er det mig der er pyldret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2009

missKat

Kloster skriver:

Hej.

Altså og det var mig, der troede det var en videnskab at opdrage børn. Men nej det er også blevet en videnskab bare at være gravid.

Nu er jeg ikke gravid og bliver det aldrig igen, men jeg har nu været det 3 gange
Jeg har fuldt med i, hvad man åbenbart må og ikke må, når man er gravid.
Og jeg sidder med store øjne  når jeg læser, hvad man ikke må, bare fordi man er gravid.
Det synes jeg er fuldstændig vildt.
Kan jo sagtens forstå at man skal holde sig fra alkohol, rygning og stoffer.
Men at man heller ikke må farve hår, få krøller, bruge make up, tage sol, spise ikke-økologisk, kun bruge bestemte body lotiens osv osv.

Jeg personligt, synes folk, er ved at blive hysteriske, når man bliver gravide.
Det er jo ikke en sygdom. Og hvis man i forvejen har brugt alt det, man "ikke" må bruge, før man blev gravid, mon så ikke det allerede er lagret i kroppen.
Det ender sørme da med, samfundet får skabt et allergisk samfund, fordi børn slat ikke er vandt til alt det der bare i forvejen er i fødevarer, luften, produkter osv osv.

Det er ikke en kritik af dig. Slet ikke!
Men for sulen da... Hvad mon man gjorde for bare 5 år siden....

Vi vil alle vores børn det bedste, men barnet er jo ikke engang kommet ud endnu.

Kloster

UHHHHHHHHHHH hvor er jeg lykkelig for dit indlæg Kloster!!

Jeg har indtil nu undgået debatter om parabener, make-up, hårfarve osv.
Og det har jeg gjort af den simple årsag, at jeg arbejder i branchen og har gjort det i 13 år.
Jeg er nu gravid og bruger stadig min creme, hvor ja der er parabener i..
og ja jeg går stadig med min make-up hver dag, da det er en del af mig og en del af min jobprofil.
Dog farver jeg ikke hår, bruger ikke parfume og hårlak med aerosol spray mere og kunne heller aldrig finde på at bruge VEET, her under min graviditet, da jeg ved hvor mange andre ting der er i.

MIN grund til at blive ved med at bruge mine cremer, hvor der kan være parabener i er -
1. der findes meget dårlige parabener, som ikke bruges i produkter i DK, så dem der bruges er i 1. omgang "gået fri"
2. parabenet er et koncerveringsmiddel der også findes naturligt i en del mad og grønt, som vi får i maven/blodet, hvor en creme aldrig kommer.
3. det er det konserveringsmiddel af alle, der er færrest alergene reaktioner på
4. det som i dag bruges som konservering i stedet kan give mange flere allergier og når det er olier fx, er en æterisk olie altså lig parfume, og det vil jeg hellere undgå end parabene.

er man bange for parabener skal man holde sig milevidt fra p-piller...!!!!!!
det er mange mange gange flere parabener i dem end der nogenside ville kunne være i en creme. Har hørt en kollega sige at når man spiser 1 p-pille svarer det til at 500 ml creme vil blive optaget i blodet, hver dag! Hvilket ikke er muligt, men p-pillen synkes hver dag..... Jeg har ikke noget bevis for dette, andet end en kollegas ord - smiler - men tankevækkende er det.

oveni alt det her der er MINE valg, så går jeg i parfumedunst hver dag og kan af gode grunde ikke undgå det - og jeg har SÅ man kollegaer der har fået de sundeste og skønneste børn gennem tiden!!

Jeg bruger min sunde fornuft og det der passer for mig, og det råder jeg da også andre til!! og er man i tvivl når man står i en butik, så find en veluddannet sælger og spørg.

hilsen Miss-kat der ikke ryger, drikker alkohol og kaffe, men elsker hendes ansigtscreme, makeup og cola zero

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Sweet1978

MetteT skriver:

Min svoger og svigerinde arbejder begge for dem som laver Veet, Vanish, neophos osv.
Og da vi havde fætter/kusine fest sidste år hvor jeg var gravid havde de et helt læs med til de andre piger men sagde til mig at jeg desværre måtte vente til jeg havde født, da det BESTEMT ikke er godt for fosteret!!!!
Og de må da vide hva de taler om....

