Gravid med eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2016

solskin1

Sikke mange råd du får...

Mærk i maven og i hjertet hvad du vil.. Det er dig, ikke de andre mennesker, der skal tage konsekvenserne af dit valg!!! Snak med de nærmeste. Har du et netværk du kan få et støtte fra?

Og hvis du vælger abort, skal du være klar til at tage konsekvenser som måske evig savn om dette barn og man kan være uheldig ikke at få den chance at få et barn igen.. 

Jeg synes personligt at mennesker i dag vil bestemme og planlægge alt... Men børn kan ikke altid planlægges!!! 

Jeg har været gennem uforklarlig barnløshed i 6 år og er personligt imod abort. 

Med hensyn til far er jeg enig i at han skal være med til at bestemme. Men det er ikke ham, det er dig, der skal igennem den abort og dræbe et nyt liv i dig selv...

Og selv om det er et meget ønskede barn, er det ikke sikkert at selv et godt forhold holder. Jeg taler af min egen personlige trist erfaring, hvor vores søns far har vist sig at være det ondeste menneske jeg har oplevet i mit liv. Vi var lykkelig gift i 7 år... troede jeg... indtil jeg fandt ud af at han har været mig utro i 2 år med en gift kvinde siden min længe ønskede graviditet... og lavede et nyt barn med hende i vores ægteskab..

Mærk i dig selv hvad du vil... 

Børn er det mest vidunderlig gave man kan få i livet.. Prøv at tænke på de mennesker, der får dem aldrig.. Og i Danmark kan man sagtens klare sig økonomisk som enlig mor. Men det er dig, der skal tage valget.

Held og lykke med at træffe det rigtige valg:-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

solskin1

Og du kan altid få rådgivning fra professionale, hvis du har brug for det. Prøv at søge på nettet... 

Snak med lægen vil også være relevant. Lægen kan også anbefale hvor du kan søge rådgivning.

Held og lykke med det!!!

Anmeld Citér

12. januar 2016

Hectar

Micha skriver:

Jeg har heletiden været i tvivl. Det er jo en kæmpe beslutning

Mit eneste råd er: Hvis du er i tvivl, så behold barnet.

Anmeld Citér

13. januar 2016

Nr. 4 på vej

Kære dig.

det er en svær situation du står i, en svær beslutning du skal tage som har betydning for resten af dit liv. Men husk lige meget hvad du beslutter dig for så skal det være en beslutning du kan forlige dig med.

jeg har respekt for at man skal tænke sig godt om, og at det som sagt har betydning for andre end dig selv. Når det er sagt, så i og med at i ikke beskyttede jer, så har ex'en også været med til at vælge denne situation i nu står i. Jeg har selv fire børn, hvor den første idag er 20 år, hendes far var også blevet min ex da jeg opdagede at jeg var gravid. Jeg valgte at beholde hende og faderen valgte hende fra. Min datter og jeg talte om det med ikke at have en far i en anden forbindelse og min datter sagde at det ikke betød noget for hende at hun ikke kendte sin far, hun havde haft en god opvækst og led ingen savn.

så selv om der ikke er en far behøver det ikke nødvendigvis betyde at dit barn lider afsavn, får psykiske men og lidelser af den grund.

Synes også ofte at det med at stifte familie, handler om man nu har alt på plads, det hele skal være så perfekt, og så kan der ske det og det og det. Livet lader sig ikke altid planlægge i alle dets facetter, og er kærligheden der så er det vel det vigtigste, og ikke om boligen og bilen er stor nok osv.

og jo selvfølgelig ville det ideelle være at farmand var positiv stemt og med på banen, men sådan er det bare ikke altid. Så føl inden i dig selv, om du er klar til et barn, om du føler at du har kærlighed, omsorg og masser af energi til et barn, som du højst sandsynlig bliver alene om. Har du lyst og en stærk psyke til at gøre det alene. Mærk efter og find svaret der.

Mange varme tanker til dig❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.