Købes ud af hus ved skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Og det var ikke noget problem for ham at overtage gælden?

vi har et forbrugs lån sammen plus jeg har et bil lån i mig navn. Som vi fik flyttet et billigere sted hen. Desværre står det kun i mit navn. Så frygter lidt det for begge parter vil være dyrt at gå fra hinanden. 

Nej det var ikke et problem. Men jeg begik så en fejl for fredens skyld kan man sige. Vi have et fælles billån og bilen var registreret i mit navn, han skulle overtage bil og lån.... det stolene jeg på at han bare ville få ordnet.... men nej. Lige pludselig fik jeg en fartbøde til sendt og det var jo af gode grunde ikke mig .. Han havde så ikke omregistret eller andet,han lånte op i huset og billånet skulle være betalt ud med det. Men min fejl ... jeg skulle have ladet en advokat gennemgå det.

Men da bilen stadigvæk var reg. I mit navn true de jeg ham med at klippe pladerne på den og sælge den (han var afhængig af bilen) det hjalp! 

Men jeg kunne have endt med gæld og bil jeg ikke havde råd til.

Hyr en advokat, det er det mest sikre. ... man kan være enige til at starte med, men man ved aldrig hvad der sket. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2015

FruStolpe

Så man behøver ikke nødvendigvis at kunne få noget med ud?

et eller andet sted ville jeg være glad for bare at slippe for at hænge på huset. Men kunne man få lidt med ud til møbler et nyt sted kunne det være rart. Så han ikke stod med et halvt tomt hus

Nej hvis der kun er gæld i huset, så får du ikke noget med ud... Du kan jo kræve det solgt, men så risikerer du at komme ud med gæld. Præcis som hvis bank og realkredit ikke vil lade din eksamen overtage lånene -gav det mening? 

Dog vil du jo stadig hænge på forbrugslån og andre lån optaget i dit navn.... 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Gæld optaget i eget navn, vil altid være ens eget, altså den gæld kan man ikke kræve delt.

Hvis gælden i huset er større end, banken mener at den ene part har råd til, ved overtagelse af huset, kan det blive nødvendigt at sælge huset og dele restgælden.

Me alle andre lån i begges navne skal deles. 

Jeg vil da håbe banken siger god for han får huset selv. Vi vil gå ud med et tab hvis det blev solgt. Og jeg er ikke interesseret i at betale på det. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Nej det var ikke et problem. Men jeg begik så en fejl for fredens skyld kan man sige. Vi have et fælles billån og bilen var registreret i mit navn, han skulle overtage bil og lån.... det stolene jeg på at han bare ville få ordnet.... men nej. Lige pludselig fik jeg en fartbøde til sendt og det var jo af gode grunde ikke mig .. Han havde så ikke omregistret eller andet,han lånte op i huset og billånet skulle være betalt ud med det. Men min fejl ... jeg skulle have ladet en advokat gennemgå det.

Men da bilen stadigvæk var reg. I mit navn true de jeg ham med at klippe pladerne på den og sælge den (han var afhængig af bilen) det hjalp! 

Men jeg kunne have endt med gæld og bil jeg ikke havde råd til.

Hyr en advokat, det er det mest sikre. ... man kan være enige til at starte med, men man ved aldrig hvad der sket. 

Begge biler står i hans navn. Men jeg vil rigtig gerne have den ene over i mit navn så jeg har den. For jeg kan nemlig ikke undvære bilen. Men om han går med til det ved jeg ikke. 

Jeg frygter han vil lave en masse ballade når jeg nævner skilsmisse. Men håber at han kan se vi ikke har mere at give hinanden. Det værste er børnene. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Nej hvis der kun er gæld i huset, så får du ikke noget med ud... Du kan jo kræve det solgt, men så risikerer du at komme ud med gæld. Præcis som hvis bank og realkredit ikke vil lade din eksamen overtage lånene -gav det mening? 

Dog vil du jo stadig hænge på forbrugslån og andre lån optaget i dit navn.... 

Jeg har heldigvis kun et lån i eget navn. Og ellers et der er fælles. Jeg er lidt bekymret for hvad banken vil sige. Men manden mener han godt kan sidde i det selv. 

Jeg havde bare håbet at få lidt penge med ud da jeg absolut ikke har til møbler ellers. Og han vil sidde med halv tomt hus hvis jeg tog noget derfra. 

Anmeld Citér

31. december 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg har heldigvis kun et lån i eget navn. Og ellers et der er fælles. Jeg er lidt bekymret for hvad banken vil sige. Men manden mener han godt kan sidde i det selv. 

Jeg havde bare håbet at få lidt penge med ud da jeg absolut ikke har til møbler ellers. Og han vil sidde med halv tomt hus hvis jeg tog noget derfra. 

Hellere undvære til nye møbler end at komme ud med halvdelen af gælden hvis huset ikke kan sælges for hvad i skylder i det jo  

Hvis ikke du har andre lån kunne du jo låne til møbler mm 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Hellere undvære til nye møbler end at komme ud med halvdelen af gælden hvis huset ikke kan sælges for hvad i skylder i det jo  

Hvis ikke du har andre lån kunne du jo låne til møbler mm 

Det er rigtig nok. Men puha jeg ville synes det var træls at låne. 

Jwg har et bil lån ved Santander og så har vi er fælles forbrugslån. 

Så jeg har desværre gæld. Og tvivler på jeg vil kunne låne til møbler. Og kan ikke lægge penge til side da vi har fælles økonomi. Og så vil han jo opdage hvad jeg pønser på

Anmeld Citér

31. december 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg havde et hus med min ex. Vi gik fra hinanden og vi kunne ikke få huset solgt. 

Huset blev vurderet til ca 150.000 mindre end vi skyldte. Jeg fik af banken lov til at over tage huset til det det var vurderet til men på de betingelser at min ex "overtog" differencen imellem det som vi skyldte og som huset var vurderet til. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Jeg havde et hus med min ex. Vi gik fra hinanden og vi kunne ikke få huset solgt. 

Huset blev vurderet til ca 150.000 mindre end vi skyldte. Jeg fik af banken lov til at over tage huset til det det var vurderet til men på de betingelser at min ex "overtog" differencen imellem det som vi skyldte og som huset var vurderet til. 

Men havde i så noget gæld udover?

jeg er på ingen måde interesseret i at overtage huset. Og egentlig heller ikke gæld i forbindelse med det. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Så kommer han hjem efter at have handlet. Og vil lave lækker mad til i aften. Og har også taget lækker mad med hjem til frokost. Så sidder han glad og fortæller at hvis vi lægger så og så meget til side hver måned kan vi spare en del op. 

Jeg sidder med min dårlige samvittighed over at tænke skilsmisse. Men den ændres hurtigt til at jeg ved jeg tager den rigtige beslutning. For så vil han pludselig i gang med noget der kan vente til i morgen, og da jeg siger om ikke vi skal vente, vender han og bliver sur. Siger det altid skal være efter mit hoved. Men det er jo netop ham der vil have det hu Hej skal gøres nu. 

Nu sidder han som sædvanlig ved sin computer og jeg er overladt alene med vores barn. Og dette bekræfter mig i at han ikke kommer til at få en 7/7 ordning med børnene. Han sætter sine egne behov for højt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.