Valg af uddannelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Jeg er selv ordblind, mange steder hvis ikke alle får man mere tid til det hele mere eller mindre. 

Ved der er pau af meget men os svært at få arbejde derefter. Jeg står selv om hvad jeg endelig skal uddanne mig som da det jeg gerne vil er svært at få arbejde indfor (: 

Det er nemlig os en rigtig vigtig vinkel i det mht. valg af uddannelse...

hvordan mulighederne ser ud bagefter mht job og evt efteruddannelse/videre uddannelse.....jeg vil simpelthen ikke bruge mit lod på en uddannelse hvor man nærmest er garanteret arbejdsløshed bagefter....

jeg har været LÆNGE undervejs mht at finde den uddannelse jeg kan se mig selv i fremtidmissægt... tror virkelig os bare det hellere begynder at komme så tæt på nu, at man bliver grebet lidt af; er det nu det rigtige, kan jeg nu finde ud af det, panik.....

eij men altså.. man skal nok bare gribe den sunde fornuft, lukke øjnene, springe ud i det og tro på at man kan og det nok skal lykkedes både før og efter.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Det er nemlig os en rigtig vigtig vinkel i det mht. valg af uddannelse...

hvordan mulighederne ser ud bagefter mht job og evt efteruddannelse/videre uddannelse.....jeg vil simpelthen ikke bruge mit lod på en uddannelse hvor man nærmest er garanteret arbejdsløshed bagefter....

jeg har været LÆNGE undervejs mht at finde den uddannelse jeg kan se mig selv i fremtidmissægt... tror virkelig os bare det hellere begynder at komme så tæt på nu, at man bliver grebet lidt af; er det nu det rigtige, kan jeg nu finde ud af det, panik.....

eij men altså.. man skal nok bare gribe den sunde fornuft, lukke øjnene, springe ud i det og tro på at man kan og det nok skal lykkedes både før og efter.....

Ja, man er kun sin egen frygt, så spring ud i det!  

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mettefpigen

Anonym skriver:

Det er nemlig lige præcis det du skriver jeg gruer for at jeg " knækker halsen på " i længden....

ISÆR sådan noget, som for mig ekstreme, antal sider der skal læses.

og jeg vil simpelthen være så ked af at starte på noget hvor jeg ikke bare skal kæmpe, men nærmest erkende med det samme at  jeg har taget munden for fuld.... det er alligevel 3½ år man skal igennem.... 

Jeg gik på socialrådgiver pakken på vuc og droppede bagefter at søge ind, for jeg ved at jeg ikk holder til det... 

Der er flere af de rigtig gode elever som synes det er sindssygt hårdt... 

I gruppe arbejdet er der Heller ikk noget at Gøre... Hvis de andre ikk laver deres ting, skal man selv lave det...

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg gik på socialrådgiver pakken på vuc og droppede bagefter at søge ind, for jeg ved at jeg ikk holder til det... 

Der er flere af de rigtig gode elever som synes det er sindssygt hårdt... 

I gruppe arbejdet er der Heller ikk noget at Gøre... Hvis de andre ikk laver deres ting, skal man selv lave det...

Af ren nysgerrighed... hvad har du så valgt af uddannelse?

har godt hørt, at især det gruppe arbejde og manglende indsats fra gruppemedlemmer er et problem for mange på det studie.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mettefpigen

Anonym skriver:

Af ren nysgerrighed... hvad har du så valgt af uddannelse?

har godt hørt, at især det gruppe arbejde og manglende indsats fra gruppemedlemmer er et problem for mange på det studie.

Jeg tager de fag jeg mangler så jeg kan læse psykologi studiet 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg tager de fag jeg mangler så jeg kan læse psykologi studiet 

så lige det kræver et snit på over 10 :-S (hvem der bare ikke led af eksamens angst)

Jeg håber at du bliver rigtig glad for det studie :-D 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mettefpigen

Anonym skriver:

så lige det kræver et snit på over 10 :-S (hvem der bare ikke led af eksamens angst)

Jeg håber at du bliver rigtig glad for det studie :-D 

Ikke her i Odense... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Ikke her i Odense... 

Jeg ved godt at kravende er 02, men gennemsnittet for dem der er kommet ind er jo 10,8 hvor alle ansøger ikke er kommet ind.....?

Eller forstår jeg det helt forkert?

Anmeld Citér

8. januar 2016

annekl

Anonym skriver:

Jeg ved godt at kravende er 02, men gennemsnittet for dem der er kommet ind er jo 10,8 hvor alle ansøger ikke er kommet ind.....?

Eller forstår jeg det helt forkert?

Jo det er rigtig forstået. 

Jeg er næsten færdig med første år af socialrådgiveruddannelsen. 

Jeg synes det er en mega spændende uddannelse og genkender ikke noget med en læsebyrde på 3-400 side fra dag til dag. Der er rigtig nok eksamener hver 10. Uge men de fleste er interne skriftlige eksamener og man har tre forsøg hver gang. Man skal ikke have bestået for at gå videre til næste modul. 

Der er meget studiegruppearbejde men det synes jeg også fungerer fint. 

Jeg læser i Odense og der kan selvfølgelig være forskel på skolerne. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

klmf

Spring ud i det og tro på du godt kan! Du vil ærgre dig for evigt hvis du ikke gør det, for det lyder til det er det helt rigtige felt for dig. Jeg tror på du kan! ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.