Købes ud af hus ved skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.662 visninger
30 svar
2 synes godt om
30. december 2015

Anonym trådstarter

Nogen der kan fortælle mig lidt om hvis man ejer hus sammen og man går fra hinanden, hvordan foregår det rent praktisk hvis man skal købes ud af huset?

tænker hvis den ene part ønsker at blive boende og der er råd til det.

der er ikke noget fri værdi i huset. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

MoarMoar

Den part som skal overtage huset skal overtage de nuværende lån og dermed godkendes af banken og kreditforeningen. 

En advokat skal så lave et nyt skøde med kun en ejer af huset. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Augustmama

Du har krav på din halvdel af værdien i huset :-) 

huset skal vurderes og derefter skal i finde ud af hvilket plus i vil gå ud med i huset, hvis i solgte det lige nu og halvdelen af det beløb skal du have  

med mindre du vælger og flytte ud frivilligt. 

Anmeld Citér

31. december 2015

FruStolpe

huset skal vurderes og derefter skal i finde ud af hvilket plus i vil gå ud med i huset, hvis i solgte det lige nu og halvdelen af det beløb skal du have  

Det er ikke aktuelt når nu ts skriver at der ikke er friværdi i huset 

Derudover er jeg en i med "moarmoar" 

Anmeld Citér

31. december 2015

alenemor42

Vi aftalte bare at han skulle overtage huset til restgælden. Jeg ville bare af med gælden til det. Så det var fint. Så han fik udarbejdet nyt skøde og godkendt til lånene og så skrev jeg bare under.

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Den part som skal overtage huset skal overtage de nuværende lån og dermed godkendes af banken og kreditforeningen. 

En advokat skal så lave et nyt skøde med kun en ejer af huset. 

Så den part der går fra huset og lånene får ikke noget med ud. Men skal så heller ikke betale noget i så fald den anden part kan overtage huset??

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Englesang skriver:

Hvad hvis der ikke er noget plus. Tænker der ikke er noget fri værdi i huset?

jeg ville ikke kræve at skulle have noget med. Men hvis der var mulighed for at få lidt med ville jeg gerne så jeg kunne købe møbler det nye sted. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Det er ikke aktuelt når nu ts skriver at der ikke er friværdi i huset 

Derudover er jeg en i med "moarmoar" 

Så man behøver ikke nødvendigvis at kunne få noget med ud?

et eller andet sted ville jeg være glad for bare at slippe for at hænge på huset. Men kunne man få lidt med ud til møbler et nyt sted kunne det være rart. Så han ikke stod med et halvt tomt hus

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Vi aftalte bare at han skulle overtage huset til restgælden. Jeg ville bare af med gælden til det. Så det var fint. Så han fik udarbejdet nyt skøde og godkendt til lånene og så skrev jeg bare under.

Og det var ikke noget problem for ham at overtage gælden?

vi har et forbrugs lån sammen plus jeg har et bil lån i mig navn. Som vi fik flyttet et billigere sted hen. Desværre står det kun i mit navn. Så frygter lidt det for begge parter vil være dyrt at gå fra hinanden. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Og det var ikke noget problem for ham at overtage gælden?

vi har et forbrugs lån sammen plus jeg har et bil lån i mig navn. Som vi fik flyttet et billigere sted hen. Desværre står det kun i mit navn. Så frygter lidt det for begge parter vil være dyrt at gå fra hinanden. 

Gæld optaget i eget navn, vil altid være ens eget, altså den gæld kan man ikke kræve delt.

Hvis gælden i huset er større end, banken mener at den ene part har råd til, ved overtagelse af huset, kan det blive nødvendigt at sælge huset og dele restgælden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.