Skal jeg være bekymret ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

En psykolog kan gøre meget. Du oplever angst! Irrationel, gennemborende angst. Min angst blev til en fødselsdepression som stadig sidder i mig. Snak med nogle om det. Og gør det nu! Du må gerne skrive pb jeg lytter gerne

Og snakker også med min kæreste om at det bekymre mig over ikke at mærke liv, vil også mene der er forskel på angst og bekymring??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Og snakker også med min kæreste om at det bekymre mig over ikke at mærke liv, vil også mene der er forskel på angst og bekymring??

Mit var også en bekymring. Men endte ud i angst. Og ja det er en helt naturlig del. Men når du to gange har været på fødegangen og stadig er bange? P

Anmeld Citér

26. december 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Hvis du er på nippet til at ringe til fødegangen, selvom du allerede 2 gange på under en uge har fået at vide at alt er ok, så vil jeg mene at man er langt mere end hvad jeg vil kalde "almindeligt bekymret" og det er derfor jeg nævnte det med en professionel tidligere i tråden. Jeg tror du kunne have rigtig godt af at arbejde med din angst for at miste - ellers bliver resten af graviditeten da et helvede! Specielt når du når længere hen og baby ikke har ret meget plads at sparke på. 

Anmeld Citér

26. december 2015

Paddehatten

Vil give Sprit og de andre ret. Der er forskel på at være bekymret over man ikke har mærket baby så meget og så lige få det tjekket og så at være SÅ bekymret, som jeg fornemmede du var ud fra dit start-indlæg og dine efterfølgende svar. Det undrer mig så bare lidt at du nu bagatelliserer det hele igen. Jeg synes du har fået mange gode og velmenende råd her i tråden  og så er det jo helt op til dig, hvilke du vil lytte til og hvilke du bare vil lade passere 

Anmeld Citér

26. december 2015

Anonym trådstarter

Paddehatten skriver:

Vil give Sprit og de andre ret. Der er forskel på at være bekymret over man ikke har mærket baby så meget og så lige få det tjekket og så at være SÅ bekymret, som jeg fornemmede du var ud fra dit start-indlæg og dine efterfølgende svar. Det undrer mig så bare lidt at du nu bagatelliserer det hele igen. Jeg synes du har fået mange gode og velmenende råd her i tråden  og så er det jo helt op til dig, hvilke du vil lytte til og hvilke du bare vil lade passere 

Har du helt ret i, men ligefrem og gå lige på og hårdt og sige man skal gå til psykolog er måske hårdt nok i sig selv, kunne jo evt tage den med min jordmoder og tale med hende om det. De kan altså også berolige en og jeg er jo ikke den første der har de bekymringer. 

Ja jeg har været på fødegangen 2 gange denne uge fordi den første gang vil de ikke kører ctg og så ringede jeg til dem dagen efter og sagde jeg vil havde det bedst med hvis de vil gøre det, og det gav da også ro, men når jeg stadig ikke har mærket liv tænker man da over om der er noget galt med ham derinde om der måske er noget der påvirker ham...

Og du vil ikke bekymre dig over at du ikke havde mærket liv i en uge ?vil du bare lade som ingen ting? det tvivler jeg altså på.... 

Jeg har aldrig haft noget psykisk før osv og er rimelig stabil i min hverdag...   Lige nu går jeg bare derhjemme sygmeldt pga bækkenløsning.

Det hele er bare nyt, og ja selvfølgelig bekymrer man sig da når det er ens første gang....  

Og sidder jo ikke og får direkte angstanfald,  det har jeg haft tæt ind i familen og ved hvad det virkelig vil sige hvis man er angst og deprimeret så synes bare ikke rådene er helt korrekte at skrive man skal gå til psykolog for ellers risikere man fødselsdepression, det synes jeg er lidt forkert det er jo at give mig endnu en bekymring og nok bestemt det sidste man lige havde brug for at hører lige nu  .... Men det er jo også bare min mening ...

Anmeld Citér

26. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Har du helt ret i, men ligefrem og gå lige på og hårdt og sige man skal gå til psykolog er måske hårdt nok i sig selv, kunne jo evt tage den med min jordmoder og tale med hende om det. De kan altså også berolige en og jeg er jo ikke den første der har de bekymringer. 

Ja jeg har været på fødegangen 2 gange denne uge fordi den første gang vil de ikke kører ctg og så ringede jeg til dem dagen efter og sagde jeg vil havde det bedst med hvis de vil gøre det, og det gav da også ro, men når jeg stadig ikke har mærket liv tænker man da over om der er noget galt med ham derinde om der måske er noget der påvirker ham...

