Kan man give sit barn samme navn som en ex.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.700 visninger
26 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2016

Paddehatten

Ja som overskriften lyder, hvad mener I om det?

Jeg har lystigt fulgt tråden om kvinden, der skal giftes og ikke ønsker mandens barndomsveninde med til brylluppet, fordi de har haft et one night stand engang. 

Jeg kom derfor til at tænke på den her situation, måske fordi den faktisk har været oppe og vende hos mig, da jeg ventede mig og skulle finde på et navn til min søn  At overveje et navn til sit kommende barn, som ens ekskæreste eller et one night stand tilfældigvis også havde. Jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg selv synes.. 

Umiddelbart tænker jeg det afhænger af, hvor mange følelser man havde for personen og hvor seriøst forholdet var. Samtidig overvejede jeg selv et navn, som min ungdomskæreste havde, og ham holdt jeg nu meget af. Jeg overvejede det, da jeg synes, det er et rigtig flot navn og det er ikke blevet "ødelagt" af, at jeg har været kæreste med én i små 3 måneder, der tilfældigvis også hed det. 

Så hvad mener I? Har I også overvejet et navn, som en eks hed eller er det totalt no go?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Yoggibear

Paddehatten skriver:

Jeg har lystigt fulgt tråden om kvinden, der skal giftes og ikke ønsker mandens barndomsveninde med til brylluppet, fordi de har haft et one night stand engang. 

Jeg kom derfor til at tænke på den her situation, måske fordi den faktisk har været oppe og vende hos mig, da jeg ventede mig og skulle finde på et navn til min søn  At overveje et navn til sit kommende barn, som ens ekskæreste eller et one night stand tilfældigvis også havde. Jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg selv synes.. 

Umiddelbart tænker jeg det afhænger af, hvor mange følelser man havde for personen og hvor seriøst forholdet var. Samtidig overvejede jeg selv et navn, som min ungdomskæreste havde, og ham holdt jeg nu meget af. Jeg overvejede det, da jeg synes, det er et rigtig flot navn og det er ikke blevet "ødelagt" af, at jeg har været kæreste med én i små 3 måneder, der tilfældigvis også hed det. 

Så hvad mener I? Har I også overvejet et navn, som en eks hed eller er det totalt no go?

Det ville jeg ikke have det specielt rart med. Herhjemme har vi aftalt at det ikke må være navne der allerede eksisterer i familien, ingen eks-kærestens navne, ingen man har været sammen med og ingen elever ( vi er begg lærere)

Anmeld Citér

7. januar 2016

Paddehatten

Yoggibear skriver:

Det ville jeg ikke have det specielt rart med. Herhjemme har vi aftalt at det ikke må være navne der allerede eksisterer i familien, ingen eks-kærestens navne, ingen man har været sammen med og ingen elever ( vi er begg lærere)

Shit  har I overhovedet kunne finde nogle så?   

Anmeld Citér

7. januar 2016

Rockertand

Paddehatten skriver:

No-go, det var et af kriterierne for os, at det ikke måtte være en ekskærestes navn.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Yoggibear

Paddehatten skriver:

Shit  har I overhovedet kunne finde nogle så?   

Spurgte lige manden og han sagde det er no Go. 

Hehe nu har vi jo ikke haft brug for at snakke om navne endnu, sådan konkret. Det er ikke lykkedes endnu Men det skal vi nok snart til. Dog ikke før de tre måneder er gået. Men ja der er masser at tage af og især med alle de navne der bliver godkendt for tiden 

Anmeld Citér

7. januar 2016

EAF

Det faldt mig overhovedet ikke ind, da vi snakkede babynavne i tidernes morgen for lige om lidt 7 år siden. Vi havde kun tre navne oppe at vende, Aslan, Elias og Max. Aslan og Elias var mine forslag samt Silke hvis vi fik en pige. Aslan er så taget fra mit kæmpe store crush Løven i filmen Narnia, som jeg altid har været forelsket i og til dags dato stadigvæk er  BARE ROLIG, min mand ved det godt. Men ville ikke have det alligevel for når jeg sagde Aslan højt forestillede jeg mig en smuk mørkhudet, mørkhåret med brune øjne babydreng og det var der ingen chance for overhovedet at han ville komme ud som og så passede det bare ikke helt sammen i min verden  Elias fandt vi i fællesskab, da jeg nedlagde veto mod Max, da det var min mands hund da han var lille som han havde haft et stærkt bånd til. Det syntes jeg så absolut ikke helt man kunne, men foreslog så andre navne med Max i såsom Maximillian etc. for ligesom at finde et kompromis. Men det blev en dejlig lille smuk Elias, for da vi så hans navn første gang og satte vores efternavn på, så var det der bare og det kan ikke være anderledes. 

En ekskæreste... Pyh personligt nej så ville jeg end ikke spekulerer på om min søn skulle hedde et af mine eks-kærestens navne. Min mand har kun haft et enkelt seriøst forhold der trods alt varede 10 år, men ikke om han ville navngive sin datter det. Der er SÅ mange navne derude at der er nok at vælge imellem. En bolleven eller en flirt eller et engangsknald, det ville nok være mig ret lige meget, jeg skulle så nok bare ikke lige vide at det var der inspirationen kom fra i så fald det var det 

Anmeld Citér

7. januar 2016

hekran

Min søn hedder det samme som min folkeskolecrush i 6. klasse Men der er ingen bagtanker ved det. Navnet er smukt og det er sønnen og det var crushen også.

Havde det været en reel voksen-kæreste, hvor der stadig kunne være lidt følelser i klemme eller anledning til jalousi, så ville jeg aldrig overveje det.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Vivienne

Min mand foreslog faktisk et navn, som en af mine ex'er hed og jeg sagde NEJ. Manden var ligeglad, da det var et kort forhold da jeg var helt ung, men det ville jeg ikke gå med til. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

Paddehatten skriver:

Hvis følelserne og minderne om eks'en var gode og positive - ja, det kunne jeg godt. Og ville også have det fint hvis min mand havde en eks som hed det samme. Måske ikke liiiige hende han havde før mig, men lidt længere tilbage i tiden ville det være fint nok. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

lineog4

Nu var der ingen af mine ex'ers navne der falder i min smag, ved ikke om min mand har kendt nogle med vores døtres navne men jeg tror det ikke, da det ikke er almindelige navne i Italien. 

For mig handler navnene om hvad jeg forbinder med dem, og vil sige jeg ville nedlægge kraftigere veto over nogle elevers navne end over navne fra en min mand havde haft en flirt med, men okay havde han forslået sin ex kones navn så var jeg nok egentlig bare gået fra ham 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.