Hvor skal vi tage hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2016

Tøs85

lineog4 skriver:

Vi er så heldige her hjemme at vi har 14 dages påskeferie i slut marts/start april og vi også har en lille smule penge at gøre godt med - derfor vil vi gerne ud at rejse, men dog ikke smide alle pengene afsted for vi vil også på sommerferie som vi plejer - dvs. Ikke en tur til Thailand som ellers var min mands ønske... Men hvor pokker tager man så hen når man både vil se noget, have varme (eller i hvert fald forårsvarmen). 

Var sidste år i Agadir, men det er for "kedeligt" til 14 dage. Ville gerne se Istanbul, men der er ikke varmt i Tyrkiet på det her tidspunkt. Men overvejer noget med flere steder.... Er der nogle der kender gode steder på den årstid?

Måske Cypern?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

modesty

lineog4 skriver:

Har været i marakkech og kom gerne igen, men der var bare rimelig koldt i februar så frygtede lidt det var det samme.

hvor har du fundet så billige flybilletter? Jeg er så dum så jeg kun kan finde ud af at søge på Momondo 

Foråret (altså hvad der svarer til vores sommer temperaturmæssigt) slår rigtigt igennem i Marokko i marts-agtigt.

Pt. er der cirka 22 grader i Marrakech og man må gå ud fra at det er varmere i slut marts.  Dét der er nederen ved Marokko er at det bliver så koldt om aftenen, efter min mening (men jeg har kun været der over nytår).

Men det er ikke Thailand-temperaturer. Hvis I SKAL have varm sommer-garanti, så skal I længere væk, også længere væk end f.eks de kanariske øer o.s.v. - de gængse feriemål.

Så er det nok kun Dubai og Miami der er nævnt i denne tråd, der duer.

Anmeld Citér

4. januar 2016

lineog4

Foråret (altså hvad der svarer til vores sommer temperaturmæssigt) slår rigtigt igennem i Marokko i marts-agtigt.

Pt. er der cirka 22 grader i Marrakech og man må gå ud fra at det er varmere i slut marts.  Dét der er nederen ved Marokko er at det bliver så koldt om aftenen, efter min mening (men jeg har kun været der over nytår).

Men det er ikke Thailand-temperaturer. Hvis I SKAL have varm sommer-garanti, så skal I længere væk, også længere væk end f.eks de kanariske øer o.s.v. - de gængse feriemål.

Så er det nok kun Dubai og Miami der er nævnt i denne tråd, der duer.

Var i Agadir i februar og der var der dejligt - ikke badevejr men sol og sandaler. Vi tog så til marakkech uden jakker og det var dumt for der var koldt. Altså ikke koldt som DK, men koldt som jakker og sko. 

Jeg kan sagtens "nøjes" med sandaler og sol, mere manden der er til varme som i VARME. Dubai tiltaler mig desværre ikke, ved ikke hvorfor egentlig. Miami gad jeg vildt godt, men pga datoer er det samme pris som Thailand (som udover det ikke er dyrt men med 5 i familien løber det hurtigt op og vil have råd til sommerferien også). 

Tak for hjælpen - jeg tror jeg får solgt Marokko, selvom jeg helst ville Athen

Anmeld Citér

4. januar 2016

SofiaMik

Hvis man bestiller fra svensk side, er der ikke så kun afrejse fra svenske lufthavne?  Jeg kunne ikke lige se andre ved S... T... (ved ikke om man må skrive navnet)

Nej det er det gode ved det, de rejser fra Københavns lufthavn  og prisen er ofte billigere for samme rejse samt den svenske krone kurs dårlig. Og du er kun garanteret skandinaviske guider også på den danske side. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

modesty

lineog4 skriver:

Var i Agadir i februar og der var der dejligt - ikke badevejr men sol og sandaler. Vi tog så til marakkech uden jakker og det var dumt for der var koldt. Altså ikke koldt som DK, men koldt som jakker og sko. 

