Valg af uddannelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mettefpigen skriver:

Ikke her i Odense... 

Der står 10,8 for 2015 - i kvote 1. Kvote 2-ansøgere til psykologistudiet har typisk en  anden, relevant uddannelse i forvejen og/eller relevant erhvervserfaring. Det er virkelig et nåleøje at komme igennem. 

Noget andet er, at hvis en professionsbachelor som socialrågiveruddannelsen virker afskrækkende på dig i forhold til fx læsemængde, så lyder det ikke oplagt at gå efter universitetet. Har du talt med en studievejleder? Det er ærgerligt at sætte sig op efter noget, som måske ikke er realistisk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

klmf

Mettefpigen skriver:

Ikke her i Odense... 

Kravene er beståede eksamener i de enkelte fag, men snittet for at komme ind er stadig > 10. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

sandramor

Anonym skriver:

Lige om lidt er jeg færdig med min HF... hvilket betyder jeg er en mønsterbryder, og en ting som jeg har KÆMPE for...

MEN det betyder også at jeg snart skal søge ind på videregående uddannelse.

Mit snit når forhåbentlig op på det jeg skal bruge(jeg lider desværre af eksamens angst der sætter sit præg på mine endelige karakter)

Mit ønske og mål er at komme ind på socialrådgiver studiet, nogle ville mene at jeg burde blive social pædagog, men jeg ved gennem div opholdsteder at de hellere vil ansætte social rådgivere, jeg ønsker både at arbejde på opholdsteder og som familierådgiver i hjemme...

Men nu hvor tiden er ved at være inde for at skulle søge(jeg ved der er tid endnu, men jeg bliver nød til at overvejer en ekstra gang og have en plan B) så begynder jeg at frygte at jeg ikke ville kunne klare uddannelsen..

Jeg er ordblind, mest i engelsk(stavning), men klare mig ok... 

er der nogle der har taget uddannelsen og vil fortælle lidt om den, og evt HVOR svært det faglige er... feks har jeg psykologi B det falder mig ret naturligt og har indtil nu knap læst i bogen da jeg har det på ryggraden....

er der evt en anden uddannelse der ligner den.. pædagog har ingen interesse...

På forhånd tak

altså jeg er igang med studiet og er over halvvejs.... Er færdig med min praktik her om 14 dage....... 

Ja det er da bestemt ikke et studie du kommer sovende til.... Men altså aå hårdt sys jeg nu heller ikke det er 

jeg læser absolut ikke så 3-400 sider OL dagen... Ikke engang om ugen tror jeg.... Der er selvfølgelig forskel på uddannelserne alt afhængig af hvor du læser  jeg læser på UCSYD og ja der er eksamener hver 10 uge men mange af vores er interne gruppe eksamener så man har hinanden at støtte sig til 

vi møder ofte kun 3 gange om ugen fra 9 til seneste 15.30....... 

Så det er altså ikke et sindsyg overdrevet krævende studie men selvfølgelig skal man arbejde for det 

hvis du brænder for det så er det da det du skal og tro på du godt kan det!!!!! Det er et vildt spændende studie 

Anmeld Citér

8. januar 2016

modesty

Anonym skriver:

så lige det kræver et snit på over 10 :-S (hvem der bare ikke led af eksamens angst)

Jeg håber at du bliver rigtig glad for det studie :-D 

Det kan godt være at du allerede har prøvet det, men hvis ikke, så få din læge til at udskrive betablokkere til dig. Hjertemedicin som man kan tage mod nervøsitet. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det kan godt være at du allerede har prøvet det, men hvis ikke, så få din læge til at udskrive betablokkere til dig. Hjertemedicin som man kan tage mod nervøsitet. 

Jeg har faktisk Aldrig prøvet det.... Men har nu fået det anbefalet flere gange så er kok en go ide med en snak :-)

Tak 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Love2

Anonym skriver:

Lige om lidt er jeg færdig med min HF... hvilket betyder jeg er en mønsterbryder, og en ting som jeg har KÆMPE for...

MEN det betyder også at jeg snart skal søge ind på videregående uddannelse.

Mit snit når forhåbentlig op på det jeg skal bruge(jeg lider desværre af eksamens angst der sætter sit præg på mine endelige karakter)

Mit ønske og mål er at komme ind på socialrådgiver studiet, nogle ville mene at jeg burde blive social pædagog, men jeg ved gennem div opholdsteder at de hellere vil ansætte social rådgivere, jeg ønsker både at arbejde på opholdsteder og som familierådgiver i hjemme...

Men nu hvor tiden er ved at være inde for at skulle søge(jeg ved der er tid endnu, men jeg bliver nød til at overvejer en ekstra gang og have en plan B) så begynder jeg at frygte at jeg ikke ville kunne klare uddannelsen..

Jeg er ordblind, mest i engelsk(stavning), men klare mig ok... 

er der nogle der har taget uddannelsen og vil fortælle lidt om den, og evt HVOR svært det faglige er... feks har jeg psykologi B det falder mig ret naturligt og har indtil nu knap læst i bogen da jeg har det på ryggraden....

er der evt en anden uddannelse der ligner den.. pædagog har ingen interesse...

På forhånd tak

Hej. 

Jeg vil bare sige om du er ordblind eller ej hvis du vil læse til socialrådgiver, så skal du gør det. Jeg kender en der også er ordblind, som læser til socialrådgiver, og hun klare det fantastisk godt. Hvor der er vilje er der vej. 

Ja de har meget lektier for, men man får undervisningsplaner, så du selv kan planlægge hvor meget du skal læse pr dag for at nå det hele. 

Håber ikke at du lad din ordblindhed står i vejen for din drømmeuddannelse 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mettefpigen

Mor og meget mere skriver:

Der står 10,8 for 2015 - i kvote 1. Kvote 2-ansøgere til psykologistudiet har typisk en  anden, relevant uddannelse i forvejen og/eller relevant erhvervserfaring. Det er virkelig et nåleøje at komme igennem. 

Noget andet er, at hvis en professionsbachelor som socialrågiveruddannelsen virker afskrækkende på dig i forhold til fx læsemængde, så lyder det ikke oplagt at gå efter universitetet. Har du talt med en studievejleder? Det er ærgerligt at sætte sig op efter noget, som måske ikke er realistisk. 

Det har intet med det at gøre... 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jeg ved godt at kravende er 02, men gennemsnittet for dem der er kommet ind er jo 10,8 hvor alle ansøger ikke er kommet ind.....?

Eller forstår jeg det helt forkert?

Du har forstået det korrekt   der er intet krav, men de højeste gennemsnit der kommer igennem 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mettefpigen

blæksprutten skriver:

Kravene er beståede eksamener i de enkelte fag, men snittet for at komme ind er stadig > 10. 

Det står der intet om ☺ der står at det er de højeste gennemsnit der kommer ind 

Anmeld Citér

8. januar 2016

klmf

Mettefpigen skriver:

Det står der intet om ☺ der står at det er de højeste gennemsnit der kommer ind 

Ja. Og hvis man søger gennem kvote 1 lå snittet i 2015 på 10,8. Der er stadig et ret højt snit,  der sorterer en del fra. Og det ændrer sig nok ikke synderligt de næste år, det er et populært studie, så det skal nok holde et højt snit. Søger man gennem kvote 2, der kun har 25 procent af pladserne skal man til optagelsesprøve/samtale, så det er en uddannelse, der er svær at komme ind på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.