Kan man give sit barn samme navn som en ex.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2016

MorTilN

Vil overhovedet ikke tænke over om der er andre der hedder det uden for dem man ser meget. Bare vi begge kan lide navnet og synes det passer til vores barn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

SandraXOXO

Det er no go. Hverken flirts eller eks'er, gamle venner, kæledyr osv. Vi ledte dog efter navne blandt vores bedsteforældre osv men de hed alle sammen Lone og Bent og Åse og iver osvog det var så ikke lige vores stil. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Paddehatten

Mor og meget mere skriver:

For mig ville det nok være no-go, men jeg var ret vild i mine unge dage og kan helt ærligt ikke sige, om jeg har glemt en enkelt Jakob, jeg har hygget med en aften 

Men - jeg fik for nogle år siden genskabt kontakt med en ungdomsven - kun ven! - hvis datter hedder Anne Louise, og det studsede jeg noget over, da han i vores ungdom var MEGET forelsket i min veninde Ann-Louise og havde sit hyr med at slippe hende, da hun ville videre. Hvad ved jeg - måske var det hans kones favoritnavn, eller måske ser han bare tilbage på min gamle veninde som et sødt minde fra en fjern fortid. 

Ej ja det var da også pudsigt   nok ikke noget man skal spørge ham om  

Og hehe, sjovt med de vilde unge dage 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Paddehatten

Lunae skriver:

Jeg tænker, at det må være op til modparten om der er for mange følelser i det. Jeg var vild med navnet Nicolaj, men min eks gennem knap to år hed det, så manden sagde nej tak. Det respekterer jeg fuldt ud, selvom jeg ikke havde de følelser omkring navnet.

Hvis vi skal have barn nr 3, har vi snakket om navnet Hjalte. Jeg havde en lille flirt på efterskolen, som også hed det (og det ved min mand godt), men vi er begge enige om navnet og atder absolut ikke er nogle følelser i det!

så nogle gange ja og nogle gange nej

Ja jeg har det lidt på samme måde   Det afhænger helt af, hvilke associationer man har til navnet, ligesom dem der taler om deres elevers navne   

Men jeg ville selvfølgelig 100 % kunne forstå, hvis min mand no way!! Afhængig af hvilket navn og hvem han havde kendt, ville jeg også kunne få det på samme måde, hvis det var den anden vej rundt 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Paddehatten

lineog4 skriver:

Nu var der ingen af mine ex'ers navne der falder i min smag, ved ikke om min mand har kendt nogle med vores døtres navne men jeg tror det ikke, da det ikke er almindelige navne i Italien. 

For mig handler navnene om hvad jeg forbinder med dem, og vil sige jeg ville nedlægge kraftigere veto over nogle elevers navne end over navne fra en min mand havde haft en flirt med, men okay havde han forslået sin ex kones navn så var jeg nok egentlig bare gået fra ham 

Enig! 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Doubleup

Nej for Søren da hehe

Mine børns navne skal være nogle jeg ikke har mødt før, jeg kan godt lide at jeg altid vil forbinde mit barn med dets navn uanset hvem jeg møder efter :-)

Anmeld Citér

8. januar 2016

Sprit25

Som min kammerat siger: du ved ikke hvor mange du hader indtil du skal navngive et barn. Og han har ret. 

Herhjemme er lidt ligeglad. Uanset hvad jeg altid forbinde mit barns navn med mit barn. Ikke andre. Ikke dermed sagt jeg har sagt veto på nogle navne fordi det giver trælse associationer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.