hvem skal aflevere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er bedst?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.959 visninger
24 svar
36 synes godt om
6. januar 2016

Anonym trådstarter

Vi er i øjeblikket lidt uenige herhjemme, og håber I kan hjælpe os.

I efteråret arbejdede min mand og mødte 7-7:30 mens jeg ikke skulle møde før kl. 9, så der var det naturligt at det var mig der afleverede børn.

Jeg starter på skole 18. jan og skal møde kl. 8 mens min mand desværre er blevet arbejdsløs, og det er så her vi er blevet uenige;

Han har flere gange givet udtryk for at han regner med at jeg afleverer på turen. Jeg skal med offentlig transport mens han kan tage bilen. Hvis jeg afleverer skal vi afsted næsten en hel time tidligere end hvis min mand afleverer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

I efteråret arbejdede min mand og mødte 7-7:30 mens jeg ikke skulle møde før kl. 9, så der var det naturligt at det var mig der afleverede børn.

Jeg starter på skole 18. jan og skal møde kl. 8 mens min mand desværre er blevet arbejdsløs, og det er så her vi er blevet uenige;

Han har flere gange givet udtryk for at han regner med at jeg afleverer på turen. Jeg skal med offentlig transport mens han kan tage bilen. Hvis jeg afleverer skal vi afsted næsten en hel time tidligere end hvis min mand afleverer.

Synes det giver mest mening det er far der afleverer når han går hjemme og tilmed har bilen ... 

Her er det mig der afleverer og far der henter  ... Men vi har heller ingen bil - og far sidder i toget når børnehaven åbner  .... Far henter - han har først fri (og møder først ) og det gør han typisk mens jeg sidder i bussen ... På denne måde når vi det hele indenfor åbningstid 

Anmeld Citér

6. januar 2016

MorTilN

Anonym skriver:

Jeg mener din mand bør aflevere børn da han kan give dem nogle kortere dage og nogle fridagen, især når han har bilen. Min mand er enig i dette også så han har noget at stå op til og hjælpe til at bibeholde en nogenlunde normal hverdag

I kan evt. Gøre det sådan at du står op med børne vis de vågner inden du skal af sted og hygger, når du så skal afsted overtager han og aflevere måske ved en 9-9.30 og henter igen ved en 14.30-15 tiden 

Jeg arbejder selv i børnehus og mener virkelig ikke at børnene behøver at hver der fra 6.30/ 7-16/16.30. vis der er mulighed for at aflevere senere og hente tidligere. Har læst at nogle kloge mennesker har fundet ud af at børn helst kun skal være i institutionen omkring 6 timer om dagen vis det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

6. januar 2016

lineog4

Hvad er fars begrundelse for han ikke skal aflevere? 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Chantie

Mener far bør aflevere. Hvorfor skulle han ikke det? 

Her er det den der møder senest der afleverer.

Min mand har ofte nattevagt og kommer hjem kl 6.45 samtidig med jeg skal køre. Der er det også ham der afleverer, selvom han er træt, ellers skal vores børn op kl 5.45 og være i inst. Fra 6.30-15

når han så afleverer er de der i steder fra 9/9.30-15

Anmeld Citér

6. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg forstår ikke helt afstemningen - der er jo ikke noget der som udgangspunkt er bedre end andet - det handler jo om hvordan den enkelte familie bedst får det til at gå op. I jeres tilfælde er der jo slet ikke nogen tvivl om, at den der har tiden fordi vedkommende ikke arbejder, og tilmed også hae bilen, selvfølgelig afleverer. Alt andet ville da være urimeligt?

Anmeld Citér

6. januar 2016

gokkelok

Helt klart faderen!! Også er det en god måde at komme op og i gang 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg har gået sygemeldt mens min mand arbejdede og han afleverede hver morgen, men kun af den grund at han kan tage bilen, jeg har ikke kørekort så jeg skulle køre eller gå. 

Han fik dog komplet kørselsforbud i går (de er i gang med at undersøge noget sygdom), så vi skal lige ind i en anden rutine nu hvor han er hjemme og ikke må køre bil. 

Men i jeres situation ville jeg mene han burde aflevere da han kan køre.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Jeg har gået sygemeldt mens min mand arbejdede og han afleverede hver morgen, men kun af den grund at han kan tage bilen, jeg har ikke kørekort så jeg skulle køre eller gå. 

Han fik dog komplet kørselsforbud i går (de er i gang med at undersøge noget sygdom), så vi skal lige ind i en anden rutine nu hvor han er hjemme og ikke må køre bil. 

Men i jeres situation ville jeg mene han burde aflevere da han kan køre.

Cykle eller gå *

Anmeld Citér

6. januar 2016

Bshizzle

Hvis han er arbejdsløs og samtidig med har bilen, så vil det da være praktisk og mest naturligt at han kan aflever om morgen... 

Så har han en fornuftig grund til at stå ud af sengen om morgen 

Her hjemme er det mig der både bringer og henter...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.