Hvornår kan de selv rydde op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.836 visninger
30 svar
46 synes godt om
5. januar 2016

SandraXOXO

Vores 8 årige nægter at rydde op på værelset. Hverken opfordring, belønning eller straf hjælper. Hvornår er det de selv kan? Jeg er virkelig træt af at ordne hendes værelse for hende, for hun roder det til på nul komma fem og gider ikke rydde op. Overvejer dybt seriøst at ta en sæk og så bare ta alt det hun ikke gider rydde op og som bare har ligge i flere uger og så smide det ud. Men det jo også synd. Det bare så irriterende at vi hverken kan gå ind og lufte ud eller støvsuge eller putte hende uden at træde legetøj op i foden eller ødelægge noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2016

esioul

SandraXOXO skriver:

Vores 8 årige nægter at rydde op på værelset. Hverken opfordring, belønning eller straf hjælper. Hvornår er det de selv kan? Jeg er virkelig træt af at ordne hendes værelse for hende, for hun roder det til på nul komma fem og gider ikke rydde op. Overvejer dybt seriøst at ta en sæk og så bare ta alt det hun ikke gider rydde op og som bare har ligge i flere uger og så smide det ud. Men det jo også synd. Det bare så irriterende at vi hverken kan gå ind og lufte ud eller støvsuge eller putte hende uden at træde legetøj op i foden eller ødelægge noget. 

Min nevø der nu er 5 år har selv ryddet op siden han var 3.  

Når han har leget med noget kommer det på plads 

Anmeld Citér

5. januar 2016

TNBC

SandraXOXO skriver:

Helt ned til 1år, kan de hjælpe.

Har du prøvet at i hjælpes ad? 

Jeg har set nogen tage legetøj hvis de ikke ryddede op. De lærte det hurtigt.. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

SandraXOXO

esioul skriver:

Min nevø der nu er 5 år har selv ryddet op siden han var 3.  

Når han har leget med noget kommer det på plads 

Ej men det jo bare snyd ikk min datter siger altid at ingen fra hendes klasse rydder op selv. Og så siger hun tilmed at rod giver hende stress, så jeg skal gøre det  den stride unge. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

SandraXOXO

TNBC skriver:

Helt ned til 1år, kan de hjælpe.

Har du prøvet at i hjælpes ad? 

Jeg har set nogen tage legetøj hvis de ikke ryddede op. De lærte det hurtigt.. 

Ja det ender dog ofte i konflikter da hun nægter at hjælpe og jeg så bliver frustreret. For det er jo ikke at hjælpes ad når jeg ordner det hele. Og det holder max en dag. Kunne bare så godt tænke mig hun lærte at holde lidt orden. Hun er et rodehovede uden lige 

Anmeld Citér

5. januar 2016

quindelist

Min 4-årige rydder det meste op selv -skal lige have lidt hjælp til fin sortering nu og da.

Her er beskeden ret klar hvis hun ikke gider -jeg smider det ud der ligger og flyder -hun er godt klar over at der ikke er tale om tomme trusler så hun kommer meget hurtigt igang 

Anmeld Citér

5. januar 2016

2babygirls

SandraXOXO skriver:

Mine på knap 3 og 5 år rydder selv op, men vi hjælper gerne hvis det er helt slemt.

Anmeld Citér

5. januar 2016

Carina:-)

De 2 på 3 her i huset er med til at ordne deres værelse .

Hende på 8 og ham på 10 rydder selv op - Hende på 8 får hjælp med aftørring støvsugning og gulvvask samt skift af sengetøj

Ham på 10 får hjælp med gulvvask og klarer resten selv.

ham på lige fyldt 18 klarer det selv med trusler om at måtte bo under trappen hvis han ikke får styr på hans svinesti 

Jeg ville sætte foden ned og forlange at hun kommer i gang- Ellers ender du med en teenager som ikke ved hvordan en støvsuger ser ud og så bliver det for alvor træls - Taler af erfaring for jeg var alt for blød over for den ældste med det resultat at han knap i dag kan finde ud af at vaske sit tøj og han bliver 26 her om et par dage....

Anmeld Citér

5. januar 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg var totalt strid og smed det hele i en sæk når min den store ikke gad rydde op, så røg det ud i skuret og så kunne hun få det tilbage lidt af gangen når hun var flink til at hjælpe. Det hjalp og hun har været god til at rydde op siden. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Miti's mama

Jeg var selv rigtig dårlig til at rydde op, så truede min mor med at smide det hele ud hvis det ikke var ryddet op inden dagen var omme. Jeg ryddede ikke op og min mor kom med en stor affaldssæk og tømte det hele væk ligegyldigt hvor meget jeg græd og tiggede. 

Hun smed det ikke ud, kun op på loftet i nogle mdr, men jeg blev pludselig god til at rydde op... 

Enig med de andre - hvis hun ikke lærer det nu, skal hun lære det når hun flytter hjemmefra og det er noget af en bjørnetjeneste.

Held og lykke med stædigheden!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.