Hvorfor er folk så nervøse for at sige deres mening ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
21 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Mca<3

Nu har jeg flere gange været i en debat hvor vi har været uenige med lad os feks sige Eva for det er hændt tit .

Så oplever jeg tit at få private beskeder hvor folk skriver super godt du sagde sådan og sådan , jeg er enig med dig o.s.v.

Hvorfor tør folk ikke komme frem med deres meninger ??

Hva er i bange for ?? Eva ??

Undrer mig stort .. Det er ikke et provokerende indlæg det her , bare undrende ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

oo

de gange jeg har fået en privat besked om en debat jeg deltager i, så er jeg altid blevet superglad for, at der er andre der har det som mig, eller som mener jeg har fået sagt noget de er enige i...eller måske bare, at der er nogen der lige vil give en high five. nogle gange er det også for at sige "drop det, du når aldrig igennem til vedkommende", og det er også rart at få at vide, især i starten hvor man ikke kendte folk fra hinanden og derfor kunne fortsætte i endeløse debatter.

er der virkelig nogen der er bange for at sige deres mening? eller er det mere, at der er nogen der ikke gider bruge deres tid på debatter der nogle gange kører helt af sporet  eller som har endeløse udsigter, og som derfor primært kommentere på emner der interessere dem vedr. barn eller andet herinde, men så alligevel får læst med på debatterne uden at deltage, men som alligevel gerne vil sende et rygklap til andre? det håber jeg da!

Anmeld

22. september 2009

4xGreve

Jeg vil godt svare for jeg føler tit selv at jeg ikke vil svare et indlæg netop pga. jeg frygter at sige min mening...

Syntes tit at jeg har oplevet at hvis man ikke har samme mening som en anden så kan man blive overfuset, på mange forskellige måder, og det har jeg personligt rigtig svært ved at tackle og det gør at jeg føler en vis form for ubehag og får det rigtig dårligt med mig selv mm.

En anden grund fra min side af er at jeg vil ikke virke dominerende mm. og jeg vil bestemt ikke såre folk med min mening så heller holde den for mig selv...

Men der er mange grunde...

Kan huske da jeg gik på et grundforløb på en social og sundheds skole der havde jeg en mening som mange af de andre ikke dele (omhandlet om der var noget der hed pension) da time så sluttede så blev jeg trude på live pga. min egen mening...

Knus Stina

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Nu har jeg flere gange været i en debat hvor vi har været uenige med lad os feks sige Eva for det er hændt tit .

Så oplever jeg tit at få private beskeder hvor folk skriver super godt du sagde sådan og sådan , jeg er enig med dig o.s.v.

Hvorfor tør folk ikke komme frem med deres meninger ??

Hva er i bange for ?? Eva ??

Undrer mig stort .. Det er ikke et provokerende indlæg det her , bare undrende ..

Jeg har en idé om at mange mennesker tager en diskussion meget personligt...at det mere er mennesket end det er emnet der lægges mærke og derfor bliver en kamp mellem to personer frem for et emne. Ved ikke om det er sådan, men synes tit det er sådan det virker.
Og så tror jeg også der er mennesker der har det svært ved at sætte ord på deres mening og dermed tit føler at de bliver sat til vægs....
KNus Eva...

Anmeld

22. september 2009

mariamiss6

personligt så svarer jeg i selve debatten.... jeg gider ikke gå ind og skrive privat til folk at det de siger er rigtigt eller forkert....

jeg er en af den slags mennesker der sagtens kan give min mening til kende, men jeg spørger også gerne ind til tingene, i stedet for bare at sige for eller imod.

Men hvis debatten er så langt ude at jeg ved jeg vil skulle forklare det samme svar 1000 gange på 1000 forskellige måder, så plejer jeg at holde mig helt væk fra en debat, for det orker jeg simpelthen ikke....

Jeg kan til gengæld godt finde på at svare trådstarter (eller en anden) privat, hvis det er fordi jeg ikke gider tage samtalen med et helt forum i nakken. ikke fordi jeg ikke tør give min mening til kende, men fordi jeg ikke orker at diskutere det samme emne med 20 forskellige hvis jeg kan nøjes med at snakke med den ene person jeg ønsker at komme igennem til.

Anmeld

22. september 2009

Diana...

Man er vel bange for at blive jordet el ikke ønsker at gøre sig uvenner med nogen el har svært ved at få skrevet det man tænke på computeren el el el el el 

Anmeld

22. september 2009

ekzunz

Tanja  for søren...nu føler jeg mig jo ramt

De 2 gange jeg har skrevet den slags beskeder herinde, har det været fordi jeg ikke gad gå ind i diskussionen, men alligevel genre ville give min støtte til fx. dig

Anmeld

22. september 2009

Diana...

Znuzke skriver:

Tanja  for søren...nu føler jeg mig jo ramt

De 2 gange jeg har skrevet den slags beskeder herinde, har det været fordi jeg ikke gad gå ind i diskussionen, men alligevel genre ville give min støtte til fx. dig

Griner jeg tænkte det samme ha ha Tanja slut med beskeder til dig griner 

Anmeld

22. september 2009

ekzunz

Diana... skriver:

Griner jeg tænkte det samme ha ha Tanja slut med beskeder til dig griner 

Ja - så hvis du kan holde tæt, skriver jeg til dig istedet for..... 

Anmeld

22. september 2009

Mira0911

Jeg tør skam godt sige min mening....

Men mange skriver enig til mange som kommer med deres mening - Er det måske fordi ikke selv har en mening og så giver en medhold eller ikke selv kan få sig formuleret?

Eller skriver man bare enig for at give et ord til debatten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.