Ser man på stammefolk er det faktisk naturligt at der er så langt mellem børnene at det foregående barn ikke længere ammer når moren bliver gravid igen. Typisk i hvertfald 3-4 år mellem børnene. Det hedder natural child spacing. Google det.
I nogen kulturer blev det faktisk anset som skidt med få år mellem børnene.
Men nu er der jo total seje mødre der tandemammer og ammer gennem en graviditet. Hvilket er total sejt hvis du spørger mig.
Jeg siger ikke de ikke er seje, jeg siger ikke de er forkert på det, jeg siger ikke de måske har ret osv. Men jeg siger jeg er træt af prædiken, træt af min valgte måde er den eneste rigtige, min måde er den naturlige (i bund og grund aner vi det ikke), min måde giver de sundeste børn, de tryggeste børn, de....
og det er jeg egentlig når det gælder hele viften af ting om børn. Fx i en helt anden boldgade var da jeg fik min første datter, der var godnat og sov godt metoden det eneste rigtige, alt andet var simpelthen så synd for børnene, hvis man ikke lærte dem tidligt at sove selv så var man en verdens dårligste mødre - og nu, hvad siger man nu? Jeg fik en prædiken fra den anden verden hver evig eneste gang snakken faldt på søvn, om min manglende evne som mor fordi jeg holdt fast i min datter måtte falde i søvn i vores arme og sove i vores seng. Ja med smp børn i 12 år, har der været mange vinde af rigtigheder der har fløjet henover mig 
Jeg ville ønske, man kunne være stolt af sine egne valg uden at skulle prædike, man kan sige sådan gør jeg fordi jeg vil og jeg behøver ikke fortælle dig hvad du gør forkert, for selv at fremstå bedre. Det er rigeligt at fortælle om fordelen ikke om ulemperne. Men sådan har jeg det så med alt i livet, man bliver ikke selv bedre ved at fortælle andre de gør tingene forkert. Hvis jeg er overbevist om hvidløg er vejen til stor sundhed, så behøver jeg ikke fortælle de der ikke spiser hvidløg at så bliver de formodentlig mere syge end mig.
og så til slut, heg er faktisk pro amning også i lang tid. Mine børn fravalgte så godt nok selv da de var henholdsvis 11 mnd og 17 mnd, men jeg var gerne forsat til de var 2-3 år, så det handler ikke om jeg er uenig med de der vil amme længe, men blot om de dog kunne slippe missions tilgangen