7/7 ordning - børne ungeydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Som udgangspunkt udbetales det jo til bopæls-forældre(adresse indehaver)

Men jeg kender til rigtig mange der arbejder så godt sammen at de deler pengene mellem dem når de har 7/7...

Desværre kan man ikke gøre dette pr automatisk så det bliver udbetalt til begge(50/50 % ) så hvis bopælsindhaver ikke er med på den er det jo desværre ikke muligt.

Ja desværre er det jo sådan. 

Det er vel mest rimeligt at det deles, når udgifterne deles. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

Anonym

Hvad så hvis ; 

mor får børnecheck og betaler, sko overtøj og børnehave og forsikring og tøj til eget hjem, 

og far får ingen penge og betaler kun barnets hverdags tøj.? Skal mor betale det tøj eller skal børnechecken gå på det? Eller er det en del af forsørgerpligten ? 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Julemusen

Anonym skriver:

Hvad så hvis ; 

mor får børnecheck og betaler, sko overtøj og børnehave og forsikring og tøj til eget hjem, 

og far får ingen penge og betaler kun barnets hverdags tøj.? Skal mor betale det tøj eller skal børnechecken gå på det? Eller er det en del af forsørgerpligten ? 

Altså børneydelsen er jo kun på 3500 kr i kvartalet og dækker jo egentlig ikke engang børnehaven! Det mest fornuftigte var at alle udgifter blev delt ligeligt og ligeledes med børneydelsen. Men tror ærligt at faren kommer til at punge mere ud hvis han på nuværende tidspunkt ikke betaler for halvdelen af forsikringen (700-1500 kr årligt) og pasningen. 

Hvis moderen er med på at betale børnehaven,forsikringen og overtøj så vil jeg være tilfreds med kun at betale tøj til barnet til brug hos mig.  

Anmeld Citér

15. januar 2016

sne190810

Julemusen skriver:

Altså børneydelsen er jo kun på 3500 kr i kvartalet og dækker jo egentlig ikke engang børnehaven! Det mest fornuftigte var at alle udgifter blev delt ligeligt og ligeledes med børneydelsen. Men tror ærligt at faren kommer til at punge mere ud hvis han på nuværende tidspunkt ikke betaler for halvdelen af forsikringen (700-1500 kr årligt) og pasningen. 

Hvis moderen er med på at betale børnehaven,forsikringen og overtøj så vil jeg være tilfreds med kun at betale tøj til barnet til brug hos mig.  

Hvis mor er i forhold, ja. 

Hvis hun står som enlig er der det ekstraordinære BYU hun kan/skal søge. Det er på et par tusinde, kan ikke huske præcise tal. 

Jeg fik selv omkring de 6500 kr, hvert kvartal da jeg var alene med min datter. Det er mange penge, når man også får friplads i institutionen, som de fleste enlige får grundet lav indkomst. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym

Julemusen skriver:

Tak for svar. 

Kender nemlig en der betaler børnepenge til moren 1000 kr om måneden 

men barnet har fri plads til ca 500kr om måneden. Og sko og overtøj der er købt på 10 måneder er der kun brugt 1000kr så moren har jo tjent kassen på barnet

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym

sne190810 skriver:

Hvis hun står som enlig er der det ekstraordinære BYU hun kan/skal søge. Det er på et par tusinde, kan ikke huske præcise tal. 

Jeg fik selv omkring de 6500 kr, hvert kvartal da jeg var alene med min datter. Det er mange penge, når man også får friplads i institutionen, som de fleste enlige får grundet lav indkomst. 

For enlige mødre 6500kr hvert kvartal 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg var alene med 2 børn fik jeg omkring 11.000,- fik dog kun en gang, da jeg ikke var enlig gangen efter. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Da jeg var alene med 2 børn fik jeg omkring 11.000,- fik dog kun en gang, da jeg ikke var enlig gangen efter. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Lige præcis, og det er netop sådan det er hos min ven. Og derfor finder jeg det ikke rimeligt, at de ikke deles om BUY. 

(Beløbet er 6300) 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja de gør. 6300 kr får de hver 3. Mdr. 

Fra 3-6 år. (Mere når de er under 3 og så falder det, når de er over 6) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.