven, der har en "7/7 ordning med sit barn"

Barnet har bopæls adresse hos moderen, men de har fælles forældremyndighed. 

Far betaler ikke børnepenge til mor, da de har 7/7. (Praktisk har de faktisk 9/5, da barnet  hver weekend er hos far, men hver 2. Weekend er hos mor en' af dagene) 

far holder selv barnet med tøj, fodtøj og overtøj. Mor betaler for sport, som er 1000 kr for en sæson. (Og selvfølglig tøj) 

Mor får udbetalt børne-ungeydelsen, (som enlig forsøger) -så er det jeg tænker, om man kan dele denne ydelse, eller hvordan gør I der har 7/7 ordning? 

Hvor gammelt er barnet? 

Tænker.. Hvem betaler DP/VG/BH/SFO mm? 

Anmeld Citér

15. januar 2016

kesuh

Jeg får mere end halvdelen af børnepengene,  da vi begge er på su og jeg får ikke en rød reje i tilskud udover den almindelige boligstøtte..  Det var hendes eget forslag. Ingen af os betaler børnebidrag og 7/7 her og det har fungeret fint i over 3 år nu 

Vi betaler selv hver især knægtens tøj osv 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hvor gammelt er barnet? 

Tænker.. Hvem betaler DP/VG/BH/SFO mm? 

Barnet er 6 år, og der er friplads. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Jeg får mere end halvdelen af børnepengene,  da vi begge er på su og jeg får ikke en rød reje i tilskud udover den almindelige boligstøtte..  Det var hendes eget forslag. Ingen af os betaler børnebidrag og 7/7 her og det har fungeret fint i over 3 år nu 

Vi betaler selv hver især knægtens tøj osv 

Overføre moderen så 1/2 delen til dig hver 3 mdr? 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Tip!

Min kærestes 3 børn er delebørn (næsten 7/7) og han modtager halvdelen af børnepengene hver 3 md. 

Vi køber selv tøj, sko, overtøj... 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Fremad

Som udgangspunkt udbetales det jo til bopæls-forældre(adresse indehaver)

Men jeg kender til rigtig mange der arbejder så godt sammen at de deler pengene mellem dem når de har 7/7...

Desværre kan man ikke gøre dette pr automatisk så det bliver udbetalt til begge(50/50 % ) så hvis bopælsindhaver ikke er med på den er det jo desværre ikke muligt.

Anmeld Citér

15. januar 2016

kesuh

Anonym skriver:

Overføre moderen så 1/2 delen til dig hver 3 mdr? 

Hun overfører mere end 50/50%,  da hun mener hun godt kan klare sig og jeg alligevel køber overtøj til knægten..  Han er 4 år nu ;-) 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

BC skriver:

Min kærestes 3 børn er delebørn (næsten 7/7) og han modtager halvdelen af børnepengene hver 3 md. 

Vi køber selv tøj, sko, overtøj... 

Det er også det jeg findes mest rimeligt. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Hun overfører mere end 50/50%,  da hun mener hun godt kan klare sig og jeg alligevel køber overtøj til knægten..  Han er 4 år nu ;-) 

Det er vel også mest rimeligt så. 

Tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.