Gravid med eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.265 visninger
23 svar
110 synes godt om
30. december 2015

Micha

Hej alle. Jeg er ny herinde. Jeg har så meget brug for nogen råd, da jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Min ekskæreste og jeg gik fra hinanden for 8 måneder siden, efter fem års forhold. I de 8 måneder vi ikke har været sammen, har vi stadig holdt kontakten og været sammen. For en måned siden var han hjemme ved mig og vi var sammen. Dagen efter det fandt jeg ud af at han var hjemme ved en ny pige, så han har været sammen med os begge på 24 timer. Hold nu op det gjorde ondt. De to er så nu blevet kærester. Jeg har fundet ud af at jeg er gravid med ham, han brugte kun kondom til sidst. Jeg aner simpelthen ikke om jeg skal fortælle ham det? Hvis jeg skal have en abort synes i så at han behøver at få det at vide?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

Krydserfingre

Micha skriver:

Hej alle. Jeg er ny herinde. Jeg har så meget brug for nogen råd, da jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Min ekskæreste og jeg gik fra hinanden for 8 måneder siden, efter fem års forhold. I de 8 måneder vi ikke har været sammen, har vi stadig holdt kontakten og været sammen. For en måned siden var han hjemme ved mig og vi var sammen. Dagen efter det fandt jeg ud af at han var hjemme ved en ny pige, så han har været sammen med os begge på 24 timer. Hold nu op det gjorde ondt. De to er så nu blevet kærester. Jeg har fundet ud af at jeg er gravid med ham, han brugte kun kondom til sidst. Jeg aner simpelthen ikke om jeg skal fortælle ham det? Hvis jeg skal have en abort synes i så at han behøver at få det at vide?

Self skal Han vide det. Det er ligesā meget hans jo

Anmeld Citér

30. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Hvis du beslutter dig for en abort, så mener jeg personligt ikke at du behøver fortælle ham noget. Beholder du derimod, så skal han da vide det

Anmeld Citér

30. december 2015

lineog4

Jeg kunne godt vælge løsningen abort og ikke fortælle ud fra devicen: hvad man ikke ved har man ikke ondt af. Og ud fra tanken om, hvorfor skal han have det at vide hvis du er sikker på dit valg, så er det kun for han skal vide han potentielt kunne have blevet far men nu ikke bliver det. 

Hvis du derimod er i tvivl og måske ender med at beholde så synes jeg han skal vide det hurtigst muligt

Anmeld Citér

30. december 2015

alenemor42

Hvis du vælger abort er der ingen grund til at fortælle ham det. Uanset  hvad er beslutningen din.

Anmeld Citér

30. december 2015

Yoggibear

Jeg mener at du under alle omstændigheder burde fortælle ham det. Uanset om han har fået en ny eller ej har han ret til at vide det, 

Spurgte lige kæresten også og han sagde det samme.

Anmeld Citér

30. december 2015

SandraXOXO

Hvis du beholder så har han ret til at vide det, hvis du får abort har han ingen ret til noget som helst og du skal bare vælge hvad du har det bedst med. Jeg fortalte aldrig min eks at jeg fik en abort. Faktisk fortalte jeg det ikke til nogen. Han havde en ny kæreste og for mig var aborten det sidste farvel til at hvad vi havde haft og hvad vi kunne ha haft. Det havde bare gjort mere ondt hvis han havde vidst det og delt det med sin nye kæreste osv. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Micha

Hej alle, tak for jeres svar.

det er fortalt til ham nu, kunne simpelthen ikke gå med det selv længere. 

Han reagerede ved at sige at vi sku bestemt ikke have et barn sammen da vi ikke er kærester og at vi aldrig ville blive det igen. Og at jeg sku få en abort fordi jeg er single og ikke skulle have et barn alene. Og at jeg nok skulle nå at få børn fordi jeg kun er 25 år.  Jeg synes faktisk han var rigtig grov. 

Nu er jeg i et kæmpe dilemma da jeg på den ene side gerne vil have det her barn. Jeg har altid gerne ville være mor. Og jeg ved at jeg ville kunne tilbyde baby så meget kærlighed og at hun/han vil få det godt. 

Det virkelig svært. Er det holdbart at få et barn mod farens ønske? 

Anmeld Citér

31. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej alle, tak for jeres svar.

det er fortalt til ham nu, kunne simpelthen ikke gå med det selv længere. 

Han reagerede ved at sige at vi sku bestemt ikke have et barn sammen da vi ikke er kærester og at vi aldrig ville blive det igen. Og at jeg sku få en abort fordi jeg er single og ikke skulle have et barn alene. Og at jeg nok skulle nå at få børn fordi jeg kun er 25 år.  Jeg synes faktisk han var rigtig grov. 

Nu er jeg i et kæmpe dilemma da jeg på den ene side gerne vil have det her barn. Jeg har altid gerne ville være mor. Og jeg ved at jeg ville kunne tilbyde baby så meget kærlighed og at hun/han vil få det godt. 

Det virkelig svært. Er det holdbart at få et barn mod farens ønske? 

Nej det er ikke holdbart. Du skal nok nå at blive mor. Gør dit barn en tjeneste og giv det en far som ønsker det. 

Hvorfor er du nu i tvivl? Fordi han talte grimt til dig? 

Og egentlig sagde han vel ikke noget der ikke er sandt?

Anmeld Citér

31. december 2015

Micha

Jeg har heletiden været i tvivl. Det er jo en kæmpe beslutning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.