Købes ud af hus ved skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Men havde i så noget gæld udover?

jeg er på ingen måde interesseret i at overtage huset. Og egentlig heller ikke gæld i forbindelse med det. 

Ja vi havde et forbrugslån udover - det overtog han også

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2015

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Ja vi havde et forbrugslån udover - det overtog han også

Okay. Hvordan kan det være?

for tænker i vores tilfælde vil vi dele det

Anmeld Citér

31. december 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Okay. Hvordan kan det være?

for tænker i vores tilfælde vil vi dele det

Det var den betingelse banken stillede hvis jeg sku overtage huset - så var han så ude af alt der har med huset og gøre  

Han endte med at komme ud af det med et lån på ca 200.000 og jeg sidder så med den risiko det er ved at sidde alene/med en indtægt i et hus på 1,3 mill...... Så jeg er RIMELIG afhænig af mit job med min gode løn

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Det var den betingelse banken stillede hvis jeg sku overtage huset - så var han så ude af alt der har med huset og gøre  

Han endte med at komme ud af det med et lån på ca 200.000 og jeg sidder så med den risiko det er ved at sidde alene/med en indtægt i et hus på 1,3 mill...... Så jeg er RIMELIG afhænig af mit job med min gode løn

Ja okay det kan jeg godt se. Så er det virkelig vigtig man ikke mister sit job. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Augustmama

Anonym skriver:

Hvad hvis der ikke er noget plus. Tænker der ikke er noget fri værdi i huset?

jeg ville ikke kræve at skulle have noget med. Men hvis der var mulighed for at få lidt med ville jeg gerne så jeg kunne købe møbler det nye sted. 

Har intet med fri værdi at gøre  

har i gæld i huset for 1.200.000kr 

og huset nu bliver vurderet til 1,400.000kr så har du ret til at få 100.000 kr  

har lige været igennem det her i sommers........ 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Englesang skriver:

Har intet med fri værdi at gøre  

har i gæld i huset for 1.200.000kr 

og huset nu bliver vurderet til 1,400.000kr så har du ret til at få 100.000 kr  

har lige været igennem det her i sommers........ 

Tusinde tak. Ved vi en gang har fået det vurderet lidt højere. Men sidste gang pga markedet ville vi gå ud med 35000 hvis vi solgte. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Nalenia

Jeg står i det nu.

Min eks kæreste og jeg har hus sammen og gik fra hinanden for 3 måneder siden. Vi skylder mere i det, end det er værd.. Banken ville ikke lade ham overtage gælden endnu, fordi det er en for stor risiko for dem kun at have 1 person de kan få deres penge fra end 2. (han har en god løn, jeg er på su). Og han skal bevise at han kan sidde for hans nye rådighedsbeløb.

Så vi har lavet en aftale at om 6 måneder, det vil sige til april i vores tilfælde, så vil banken genvurdere om min eks kan sidde i det alene, hvordan det er gået og så forhåbentlig siger de ja til at jeg kan komme ud af det. 

Jeg er flyttet for mig selv og vi har en intern aftale om at jeg ikke betaler noget til huset. Det er sådan set kun på papirerne at vi har hus sammen - det er ikke noget vi mærker til i dagligdagen.

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Nalenia skriver:

Jeg står i det nu.

Min eks kæreste og jeg har hus sammen og gik fra hinanden for 3 måneder siden. Vi skylder mere i det, end det er værd.. Banken ville ikke lade ham overtage gælden endnu, fordi det er en for stor risiko for dem kun at have 1 person de kan få deres penge fra end 2. (han har en god løn, jeg er på su). Og han skal bevise at han kan sidde for hans nye rådighedsbeløb.

Så vi har lavet en aftale at om 6 måneder, det vil sige til april i vores tilfælde, så vil banken genvurdere om min eks kan sidde i det alene, hvordan det er gået og så forhåbentlig siger de ja til at jeg kan komme ud af det. 

Jeg er flyttet for mig selv og vi har en intern aftale om at jeg ikke betaler noget til huset. Det er sådan set kun på papirerne at vi har hus sammen - det er ikke noget vi mærker til i dagligdagen.

Øv hvor er der træls. For et eller andet sted så er det lige det sidste skub for at komme helt videre. Men altid noget i har kunne finde ud af at du ikke skal betale noget der til. S får han jo også bevist han selv kan betale det. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Augustmama

Anonym skriver:

Tusinde tak. Ved vi en gang har fået det vurderet lidt højere. Men sidste gang pga markedet ville vi gå ud med 35000 hvis vi solgte. 

Så har du ret til halvdelen af de 35.000 kr  

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Englesang skriver:

Så har du ret til halvdelen af de 35.000 kr  

Det er jo også lidt penge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.