Hvor skal vi tage hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
28 svar
8 synes godt om
4. januar 2016

lineog4

Vi er så heldige her hjemme at vi har 14 dages påskeferie i slut marts/start april og vi også har en lille smule penge at gøre godt med - derfor vil vi gerne ud at rejse, men dog ikke smide alle pengene afsted for vi vil også på sommerferie som vi plejer - dvs. Ikke en tur til Thailand som ellers var min mands ønske... Men hvor pokker tager man så hen når man både vil se noget, have varme (eller i hvert fald forårsvarmen). 

Var sidste år i Agadir, men det er for "kedeligt" til 14 dage. Ville gerne se Istanbul, men der er ikke varmt i Tyrkiet på det her tidspunkt. Men overvejer noget med flere steder.... Er der nogle der kender gode steder på den årstid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

SofiaMik

Tenerife er rigtig dejligt. Køb billetterne på et af rejseselskabernes svenske søsterside, så får i det billigere. Vi sparede sidste år 5-6000 kr og guiderne og alting var det samme

Anmeld Citér

4. januar 2016

De3Guldklumper

Lanzarote

Anmeld Citér

4. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi tager til Dubai på samme tidspunkt.

Anmeld Citér

4. januar 2016

Lenchick

lineog4 skriver:

Vi er så heldige her hjemme at vi har 14 dages påskeferie i slut marts/start april og vi også har en lille smule penge at gøre godt med - derfor vil vi gerne ud at rejse, men dog ikke smide alle pengene afsted for vi vil også på sommerferie som vi plejer - dvs. Ikke en tur til Thailand som ellers var min mands ønske... Men hvor pokker tager man så hen når man både vil se noget, have varme (eller i hvert fald forårsvarmen). 

Var sidste år i Agadir, men det er for "kedeligt" til 14 dage. Ville gerne se Istanbul, men der er ikke varmt i Tyrkiet på det her tidspunkt. Men overvejer noget med flere steder.... Er der nogle der kender gode steder på den årstid?

Hvis ikke I behøver at bade, men kan nøjes med forårsvarme og vil opleve mange ting, er Athen et godt bud. 

Vi rejser selv aldrig for at bade, men kun for at opleve og vi har derfor været i rigtig mange storbyer og altid forår/efterår. 

Athen er en fed by og derfra kan man sejle til mange småøer. Ægina ligger kun en kort sejltur væk og der er flere byer I kan komme til og være tilbage samme dag. 

Hvis ikke det skal være Athen, er Nafplio en fantastisk dejlig by (2,5 timers kørsel fra Athen). Det er den moderne Grækenlans første hovedstad (1828-1834) og der er både vand, billige hoteller, små fiskerihavne og skønne spisesteder. 

Vi var i Nafplio i april, dejligt lunt og vi spiste ude. I Athen var vi i oktober og der badede vi, selvom de lokale gik i jakker og støvler fordi kalenderen viste efterår

Anmeld Citér

4. januar 2016

Lenchick

Du kan godt høre vi overhovedet ikke til charter. Børnene nyder også vores aktive ferier da det er tiden med os er det vigtigste, ikke strand og varme. 

Vi voksne bliver rigere for hver gang vi oplever et nyt land og en ny kultur

Anmeld Citér

4. januar 2016

lineog4

Lenchick skriver:

Hvis ikke I behøver at bade, men kan nøjes med forårsvarme og vil opleve mange ting, er Athen et godt bud. 

Vi rejser selv aldrig for at bade, men kun for at opleve og vi har derfor været i rigtig mange storbyer og altid forår/efterår. 

Athen er en fed by og derfra kan man sejle til mange småøer. Ægina ligger kun en kort sejltur væk og der er flere byer I kan komme til og være tilbage samme dag. 

Hvis ikke det skal være Athen, er Nafplio en fantastisk dejlig by (2,5 timers kørsel fra Athen). Det er den moderne Grækenlans første hovedstad (1828-1834) og der er både vand, billige hoteller, små fiskerihavne og skønne spisesteder. 

Vi var i Nafplio i april, dejligt lunt og vi spiste ude. I Athen var vi i oktober og der badede vi, selvom de lokale gik i jakker og støvler fordi kalenderen viste efterår

Har forslået Athen (er en af mine store drømme, når man har en kandidat i filosofi så står det nok som det ypperste at stå på Akropolis ) Men fik ikke solgt den til husbonden - forstår det ikke, men har ikke givet op endnu  og tænker der da i hvert fald er forår i luften på det tidspunkt. Men må finde mere info for ville netop gerne tage udgangspunkt i Athen og så hoppe videre...!

Anmeld Citér

4. januar 2016

lineog4

Lenchick skriver:

Du kan godt høre vi overhovedet ikke til charter. Børnene nyder også vores aktive ferier da det er tiden med os er det vigtigste, ikke strand og varme. 

Vi voksne bliver rigere for hver gang vi oplever et nyt land og en ny kultur

Vi er heller ikke til charter (er så endt på det nogle gange alligevel og nydt det). Men min kære husbond bliver mere og mere magelig og vil gerne meget varme og strand (er også skønt men vi gør det hver år i Italien i telt). Jeg er tilgengæld til tusind kirker, gamle sten og og og... Og nyder 20 grader og lys

Anmeld Citér

4. januar 2016

lineog4

SofiaMik skriver:

Tenerife er rigtig dejligt. Køb billetterne på et af rejseselskabernes svenske søsterside, så får i det billigere. Vi sparede sidste år 5-6000 kr og guiderne og alting var det samme

Jeg har været på Tenerife og der er dejligt, men den får jeg ikke solgt til min bedre halvdel 

Anmeld Citér

4. januar 2016

modesty

lineog4 skriver:

Det kommer meget an på hvor varmt det skal være.

Hvis man skal kunne bade:

De kanariske øer. Hvis det skal være low key og ikke alt for turistet, er La Gomera rigtig hyggeligt.

Der er andre muligheder end Agadir i Marokko. Man kunne f.eks kombinere badebyen Essaouira med storbyferie i Marrakech. 

Man kan komme til Miami med Norwegian for cirka 3-4.000 kr. Eller Los Angeles eller Las Vegas for helt ned til 2.500 kr. Hvis I f.eks lejer en lejlighed via airbnb og selv laver morgenmad o.s.v., kan det godt være at det økonomisk kunne hænge sammen. Men det vil nok være nødvendigt med en bil.

Dubai og Tel Aviv er også muligheder (Tel Aviv skulle være en vildt fed by), men der ville jeg nok personligt have mine tvivl, af politiske årsager.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.