Hvornår kan de selv rydde op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2016

Liv_86

Min på 6 rydder for det meste selv op. Jeg kan godt hjælpe. Det er dig mig der tørre støv af og gør rent. Men hun får selv lov engang imellem at svinge støvsugeren, specielt hvis hun rigtig har svinet. 

Her hjemme tager jeg legetøjet hvis hun ikke gider rydde det op!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2016

SandraXOXO

Det ser vist ud til at jeg bare skal finde den sæk frem  

Anmeld Citér

5. januar 2016

migxher

Lad det være rodet? Det bliver hun nok træt af på et tidspunkt. (:

Anmeld Citér

5. januar 2016

Mullesmith

Mine gider heller ik rydde op og de kan skabe sig i flere timer hvis jeg har sagt at der er noget der skal ryttes op før de kan få fredagsslik eller et eller andet andet de gerne vil have! Det er nok bare min egen skyld da de er vandt til at jeg gør det fordi jeg ikke goder det rod 

Anmeld Citér

5. januar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SandraXOXO skriver:

Vores 8 årige nægter at rydde op på værelset. Hverken opfordring, belønning eller straf hjælper. Hvornår er det de selv kan? Jeg er virkelig træt af at ordne hendes værelse for hende, for hun roder det til på nul komma fem og gider ikke rydde op. Overvejer dybt seriøst at ta en sæk og så bare ta alt det hun ikke gider rydde op og som bare har ligge i flere uger og så smide det ud. Men det jo også synd. Det bare så irriterende at vi hverken kan gå ind og lufte ud eller støvsuge eller putte hende uden at træde legetøj op i foden eller ødelægge noget. 

Mim dreng har gjort det siden han var tre. Dog med vores hjælp hvis der var meget rod. Nu er han 4 og skal rydde det legetøj han er færdig med op før han får lov til at tage nyt frem.

Anmeld Citér

5. januar 2016

Monski

SandraXOXO skriver:

Vores 8 årige nægter at rydde op på værelset. Hverken opfordring, belønning eller straf hjælper. Hvornår er det de selv kan? Jeg er virkelig træt af at ordne hendes værelse for hende, for hun roder det til på nul komma fem og gider ikke rydde op. Overvejer dybt seriøst at ta en sæk og så bare ta alt det hun ikke gider rydde op og som bare har ligge i flere uger og så smide det ud. Men det jo også synd. Det bare så irriterende at vi hverken kan gå ind og lufte ud eller støvsuge eller putte hende uden at træde legetøj op i foden eller ødelægge noget. 

Min ældste på 6 år rydder alt op selv egentlig også på eget initiativ - men han er også ekstremt perfeltionistisk og balterieforskrækket .

den yngste på 2 hjælper til og har gjort det i er års tid, men kan godt forestille mig at han bliver noget af en udfordring når han bliver lidt ældre  

synes sagtens at du kan tage en sort sæk og stille i kælderen eller på loftet indtil hun har lært der når nu hun er 8 år. Det var nok det jeg selv ville gøre. Held og lykke med det

Anmeld Citér

5. januar 2016

Benjamins'mor

SandraXOXO skriver:

Min 5-årig søn er super dygtig til at rydde op i børnehaven, det roser pædagogerne ham for. Men herhjemme, der nægter han. Han skaber sig og siger der er alt for meget og at han ikke kan finde ud af det. Tilbyder jeg min hjælp ender det med at jeg rydder alt op og han sidder og glor. 

Måske er dette ikke den rette håndtering men jeg "truer" med at smide det i en sæk og ned i skuret, og det hjælper. Så rydder han op. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Bshizzle

Mine drenge har lige siden de var 1,5 år at rydde op.. 

Senere hen.. Omkring de var 3 år har de lært at rydde op alene. 

Hvis den mindste på 4 år ikke gider rydde op på hans værelse, så gør jeg simpelhen det at jeg fjerner de ting han ikke rydder op og sætter det ud i vores bryggeri for en periode. 

Ja.. Han blir ked af det, men efter noget tid forstår han at det skal på plads, og han får det så igen.

Nu ved jeg ikke hvordan det er hos jer... Men her hjemme fjerner jeg det legetøj han aldrig leger med, så der ikke pludselig ligger legetøj over ALT! 

Her hjemme er det pt Lego, skydevåben, Brio der blir leget med... Ergo.. Det som kun ligger på hans værelse i kasserne.  

Anmeld Citér

5. januar 2016

Augustmama

Min pige på 3 år ryder selv op  

men jeg havde taget en sæk og smidt alt op i. Og gemt den væk en uges tid eller til hun var klar til at Ryde op selv. 

Forsat roderiet ville jeg tage sækken frem endnu en gang og så i længere tid ad gangen. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

B&J

SandraXOXO skriver:

Ja det ender dog ofte i konflikter da hun nægter at hjælpe og jeg så bliver frustreret. For det er jo ikke at hjælpes ad når jeg ordner det hele. Og det holder max en dag. Kunne bare så godt tænke mig hun lærte at holde lidt orden. Hun er et rodehovede uden lige 

Jamen så luk døren der ind til og lad det været et kaos hvis hun ikke vil hjælpe til med at Ryde op eller Ryde op selv. Så lad hende leve i rodet og ja undskyld så luk døren der ind til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.