Paddehatten skriver:
Ja som overskriften lyder, hvad mener I om det? 
Jeg har lystigt fulgt tråden om kvinden, der skal giftes og ikke ønsker mandens barndomsveninde med til brylluppet, fordi de har haft et one night stand engang.
Jeg kom derfor til at tænke på den her situation, måske fordi den faktisk har været oppe og vende hos mig, da jeg ventede mig og skulle finde på et navn til min søn
At overveje et navn til sit kommende barn, som ens ekskæreste eller et one night stand tilfældigvis også havde. Jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg selv synes.. 
Umiddelbart tænker jeg det afhænger af, hvor mange følelser man havde for personen og hvor seriøst forholdet var. Samtidig overvejede jeg selv et navn, som min ungdomskæreste havde, og ham holdt jeg nu meget af. Jeg overvejede det, da jeg synes, det er et rigtig flot navn og det er ikke blevet "ødelagt" af, at jeg har været kæreste med én i små 3 måneder, der tilfældigvis også hed det.
Så hvad mener I? Har I også overvejet et navn, som en eks hed eller er det totalt no go?
Jeg tænker, at det må være op til modparten om der er for mange følelser i det. Jeg var vild med navnet Nicolaj, men min eks gennem knap to år hed det, så manden sagde nej tak. Det respekterer jeg fuldt ud, selvom jeg ikke havde de følelser omkring navnet.
Hvis vi skal have barn nr 3, har vi snakket om navnet Hjalte. Jeg havde en lille flirt på efterskolen, som også hed det (og det ved min mand godt), men vi er begge enige om navnet og atder absolut ikke er nogle følelser i det!
så nogle gange ja og nogle gange nej