Åh nej.. Har mit barn nedsat hørelse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2016

Mamacita til 2 piger

LykkeB skriver:

Håber at det "bare" er det. Jeg frygter allerede døvhed. Nu må vi se mandag.. 

Du skal ikke frygte døvhed! Man kan operere et høreapparat/implantat ind, og så kan de faktisk få hørelse alligevel!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2016

Mamacita til 2 piger

LykkeB skriver:

Håber at det "bare" er det. Jeg frygter allerede døvhed. Nu må vi se mandag.. 

Fandt lige dette til at underbygge det jeg skrev: 

http://ing.dk/artikel/dove-implantat-truer-vores-sprog-og-kultur-111613

For at din datter ikke er døv. Men hvis det skulle være tilfældet. Så må du endelig ikke frygte det. 

Anmeld Citér

10. januar 2016

LykkeB

Chantie skriver:

Hun kunne godt høre, men det var meget nedsat. 

Nu har hun fået dræn og hørelsen er helt fin. Går jeg ud fra. Har ikke fået tjekket efterfølgende. 

Men screeningerne gik ikke igennem fordi der var så meget snot eller væske der inde

Okay. Hvordan kunne du se at hun kunne høre lidt? Reagerede hun kun på få ting? 

Anmeld Citér

10. januar 2016

LykkeB

sessen1984 skriver:

Fandt lige dette til at underbygge det jeg skrev: 

http://ing.dk/artikel/dove-implantat-truer-vores-sprog-og-kultur-111613

For at din datter ikke er døv. Men hvis det skulle være tilfældet. Så må du endelig ikke frygte det. 

Tak.. Frygter det nu alligevel den operation indebærer jo at man skal i narkose og opereres i hjernen. 

Håber det hele viser sig, at det er godt i morgen. 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Mamacita til 2 piger

LykkeB skriver:

Tak.. Frygter det nu alligevel den operation indebærer jo at man skal i narkose og opereres i hjernen. 

Håber det hele viser sig, at det er godt i morgen. 

Vi krydser fingre for at hun ikke skal igennem det.

Men HVIS det skulle vise sig, så er det jo dejligt, at der kan gøres noget. Selvom det aldrig er rart at lægge sit barn i narkose. Så er lægerne jo så hamrende dygtige i dag. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

LykkeB

Er der andre der har prøvet, at jeres barn har så meget væske på ørene, at de nærmest ikke kan høre? Min søn er 4 måneder. Hans høretest gik ikke igennem 2 gange, så vi blev sendt videre til audiologisk klinik, der gik den heller ikke igennem! De blev derfor enige om, at de skulle lave sådan en fra hjernestammen, for at kunne se hvor meget han kunne høre. Han kunne høre helt normalt?! De kiggede så i hans ører og sagde det var masser af væske. Men det kunne de ikke gøre noget ved. Men nu her 2 måneder efter, synes jeg det er endnu værre. Han kan kun høre hvis man snakker virkelig højt, ellers vender han slet ikke hovedet efter stemmer eller andre ting.

Anmeld Citér

19. februar 2016

Monski

LykkeB skriver:

Er der andre der har prøvet, at jeres barn har så meget væske på ørene, at de nærmest ikke kan høre? Min søn er 4 måneder. Hans høretest gik ikke igennem 2 gange, så vi blev sendt videre til audiologisk klinik, der gik den heller ikke igennem! De blev derfor enige om, at de skulle lave sådan en fra hjernestammen, for at kunne se hvor meget han kunne høre. Han kunne høre helt normalt?! De kiggede så i hans ører og sagde det var masser af væske. Men det kunne de ikke gøre noget ved. Men nu her 2 måneder efter, synes jeg det er endnu værre. Han kan kun høre hvis man snakker virkelig højt, ellers vender han slet ikke hovedet efter stemmer eller andre ting.

Vi var til ørelægen med vores søn for ca 1 år siden og lægen kunne slet ikke forstå at Hjalte kunne gå og kravle eller hører noget som helst for han havde simpelthen så meget væske på ørene at han ingen balance burde have.

han har stadig ekstremt meget væske på ørene men det hænger sammen med han konstant er syg. Hans er ikke bagud i sit sprog men udviklingen går måske lidt langsommere end normalt. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Klumpe-dumpe

LykkeB skriver:

Hvorfor vil de ikke gøre noget ved væsken?

min datter fik punkteret ørene indtil hun var 11 mdr, i hvert fald månedligt. Da hun var 11 mdr var hun stabil nok til at kunne få dræn på sygehuset? 

Anmeld Citér

26. februar 2016

LykkeB

Klumpe-dumpe skriver:

Hvorfor vil de ikke gøre noget ved væsken?

min datter fik punkteret ørene indtil hun var 11 mdr, i hvert fald månedligt. Da hun var 11 mdr var hun stabil nok til at kunne få dræn på sygehuset? 

De synes vel ikke der er nok til at gøre det? 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Pikku Myy

LykkeB skriver:

Ørelægen karakteriserede min søn som døv en af de mange gange vi var inde til kontrol for væske. Hun sagde det var meget begrænset hvad han kunne høre. Han var forholdsvis stor på det tidspunkt, så han fik dræn. Det har han fået en del gange. Han er vokset fra det efter han er startet i skole.

Har I fundet jer en ørelæge? Er I fra Århus? For jeg kan anbefale vores, hvis det har interesse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.