Knus Mette

Nemlig det må da siges at være info fra kilden - smil

Om man er blevet mere hys... ved jeg ikke, hælder mere til den med OPLYST at folk gjorde ting uvidenhed for år til bage ka de jo ikke ændre på men når man ved det behøver man ikke gøre noget DUMT/FARLIGT/SKADELIGT...

Anmeld

22. september 2009

missKat

Caroline86 skriver:

ja, jeg ved det ikke, men jeg blev en smule forarget forleden..

Jeg har en veninde/bekendt (vi taler ikke meget sammen efter jeg er flyttet til Jylland) som også er gravid - lidt længere henne end mig.
Jeg er begyndt at tale med hende igen efter vi fandt ud af at vi begge er gravide, og forleden talte jeg med hende om det med at barbere ben, intimbarbering osv (som jo også har været oppe herinde), og hun fortalte så at hun bruger veet hårfjernings creme, for det kræver ikke så meget som barbering (som jeg jo slet ikke synes er besværligt endnu!!)..
Er det bare mig eller er veet smæk fyldt med kemikalier og ikke ret sundt for sådan en lille bebs? hun er meget bevidst om ikke at farve hår, bruge make-up osv, men hvis hun så bruger hårfjerning creme i stedet er det vel næsten bare værre!?
eller hvad mener I?

knus Caroline 17+4, og glad for sin skraber i badet

Veet vil jeg undgå da der er mange kemikalier i, men det er hendes valg søde og det kan du desværre ikke sige så meget til..
med mindre at hun ikke er klar over hvad hun gør, men idet hun bruger hårfarve må man gå ud fra hun ved det... hmm

kan godt forstå din frustration lige på punktet veet, da det er noget skrapt stads..

knusser

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tak for svar, allesammen!
I har jo allesammen ret i, at det er hendes valg, og jeg kan ikke gøre andet end at fortælle hende min mening om det (hvilket jeg har gjort). Jeg har sat tingene op overfor hinanden og spurgt hende hvor logikken er i at undgå alt "det giftige" men samtidig bruge veet creme fordi det er nemt Hun mente så at jeg var hysterisk og at det jo slet ikke var farligt, så det var egentlig dét jeg ville spørge Jer andre om...
om det er mig der overdriver overfor hende om hvor farligt det er i forhold til andre kemikalie ting som hun ikke vil røre med en ildtang!

Endnu en gang tak for Jeres svar! 

Anmeld

22. september 2009

Moderator

missKat skriver:

Jeg er nu gravid og bruger stadig min creme, hvor ja der er parabener i..
og ja jeg går stadig med min make-up hver dag, da det er en del af mig og en del af min jobprofil.
Dog farver jeg ikke hår, bruger ikke parfume og hårlak med aerosol spray mere og kunne heller aldrig finde på at bruge VEET, her under min graviditet, da jeg ved hvor mange andre ting der er i.

Hej Caroline!

Jeg læste i en anden tråd at du f.eks. ikke ville deltage i et fotoshoot af den ene grund at der ville blive brugt make up og du ville ikke have skyggen af make up på før din graviditet er ovre  - der synes jeg nok du er lidt (meget) "hys" - ihvertfald efter min standard

Jeg vasker mig selv og mit tøj i Neutralprodukter, smører mig ind i Neutral lotion og bruger en Neutral roll-on deodorant.

Jeg spiser så vidt muligt økologiske grøntsager og frugt og drikke øko-mælk.

MEN jeg bruger makeup og de fleste dage lidt parfume udenpå tøjet. Sommetider, dog  yderst sjældent, befinder jeg mig flere timer af gangen i passiv rygning-zoner, f.eks. hjemme hos rygervenner / folk jeg skal interviewe som ryger / hvis jeg vil høre noget bestemt musik et sted hvor der bliver røget indenfor.

Og en sjælden gang imellem kunne jeg måske godt finde på at drikke et halvt glas vin til maden til en særlig lejlighed.

SO SHOOT ME!!!!!

Det er MINE valg, de er nøje gennemtænkte hvert og et og jeg synes jeg kan stå inde for dem 

Stort kram
Rosa

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Rosa skriver:

Hej Caroline!

Jeg læste i en anden tråd at du f.eks. ikke ville deltage i et fotoshoot af den ene grund at der ville blive brugt make up og du ville ikke have skyggen af make up på før din graviditet er ovre  - der synes jeg nok du er lidt (meget) "hys" - ihvertfald efter min standard

Jeg vasker mig selv og mit tøj i Neutralprodukter, smører mig ind i Neutral lotion og bruger en Neutral roll-on deodorant.

