er det mig der er pyldret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
28 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ja, jeg ved det ikke, men jeg blev en smule forarget forleden..

Jeg har en veninde/bekendt (vi taler ikke meget sammen efter jeg er flyttet til Jylland) som også er gravid - lidt længere henne end mig.
Jeg er begyndt at tale med hende igen efter vi fandt ud af at vi begge er gravide, og forleden talte jeg med hende om det med at barbere ben, intimbarbering osv (som jo også har været oppe herinde), og hun fortalte så at hun bruger veet hårfjernings creme, for det kræver ikke så meget som barbering (som jeg jo slet ikke synes er besværligt endnu!!)..
Er det bare mig eller er veet smæk fyldt med kemikalier og ikke ret sundt for sådan en lille bebs? hun er meget bevidst om ikke at farve hår, bruge make-up osv, men hvis hun så bruger hårfjerning creme i stedet er det vel næsten bare værre!?
eller hvad mener I?

knus Caroline 17+4, og glad for sin skraber i badet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Sweet1978

Jo det er da meget værre, men du kan jo desværre ikke vælge for hende.

Anmeld

22. september 2009

Kloster

Hej.

Altså og det var mig, der troede det var en videnskab at opdrage børn. Men nej det er også blevet en videnskab bare at være gravid.

Nu er jeg ikke gravid og bliver det aldrig igen, men jeg har nu været det 3 gange
Jeg har fuldt med i, hvad man åbenbart må og ikke må, når man er gravid.
Og jeg sidder med store øjne  når jeg læser, hvad man ikke må, bare fordi man er gravid.
Det synes jeg er fuldstændig vildt.
Kan jo sagtens forstå at man skal holde sig fra alkohol, rygning og stoffer.
Men at man heller ikke må farve hår, få krøller, bruge make up, tage sol, spise ikke-økologisk, kun bruge bestemte body lotiens osv osv.

Jeg personligt, synes folk, er ved at blive hysteriske, når man bliver gravide.
Det er jo ikke en sygdom. Og hvis man i forvejen har brugt alt det, man "ikke" må bruge, før man blev gravid, mon så ikke det allerede er lagret i kroppen.
Det ender sørme da med, samfundet får skabt et allergisk samfund, fordi børn slat ikke er vandt til alt det der bare i forvejen er i fødevarer, luften, produkter osv osv.

Det er ikke en kritik af dig. Slet ikke!
Men for sulen da... Hvad mon man gjorde for bare 5 år siden....

Vi vil alle vores børn det bedste, men barnet er jo ikke engang kommet ud endnu.

Kloster

Anmeld

22. september 2009

Janep

Kloster skriver:

Hej.

Altså og det var mig, der troede det var en videnskab at opdrage børn. Men nej det er også blevet en videnskab bare at være gravid.

Nu er jeg ikke gravid og bliver det aldrig igen, men jeg har nu været det 3 gange
Og jeg sidder med store øjne  når jeg læser, hvad man ikke må, bare fordi man er gravid.
Men at man heller ikke må farve hår, få krøller, bruge make up, tage sol, spise ikke-økologisk, kun bruge bestemte body lotiens osv osv.

Det er jo ikke en sygdom. Og hvis man i forvejen har brugt alt det, man "ikke" må bruge, før man blev gravid, mon så ikke det allerede er lagret i kroppen.
Det ender sørme da med, samfundet får skabt et allergisk samfund, fordi børn slat ikke er vandt til alt det der bare i forvejen er i fødevarer, luften, produkter osv osv.

Vi vil alle vores børn det bedste, men barnet er jo ikke engang kommet ud endnu.