Og du vil ikke bekymre dig over at du ikke havde mærket liv i en uge ?vil du bare lade som ingen ting? det tvivler jeg altså på.... 

Jeg har aldrig haft noget psykisk før osv og er rimelig stabil i min hverdag...   Lige nu går jeg bare derhjemme sygmeldt pga bækkenløsning.

Det hele er bare nyt, og ja selvfølgelig bekymrer man sig da når det er ens første gang....  

Og sidder jo ikke og får direkte angstanfald,  det har jeg haft tæt ind i familen og ved hvad det virkelig vil sige hvis man er angst og deprimeret så synes bare ikke rådene er helt korrekte at skrive man skal gå til psykolog for ellers risikere man fødselsdepression, det synes jeg er lidt forkert det er jo at give mig endnu en bekymring og nok bestemt det sidste man lige havde brug for at hører lige nu  .... Men det er jo også bare min mening ...

Jeg synes, bare du skal slappe af, snakke med JM og evt. Vurdere hvad der kan hjælpe dig. 

Jeg synes også, du lyder mere bekymret end hvad godt er. Det er jo så ikke noget man desværre selv styre.  

Anmeld Citér

26. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg sagde bestemt ikke at hvis du ikke gik til psykolog så ville du få en fødselsdepression. Jeg fortalte dig min historie. 

Jeg fik ikke angstanfald men der skal intet til før jeg får en katastrofe tanke. F.eks er jeg mega bange for min datter kaster op, hvad nu hvis hun bliver kvalt og dør? Og det manifesteterede sig allerede under graviditeten ved jeg ikke mærkede nok liv! 

Synes helt klart du skal tage den med dib jordmoder, jeg oplevede bare de slog det lidt hen og sagde jeg bare skulle komme igen og igen igen! Jeg rendte til kontrol 1 gang om ugen fra uge 37-40. Jeg var indlagt 1 gang grundet min psyke. 

Du skal tage det så mega alvorligt, da det jo tydeligvis påvirker dig! 

Anmeld Citér

26. december 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg sagde bestemt ikke at hvis du ikke gik til psykolog så ville du få en fødselsdepression. Jeg fortalte dig min historie. 

Jeg fik ikke angstanfald men der skal intet til før jeg får en katastrofe tanke. F.eks er jeg mega bange for min datter kaster op, hvad nu hvis hun bliver kvalt og dør? Og det manifesteterede sig allerede under graviditeten ved jeg ikke mærkede nok liv! 

Synes helt klart du skal tage den med dib jordmoder, jeg oplevede bare de slog det lidt hen og sagde jeg bare skulle komme igen og igen igen! Jeg rendte til kontrol 1 gang om ugen fra uge 37-40. Jeg var indlagt 1 gang grundet min psyke. 

Du skal tage det så mega alvorligt, da det jo tydeligvis påvirker dig! 

var ikke for at angribe dig man misforstår hinanden så hurtigt over disse debatter, men jeg er jo slet ikke derude lige nu og vil selvfølgelig søge hjælp hvis det skulle gå mig sådan, ellers ved jeg ihvertfald min kæreste vil gøre det han er meget opmærksom på det, da vi selv har haft fødselsdepression i hans familie og hvor det endte ret galt....

jeg tager en snak med min jordmoder om alle mine bekymringer og hører hvad hun synes der skal til om det så er ekstra konsultation eller andet  må jeg gøre det  talte med hende om sidst at jeg generelt var meget bekymret og hun sagde jeg altid kunne ringe...

min mening var med det her indlæg bare at jeg skulle blive beroliget af andre som også måske har været i  samme situation og været ude for det samme man slet ikke mærker liv lige pludselig 

Anmeld Citér

26. december 2015

Paddehatten

Anonym skriver:

Jov jeg ville bekymre mig og jeg kan sagtens sætte mig ind i dine følelser, som jeg jo faktisk også skrev i mit første indlæg til dig. Det virker bare som om alle de velmenende råd der kommer bliver manet til jorden, så det er lidt svært at blive klog på, hvad det egentlig var du søgte med dit første indlæg... 

Anmeld Citér

26. december 2015

Anonym trådstarter

Paddehatten skriver:

Jov jeg ville bekymre mig og jeg kan sagtens sætte mig ind i dine følelser, som jeg jo faktisk også skrev i mit første indlæg til dig. Det virker bare som om alle de velmenende råd der kommer bliver manet til jorden, så det er lidt svært at blive klog på, hvad det egentlig var du søgte med dit første indlæg... 

Jeg tager bestemt folks råd til mig...

jeg søgte folk der havde prøvet det sammen som mig og kunne berolige mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.