Jeg spiser så vidt muligt økologiske grøntsager og frugt og drikke øko-mælk.

MEN jeg bruger makeup og de fleste dage lidt parfume udenpå tøjet. Sommetider, dog  yderst sjældent, befinder jeg mig flere timer af gangen i passiv rygning-zoner, f.eks. hjemme hos rygervenner / folk jeg skal interviewe som ryger / hvis jeg vil høre noget bestemt musik et sted hvor der bliver røget indenfor.

Og en sjælden gang imellem kunne jeg måske godt finde på at drikke et halvt glas vin til maden til en særlig lejlighed.

SO SHOOT ME!!!!!

Det er MINE valg, de er nøje gennemtænkte hvert og et og jeg synes jeg kan stå inde for dem 

Stort kram
Rosa

hej søde Rosa!
ja, jeg er bestemt hys omkring det med mig selv! Men tråden handler om jeg er hys på hendes vegne når jeg bliver "stødt" over at hun er MEGA hys omkring alt "giftigt" selv, men mener det er helt ok at bruge veet, fordi det altså ikke er farligt
Så spørgsmålet er egentlig ikke om jeg er hys generelt (for det er jeg ), men mere om jeg er hys omkring at visse produkter bare er super meget værre end andre, og om det er forkert af mig at gøre hende opmærksom på (sagde det måske ikke helt så objektivt som jeg kunne have gjort )

Jeg skyder dig ikke .. så bliver vi jo kede af det! specielt lille Lucas!

krammer tilbage igen

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Caroline86 skriver:

hej søde Rosa!
ja, jeg er bestemt hys omkring det med mig selv! Men tråden handler om jeg er hys på hendes vegne når jeg bliver "stødt" over at hun er MEGA hys omkring alt "giftigt" selv, men mener det er helt ok at bruge veet, fordi det altså ikke er farligt
Så spørgsmålet er egentlig ikke om jeg er hys generelt (for det er jeg ), men mere om jeg er hys omkring at visse produkter bare er super meget værre end andre, og om det er forkert af mig at gøre hende opmærksom på (sagde det måske ikke helt så objektivt som jeg kunne have gjort )

Jeg skyder dig ikke .. så bliver vi jo kede af det! specielt lille Lucas!

krammer tilbage igen

Ahhh undskyld, smukke!! Jeg har da vist misforstået tråden helt!!! Haha, eijjj undskyld at jeg bare braser ind i en tråd om noget helt andet og kalder dig hys uden du har spurgt

Sorry sorry.

Jo jeg synes det virker vildt underligt at hun ikke (når hun nu er så bevidst om alt muligt andet) har i det mindste googlet Veet eller læst bag på tuben - der fremgår det vel ret tydeligt at der er en masse skidteras i som ikke er godt for bajsen...

Rosa - som undskylder en gang til og sender en stor krammer retur

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Rosa skriver:

Ahhh undskyld, smukke!! Jeg har da vist misforstået tråden helt!!! Haha, eijjj undskyld at jeg bare braser ind i en tråd om noget helt andet og kalder dig hys uden du har spurgt

Sorry sorry.

Jo jeg synes det virker vildt underligt at hun ikke (når hun nu er så bevidst om alt muligt andet) har i det mindste googlet Veet eller læst bag på tuben - der fremgår det vel ret tydeligt at der er en masse skidteras i som ikke er godt for bajsen...

Rosa - som undskylder en gang til og sender en stor krammer retur

fedt du siger skidteras - var præcis det ord jeg brugte overfor hende!! haha

Du er tilgivet, for jeg ER jo hys

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Caroline86 skriver:

fedt du siger skidteras - var præcis det ord jeg brugte overfor hende!! haha

Du er tilgivet, for jeg ER jo hys

Haha really??   Jamen det er jo også præcis hvad det er...

Hvis vi nu siger at du er hys og jeg er sløset (og fylder mig med skidteras) så går det sikkert lige op i sidste ende   Mon ikke vi begge to får nogle lækre unger alligevel?

Rosa

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Rosa skriver:

Haha really??   Jamen det er jo også præcis hvad det er...

Hvis vi nu siger at du er hys og jeg er sløset (og fylder mig med skidteras) så går det sikkert lige op i sidste ende   Mon ikke vi begge to får nogle lækre unger alligevel?

Rosa

det gætter jeg på at vi gør har du fået tid hos lægen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.