Jeg blev ufrivillig gravid for 6 år siden med min daværende kæreste, jeg var i tvivl ligesom dig, min kæreste ønskede ikke barnet, men ville støtte mig hvis jeg valgte at beholde det. Mine forældre mente også det var bedst med en abort (jeg gik i gymnasiet).
Jeg følte jeg blev nødt til at vælge abort, det var nok det bedste, men jeg vil aldrig glemme det. Jeg tænker sommetider hvordan barnet mon ville have været i år, hvor jeg ville have været i livet, hvis jeg havde beholdt barnet, at i år ville det have begyndt i skole osv. Det fylder ikke meget, men tankerne er der stadig for mit vedkommende. Jeg har siden aborten faktisk haft lysten til at blive mor.
Det er nok langt fra alle der har haft de samme tanker efterfølgende som mig, men jeg ville lige skrive lidt af min historie til dig selvom jeg var sammen med min daværende kæreste på det tidspunkt. Det er jo en lidt anden situation du står i.
Min holdning er, at du skal vælge det du vil have det bedst med, og hvad der vil være det bedste for barnet, og ikke nødvendigvis lade dine omgivelser påvirke dit valg.
Jeg er i dag sammen med en fantastisk mand. Vi blev engleforældre til vores datter Leonora i sommers, som desværre kom til verdenen for tidligt, så graviditeter/børn efterfølgende er ikke altid sukkersøde og kommer lige når man ønsker det. (Hun tog et halvt år at lave, ikke lang tid for mange, men når man har haft ønsket og længslen i mange år, føles et halvt år også som lang tid)
Anmeld
Citér