Jeg kan sagtens "nøjes" med sandaler og sol, mere manden der er til varme som i VARME. Dubai tiltaler mig desværre ikke, ved ikke hvorfor egentlig. Miami gad jeg vildt godt, men pga datoer er det samme pris som Thailand (som udover det ikke er dyrt men med 5 i familien løber det hurtigt op og vil have råd til sommerferien også). 

Tak for hjælpen - jeg tror jeg får solgt Marokko, selvom jeg helst ville Athen

Jeg tror at I vil få fint vejr slut marts/start april i Marrakech. 

Og Essaouira kan altså anbefales, super hyggeligt by. Den ligger dog også en del nordligere end Agadir.

https://weatherspark.com/averages/29208/3/Marrakech-Marrakech-Tensift-El-Haouz-Morocco

Anmeld Citér

4. januar 2016

Muffinmus

modesty skriver:

Jeg tror at I vil få fint vejr slut marts/start april i Marrakech. 

Og Essaouira kan altså anbefales, super hyggeligt by. Den ligger dog også en del nordligere end Agadir.

https://weatherspark.com/averages/29208/3/Marrakech-Marrakech-Tensift-El-Haouz-Morocco

Vil i anbefale Marokko til børnefamilier?? 

Har kun hørt dårlige ting, fra alle dem vi kender der har været afsted.

Mega ringe hygiejne, besværlige irriterende sælgere der slår den i Tyrkiet 100 gange.  At det eneste gode er hvis man bliver på hotellet og undgår dem. 

Vi har selv afprøvet Hurgada i Egypten, aldrig prøvet værre by. Et stort lokum.  Og nogle af dem vi kender siger at flere turist nye i Marokko er værre.?? 

Det har gjort jeg pt ikke kunne drømme om at flyve mine børn derned. Men måske tager de alle fejl?

Anmeld Citér

4. januar 2016

lineog4

MariaE skriver:

Mega ringe hygiejne, besværlige irriterende sælgere der slår den i Tyrkiet 100 gange.  At det eneste gode er hvis man bliver på hotellet og undgår dem. 

Vi har selv afprøvet Hurgada i Egypten, aldrig prøvet værre by. Et stort lokum.  Og nogle af dem vi kender siger at flere turist nye i Marokko er værre.?? 

Det har gjort jeg pt ikke kunne drømme om at flyve mine børn derned. Men måske tager de alle fejl?

Jeg havde en fantastisk uge i Marokko med 3 børn og min mor. Syntes faktisk de var meget stilfærdige i forhold til Tunesien og især Egypten (det har jeg dog ikke prøvet med børn). Vi skulle ikke alle steder hen alene, og ja de ville sælge men fx en tur på Strandpromenaden i Agadir var som at gå i Italien. 

Oplevede ikke en dårlig hygiejne. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

modesty

MariaE skriver:

Jeg tager aldrig på charterferie, så jeg skal ikke udtale mig om de områder. Vi var i en lille badeby sydpå som var ekstremt stille og rolig. Og i Marrakech hvor jeg var vildt overrasket over IKKE at blive overfaldet af en milliard sælgere, som jeg ellers havde hørt flere fortælle. Vi brugte en hel dag i medinaen, og det var overhovedet ikke i nærheden af at være slemt. Ja, folk spørger om du vil købe noget og så siger du nej, og så er det dét. Jeg følte slet ikke at mine grænser blev overtrådt som f.eks da jeg var på ferie i Gambia engang, hvor det var rigtig slemt.

Anmeld Citér

4. januar 2016

Marts<3

lineog4 skriver:

Har forslået Athen (er en af mine store drømme, når man har en kandidat i filosofi så står det nok som det ypperste at stå på Akropolis ) Men fik ikke solgt den til husbonden - forstår det ikke, men har ikke givet op endnu  og tænker der da i hvert fald er forår i luften på det tidspunkt. Men må finde mere info for ville netop gerne tage udgangspunkt i Athen og så hoppe videre...!

Ville blot skrive, at Athen er ypper presset af den flygtninge situation det pt er i Europa. Så det er som udgangs punkt ikke så hyggeligt og romantisk... Min lærer var dernede i eftersferie... Turen var meget præget af det... Super ærgerligt... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.