Kloster

jege r are sååh enig i det du skriver

jeg er gravid og drikekr elelr ryger ikk og ku da heller aldrig finde på det i min graviditet.
men ud over det lever jeg som jeg plejer. jeg bruger i forvejen ikk sminke til hverdag men hvis vi ska en tur ud og spise eller noget gør jeg mig da stadig pøn selvom jeg er gravid. ligesom jeg også bruger den creme jeg altid har brugt og deo.

jeg sys som dig os at børn ligesågodt kan mødes med de ting de kommer til at møde under aller omstændighedder når de blir født.

tror måske os det lidt er grunden til at der er så mange børn der har allergi i dag. de blir alle pakket ind i vat og fjærnet fra det de egentlig skulle bygge et imunforsar op imod. ikk at det er derfor alle børn med allergi for det men ja

til trådstarter:
jo tror os at det er ligeså slemt hvis ikk værre at bruge det. kan være hun er lidt dobbeltmoralsk

Anmeld

22. september 2009

Tulle28

Jeg er enig med dig Caroline! Og hvis hun går meget op i ikke at farve hår osv. er det da lidt dobbeltmoralsk at bruge VEET (der så vidt jeg husker flere gange har været i mediernes søgelys pga. farlige kemikaler).

Om man er blevet hysterisk de senere år ved jeg ikke, men man er måske blevet mere oplyst - og når man nu ved at alle disse ting kan have en skadelig indvirkning på det ufødte barn, så synes jeg ikke der er nogen grund til at bruge dem.

Knus Tulle

Anmeld

22. september 2009

Muffinmus

jo, VEET er det rene gift for både hende og hendes barn, sgu næsten bedre hun farver håret, for det kan gøres stort set uden kontakt til huden og er i dødt hår jo.
VEET  går ned med skrappe midler og frigør nede i selve huden...
Så jo, det er noget rigtigt lort at gøre ved sig, også når man ikke er gravid vel at mærke.

Anmeld

22. september 2009

Michala

Janep skriver:

jeg sys som dig os at børn ligesågodt kan mødes med de ting de kommer til at møde under aller omstændighedder når de blir født.

tror måske os det lidt er grunden til at der er så mange børn der har allergi i dag. de blir alle pakket ind i vat og fjærnet fra det de egentlig skulle bygge et imunforsar op imod. ikk at det er derfor alle børn med allergi for det men ja

Jeg synes det er en lidt mærkelig holdning at have om at børnene alligevel skal vende sig til det! Parabener, og hormoner fra diverse produkter er IKKE som bakterier og vira som man kan vænne sig til ved at immunforsvaret kan nedkæmpe det. Tværtimod er det unaturligt at have i kroppen, men man har ikke været opmærksom på de skadelige virkninger før de senere år. Derfor er det i så mange produkter (ja, i næsten alt vi omgiver os med), men synes bare at man skal undgå det der hvor man kan. Hvis ikke vi tager afstand fra det er der heller ikke nogen der vil bruge ressourcer på at ændre det, hvilket jeg synes er en god grund til at starte et sted, f.eks kun købe miljørigtige ting til børnene.

Jeg kan virkelig godt forstå at mange synes at det er hysteri med alt det man ikke "må", men det skal jo betragtes som vejledning, og så kan man jo træffe sine egne valg til hvad man vil og kan undgå.

Anmeld

22. september 2009

MetteT

Min svoger og svigerinde arbejder begge for dem som laver Veet, Vanish, neophos osv.
Og da vi havde fætter/kusine fest sidste år hvor jeg var gravid havde de et helt læs med til de andre piger men sagde til mig at jeg desværre måtte vente til jeg havde født, da det BESTEMT ikke er godt for fosteret!!!!
Og de må da vide hva de taler om....

Knus Mette

Anmeld

22. september 2009

Ina33

Kloster skriver:

Hej.

Kloster

Jeg er 100 % enig.
Jeg tror på at kvinder i dag er så velinformeret, at de sagtens selv kan tage stilling til hvad de mener de kan udsætte deres ufødte børn for.
Meget har ændret sig rigtig meget siden jeg fik min datter for bare 8 år siden, og jeg er da meget glad for at jeg ikke skal have flere børn...

MVH
Louise

Anmeld

22. september 2009

A.

ÅH NEJ DA..nej pjat søde synes at du overdriver..knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.