Hvor længe er det acceptabelt at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MommyK skriver:

Jeg vil sige at når de selv kan gå over og hive op i blusen - så går grænsen for mig - dog blev min store pige blevet vænnet fra da hun fik tænder oppe i munden, da hun bed ret meget  den lille bliver det nok det samme med 

Min dreng hiver op i blusen, han er 7 mdr. Og har ikke tænkt mig at stoppe forløbig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

StephanieNajim

Jeg ammer stadig mine tvillinge drenge på 18 måneder og jeg har tænkt mig at fortsætte til de bliver 2 år. Både børnene og jeg har det godt med det, men for mig går grænsen ved 2 år ☺ 

Anmeld Citér

7. januar 2016

M&N

Anonym skriver:

Hvad tænker i, når i set billeder som disse?

Hvornår bliver (hvis det bliver) grænseoverskridende for jer at se på et stort barn bliver ammet, altså hvilken alder? 

Jeg har en veninde som ammer sit barn på halvandet 6-8 gange i døgnet, og jeg får det faktisk mere og mere underligt hver gang jeg er sammen med dem og det så sker. 

Kan jeg tillade mig at gå væk eller sige noget? 

Anonyme svar er tilladt 

Min grænser går ved 2-2,5 år. Jeg ammer fortsat min datter på 15 måneder. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

A&F

Ammede min datter til hun var 18 mdr og min søn 16 mdr. Synes det er fint at stoppe på det tidspunkt 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Eliza

Jeg læste om et barn på 8, der stadig blev ammer (ja det var her i dk og ik i USA hvor de normalt er lidt 'sære'&nbsp 

der ku jeg godt mærke, at min grænse var nået. 

Lucas er 21. Mdr. Og jeg ammer endnu. 

Jeg havde ALDRIG troet, at jeg sku amme så længe... Men det gør jeg altså 

ammer dog kun hjemme og det har jeg gjort, siden han var 1 år... Jeg arbejder i den vuggestue han går i, så det kunne nemt blive et cirkus hvis vi ikke lavede nogle 'regler'.. 

Jeg fortsætter til enten han eller jeg, bliver trætte af det. Så må vi se, hva der kommer først. 

- jeg tænker dog, at vi nok stopper omkring de 2..

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym

Uh - et rigtig godt spørgsmål du stiller. Der vil sikkert være mange meninger

Selv er jeg lidt splittet, for jeg synes jo som grundregel at folk skal gøre som de har lyst til, så længe ingen andre lider overlast. Og jeg vil nødig medvirker til at i-tale-sætte amning som unaturligt.

Men min personlige grænse ... Den går nok ved 1 års alderen... og jeg ville måske komme til at tænke mit ved større børn, hvis en veninde blev ved med at amme. Men jeg ville forsøge at blande mig udenom og ikke lade mig mærke med at jeg fandt det mærkeligt. Det er hendes valg...

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym

Ønsker ingen kommentar om at "det er da klamt" osv osv.. Men min mor gav mig stadig godnat tår da jeg var 3. MEN, fik da føde osv. i løbet af dagen. Men har ALDRIG fået sutteflaske eller andet, da min far ikke mente jeg skulle det. (Min far var dengang 50 og mor 37.. Er selv 20 i dag...). Det synes jeg var for gammel, for kan huske at jeg ville have patten og prøvede ihærdigt da jeg var 2 år ældre, så jeg var mega svær at afvænne, fordi jeg fik det så længe kan man sige... Så det ville jeg ikke selv gøre. Men har til gengæld til tætteste bånd til min mor (måske både godt og skidt på nogle punkter) og jeg har et super godt immunforsvar.

Min plan er selv at giver modermælk, i form af amning eller pumpe ud, indtil et halvtår. Men der kommer der måske også lidt begyndende grød ned. Men ved ved, måske skifter jeg mening til juni hvor vores prinsesse kommer :-)

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym

Min grænse går ved 9-12 måneder !! 

Når børn selv kan gå over og selv hive op i blusen - der går grænsen!! Det er simpelthen for ulækkert ! 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Bshizzle

Kan ikke lade vær med at trække på smilebåndet.. 

Kan huske en historie min Far engang fortalte mig. 

Dengang han var barn boede han i en lille by hvor der var 1 skole. 

Han havde en rigtig god ven, som hver dag efter SKOLE løb hjem til hans Mor i deres Købmands Butik.. 

Sønnen hoppede da bare op på købmands-disken og trak op i hans Mor's bluse og fik en tår dér 

Mener det var op til 2 klasse. 

SORRY!!!  Men dét syntes jeg er for meget! 

Men ja.. Tiden har virkelig ændret sig.. For det var normalt i gamle dage at amme så lang tid man kunne. (Ifølge min afdøde Farmor's forklaring).

Nu har jeg desværre ikke haft så meget held med amningen de 2 gange.. Men hvis det stod til mig så ville jeg stoppe ved 1 års alderen 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Vivienne

Da jeg var gravid, havde jeg en ide om at jeg ville amme til han var halvandet år gammel. 

Da han blev 10 mdr og jeg startede på arbejde igen, stoppede min mælkeproduktion pga. stres. Jeg var virkelig virkelig ked af det, da jeg ikke mente at jeg var klar til at stoppe med at amme ham. Der var langt fra de halvandet år jeg havde planlagt. 

Heldigvis kom mælken igen og jeg ku fortsætte amningen. Fra han var 6 mdr ammede jeg kun morgen og aften/nat. 

Han blev dog syg da han var 13 mdr og derefter hang han konstant på mig og ville ammes hele tiden. Da han blev 14 mdr blev det for meget og jeg besluttede mig for at stoppe. Jeg havde det godt med den beslutning, da jeg følte at han sagtens kunne klare sig uden. Jeg stoppede med amningen kort før han blev 15 mdr. 

Ift. hvor grænsen går, så synes jeg at man skal stoppe senest når de fylder 2. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.