Kloster skriver:
Hej.
Altså og det var mig, der troede det var en videnskab at opdrage børn. Men nej det er også blevet en videnskab bare at være gravid.
Nu er jeg ikke gravid og bliver det aldrig igen, men jeg har nu været det 3 gange 
Jeg har fuldt med i, hvad man åbenbart må og ikke må, når man er gravid.
Og jeg sidder med store øjne
når jeg læser, hvad man ikke må, bare fordi man er gravid.
Det synes jeg er fuldstændig vildt.
Kan jo sagtens forstå at man skal holde sig fra alkohol, rygning og stoffer.
Men at man heller ikke må farve hår, få krøller, bruge make up, tage sol, spise ikke-økologisk, kun bruge bestemte body lotiens osv osv.
Jeg personligt, synes folk, er ved at blive hysteriske, når man bliver gravide.
Det er jo ikke en sygdom. Og hvis man i forvejen har brugt alt det, man "ikke" må bruge, før man blev gravid, mon så ikke det allerede er lagret i kroppen.
Det ender sørme da med, samfundet får skabt et allergisk samfund, fordi børn slat ikke er vandt til alt det der bare i forvejen er i fødevarer, luften, produkter osv osv.
Det er ikke en kritik af dig. Slet ikke!
Men for sulen da... Hvad mon man gjorde for bare 5 år siden....
Vi vil alle vores børn det bedste, men barnet er jo ikke engang kommet ud endnu.

Kloster
UHHHHHHHHHHH hvor er jeg lykkelig for dit indlæg Kloster!!
Jeg har indtil nu undgået debatter om parabener, make-up, hårfarve osv.
Og det har jeg gjort af den simple årsag, at jeg arbejder i branchen og har gjort det i 13 år.
Jeg er nu gravid og bruger stadig min creme, hvor ja der er parabener i..
og ja jeg går stadig med min make-up hver dag, da det er en del af mig og en del af min jobprofil.
Dog farver jeg ikke hår, bruger ikke parfume og hårlak med aerosol spray mere og kunne heller aldrig finde på at bruge VEET, her under min graviditet, da jeg ved hvor mange andre ting der er i.
MIN grund til at blive ved med at bruge mine cremer, hvor der kan være parabener i er -
1. der findes meget dårlige parabener, som ikke bruges i produkter i DK, så dem der bruges er i 1. omgang "gået fri"
2. parabenet er et koncerveringsmiddel der også findes naturligt i en del mad og grønt, som vi får i maven/blodet, hvor en creme aldrig kommer.
3. det er det konserveringsmiddel af alle, der er færrest alergene reaktioner på
4. det som i dag bruges som konservering i stedet kan give mange flere allergier og når det er olier fx, er en æterisk olie altså lig parfume, og det vil jeg hellere undgå end parabene.
er man bange for parabener skal man holde sig milevidt fra p-piller...!!!!!!
det er mange mange gange flere parabener i dem end der nogenside ville kunne være i en creme. Har hørt en kollega sige at når man spiser 1 p-pille svarer det til at 500 ml creme vil blive optaget i blodet, hver dag! Hvilket ikke er muligt, men p-pillen synkes hver dag..... Jeg har ikke noget bevis for dette, andet end en kollegas ord - smiler - men tankevækkende er det.
oveni alt det her der er
MINE valg, så går jeg i parfumedunst hver dag og kan af gode grunde ikke undgå det - og jeg har SÅ man kollegaer der har fået de sundeste og skønneste børn gennem tiden!!
Jeg bruger min sunde fornuft og det der passer for mig, og det råder jeg da også andre til!! og er man i tvivl når man står i en butik, så find en veluddannet sælger og spørg.
hilsen Miss-kat der ikke ryger, drikker alkohol og kaffe, men elsker hendes ansigtscreme, makeup og cola zero