Nytårsforsæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
29 svar
50 synes godt om
1. januar 2016

lineog4

Jeg har for første gang i år et nytårsforsæt og nej det er ikke at tabe mig, dyrke mere motion osv. For det har jeg lovet mig selv i forvejen 

Nej jeg blev så inspireret af en af mine bekendtes billeder fra nytårsaften, det var bare ham og hans kone, de havde pyntet et fint bord, taget pænt tøj på, lavet lækkert mad, skålede, han var galant henne og skænke vin osv. Og her sad jeg i nattøj 

Mit nytårsforsæt er en gang imellem at invitere min dejlige familie på middag, ikke ude, ikke med gæster, men bare os. Hvor vi har gjort noget ud af bordet, ud af tøjet, ud af maden og vi værdsætter bare at være os. Min kære mand griner lidt, men har lovet at være med på den - nu skal der arbejdes på romantikken og familiekærligheden  vi er super gide til hyggen, nattøjet, madrasser på gulvet, men vi er så dårlige til det andet. 

Hvad med jer har I nogle nytårsforsæt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg skal så afgjort tabe mig, det gik så nemt efter første graviditet, men ham vi fik i februar er en natteravn, og den manglende søvn og minus overskud gør at jeg forfalder til nemme hurtige løsninger som købesandwich og chokolade - er næsten tilbage oppe på min vægt som højgravid!

Dernæst vil jeg forsøge at bruge mindre tid på nettet, og mere tid sammen med især min store pige. Igen fordi jeg er totalt udmattet er det nemmest bare at lade hende passe sig selv, mens jeg liiiiige skal slappe af i 5 min med en Ipad. Det er for ringe at lillebrors dårlige vaner skal gå ud over hende, jeg er helt grædefærdig når jeg tænker på det. Reglen skal være at jeg først benytter nettet om aftenen når børnene sover (hvad går man egentlig også glip af - intet!)

Sidst men ikke mindst vil jeg forsøge at gøre mere ud af mig selv - jeg er nærmest anti forfængelig, gider sjældent sætte hår eller bruge make up, og har gået uendelig mange ture rundt i nabolaget i nattøj/morgenkåbe de sidste 10 mdr. Både for mig selv om min skønne mand skal jeg nok tage mig lidt sammen.

Så jeg vil nu læge Ipad'en fra mig og gå ud og tage tøj på 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Mulle0802

Jeg vil spise sundere og motionere. Samt blive bedre til at tænke på egne behov og tænke positivt.

Anmeld Citér

1. januar 2016

Kay

lineog4 skriver:

Jeg har for første gang i år et nytårsforsæt og nej det er ikke at tabe mig, dyrke mere motion osv. For det har jeg lovet mig selv i forvejen 

Nej jeg blev så inspireret af en af mine bekendtes billeder fra nytårsaften, det var bare ham og hans kone, de havde pyntet et fint bord, taget pænt tøj på, lavet lækkert mad, skålede, han var galant henne og skænke vin osv. Og her sad jeg i nattøj 

Mit nytårsforsæt er en gang imellem at invitere min dejlige familie på middag, ikke ude, ikke med gæster, men bare os. Hvor vi har gjort noget ud af bordet, ud af tøjet, ud af maden og vi værdsætter bare at være os. Min kære mand griner lidt, men har lovet at være med på den - nu skal der arbejdes på romantikken og familiekærligheden  vi er super gide til hyggen, nattøjet, madrasser på gulvet, men vi er så dårlige til det andet. 

Mit nytårs fortsæt startede allerede i sommer jeg skal "huske mig" 

jeg skal huske at sørge for mig selv også, så jeg ikke brænder sammen 

man skal selv være fyldt op med overskud og kærlighed før man har nok til at give videre

jeg har altid været en der giver og giver og hjælper men nu ved jeg at jeg er nød til at huske at passe på mig som fx at spise morgen mad selvom der er travlt, at smøre mig selv ind i creme og ikke kun børnene osv.

at give kærlighed til mig via de små ting

Anmeld Citér

1. januar 2016

esioul

lineog4 skriver:

Mit nytårsforsæt er at sætte mere pris på de små og gode ting i hverdagen, så de mindre gode ting ikke overtager og fylder det hele. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

bøllen

lineog4 skriver:

Efter en trist afslutning på 2015 , må mit mål være at finde glæden igen i år 2016. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

hannetheis

mit mål er at tabe de sidste 4 og efter sidste graviditet.

de sidder på maven så skal i gang med nogle mavebøjninger.

Anmeld Citér

1. januar 2016

lineog4

Lomm skriver:

Jeg skal så afgjort tabe mig, det gik så nemt efter første graviditet, men ham vi fik i februar er en natteravn, og den manglende søvn og minus overskud gør at jeg forfalder til nemme hurtige løsninger som købesandwich og chokolade - er næsten tilbage oppe på min vægt som højgravid!

Dernæst vil jeg forsøge at bruge mindre tid på nettet, og mere tid sammen med især min store pige. Igen fordi jeg er totalt udmattet er det nemmest bare at lade hende passe sig selv, mens jeg liiiiige skal slappe af i 5 min med en Ipad. Det er for ringe at lillebrors dårlige vaner skal gå ud over hende, jeg er helt grædefærdig når jeg tænker på det. Reglen skal være at jeg først benytter nettet om aftenen når børnene sover (hvad går man egentlig også glip af - intet!)

Sidst men ikke mindst vil jeg forsøge at gøre mere ud af mig selv - jeg er nærmest anti forfængelig, gider sjældent sætte hår eller bruge make up, og har gået uendelig mange ture rundt i nabolaget i nattøj/morgenkåbe de sidste 10 mdr. Både for mig selv om min skønne mand skal jeg nok tage mig lidt sammen.

Så jeg vil nu læge Ipad'en fra mig og gå ud og tage tøj på 

Uha den med mindre tid på nettet og huske at pynte mig selv den har jeg haft længe  ufatteligt jeg bare ikke kan putte den mascara på eller gode gøre andet end bare sætte håret op i en knold 

Anmeld Citér

1. januar 2016

lineog4

Kay skriver:

Mit nytårs fortsæt startede allerede i sommer jeg skal "huske mig" 

jeg skal huske at sørge for mig selv også, så jeg ikke brænder sammen 

man skal selv være fyldt op med overskud og kærlighed før man har nok til at give videre

jeg har altid været en der giver og giver og hjælper men nu ved jeg at jeg er nød til at huske at passe på mig som fx at spise morgen mad selvom der er travlt, at smøre mig selv ind i creme og ikke kun børnene osv.

at give kærlighed til mig via de små ting

Jeg husker ikke mig selv, eller det vil sige når jeg syr gør jeg noget godt for mig selv, men fx at have tid til morgenmaden, huske at spise frokost på arbejde, finde en time til at gå en tur, havde tid til at læse en bog, bruger mere end 5 minutter på badet eller....!  Det giver jeg ikke mig selv, og så ender det med jeg tager tiden med telefonen som nu, eller bliver "ligeglad"... Men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal vende skuden, men starter med diætist på tirsdag, og så må jeg sætte i et skema hvornår jeg har tid til at gå en tur....

Anmeld Citér

1. januar 2016

Mettefpigen

Jeg har ikk nytårsfortsæt.... jeg tror ikk på dem... Jeg har ønsker, og jeg ønsker at min mors operation og genoptræning vil gå godt, at min fætter og hans kæreste vil få en lille ny baby og at jeg får det meget bedre og Blir klar til skole til aug ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.