Skal jeg være bekymret ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2015

Paddehatten

Anonym skriver:

Ja men kunne jo være nogen havde  prøvede det sammen, og kunne berolige mig lidt det eneste de gør på fødegangen er jo at kører ctg og siger alt er i orden.. 

Jeg tror de fleste har prøvet at mærke mindre/ingen liv og blive voldsomt bekymret  det er meget ubehageligt og jeg kan godt forstå du søger nogen der kan berolige dig. Dog vil jeg sige fra mig selv, at folk kan sige nok så meget "jeg tror helt sikkert, at alt er ok", men hvis man ikke føler det selv, så er det ingen trøst eller beroligelse. Der kan være mange grunde til at du ikke har mærket baby: Baby har vendt sig og sparker nu indad. Baby har været aktiv, mens du har sovet og sover, mens du er vågen og opmærksom. Din moderkage er foranliggende. Du har haft for meget om ørerne/været stresset og måske ikke lagt mærke til det, når baby faktisk HAR sparket - hvilket man må sige er oplagt lige nu midt i juletiden   

Hvis du slet ikke kan finde ro, vil jeg råde dig til at kontakte fødegangen igen, men hvis du har hørt god hjertelyd og set aktivitet på strimlen, er det nok én af ovenstående årsager, der er skyld i du ikke har mærket den lille og umiddelbart vil jeg tro det skyldes travlhed. Det har det i hvert fald gjort hver gang for mit eget vedkommende. Håber det trøster lidt. 

Mange hilsner Paddehatten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2015

Anonym trådstarter

Paddehatten skriver:

Jeg tror de fleste har prøvet at mærke mindre/ingen liv og blive voldsomt bekymret  det er meget ubehageligt og jeg kan godt forstå du søger nogen der kan berolige dig. Dog vil jeg sige fra mig selv, at folk kan sige nok så meget "jeg tror helt sikkert, at alt er ok", men hvis man ikke føler det selv, så er det ingen trøst eller beroligelse. Der kan være mange grunde til at du ikke har mærket baby: Baby har vendt sig og sparker nu indad. Baby har været aktiv, mens du har sovet og sover, mens du er vågen og opmærksom. Din moderkage er foranliggende. Du har haft for meget om ørerne/været stresset og måske ikke lagt mærke til det, når baby faktisk HAR sparket - hvilket man må sige er oplagt lige nu midt i juletiden   

Hvis du slet ikke kan finde ro, vil jeg råde dig til at kontakte fødegangen igen, men hvis du har hørt god hjertelyd og set aktivitet på strimlen, er det nok én af ovenstående årsager, der er skyld i du ikke har mærket den lille og umiddelbart vil jeg tro det skyldes travlhed. Det har det i hvert fald gjort hver gang for mit eget vedkommende. Håber det trøster lidt. 

Mange hilsner Paddehatten. 

Jeg kan godt finde ro det bekymrer mig bare st det lige pludselig ændre sig,  og har fået bekræftet 2 gange i den her uge at han har det godt derinde så synes måske det lidt spild af tid og ringe til fødegangen igen de vil højst sandsynlig sige det sammen en gang til, og 3 gange på en uge er måske lige i overkanten at skal derind, må prøve slappe af i weekenden og håbe på det bedste og håbe han har det godt 

Anmeld Citér

25. december 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Hej alle sammen og glædelig jul 

jeg har været på fødegangen 2 gange i den her uge pga jeg har mærket markant mindre liv er i uge 27, begge gange var alt som det skulle være og fik kørt strimmel den ene gang. 

Men jeg er stadig bare så bekymret der er ikke sket nogle ændringer og har stadig ikke mærket ham idag  jeg ved ikke hvad der foregår derinde og er så bange for han dør derinde og jeg har ikke noget og have det i. 

Tror i jeg skal være bekymret eller skal jeg bare til at slappe lidt af, jeg har prøvet at drikke isvand og puffe til ham men han reagere slet ikke på det men det har han heller ikke gjort de andre gange som sådan..

Vil de kunne se på hjertetlyden osv hvis der er noget galt? 

Jeg synes du skal tage det roligt og give det nogle dage.. Du har jo været på fødegangen 2 gange, så synes ikke du skal ringe allerede igen.. Hvis de siger alt er fint, må du stole på det og prøve at have positive tanker..

Anmeld Citér

26. december 2015

Jegkiggerpåfugle

Jordemødrene på det sygehus jeg har født på - de har den holdning at hvis du er i tvivl eller urolig, så kontakt dem hellere en gang for meget end en gang for lidt i henhold til at mærke liv. For jeg følte til sidst jeg havde 10 turskort til fødegangen med min den første og til sidst viste det sig altså også at der var noget galt med babys flow i navlestrengen. Så min mavefornemmelse holdt altså stik. 

Jeg håber at du føler din mavefornemmelse og 3 gange på den uge føles måske meget, men tænk på alle de andre uger hvor du ikke render på fødegangen 3 gange om ugen. 

Det er så forfærdeligt hvis nu at der skulle være problemer og man så ikke reagere. Ellers kunne en Angel Sound / baby Dopler jo være en fin ide i dit tilfælde - jeg havde en og fik ro i sindet

Anmeld Citér

26. december 2015

ErDetSnartNU

Hvad med at købe en angelsound eller noget i den stil? Så kan I selv tjekke om babys hjerte slår derhjemme fra og I slipper for at kontakte fødegangen hele tiden. Som du selv er inde på, så har du allerede fået at vide 2 gange på under en uge at alt er ok, så måske skal du snakke med e professionel om din frygt for at miste?

Anmeld Citér

26. december 2015

Anonym trådstarter

Jegkiggerpåfugle skriver:

Jordemødrene på det sygehus jeg har født på - de har den holdning at hvis du er i tvivl eller urolig, så kontakt dem hellere en gang for meget end en gang for lidt i henhold til at mærke liv. For jeg følte til sidst jeg havde 10 turskort til fødegangen med min den første og til sidst viste det sig altså også at der var noget galt med babys flow i navlestrengen. Så min mavefornemmelse holdt altså stik. 

Jeg håber at du føler din mavefornemmelse og 3 gange på den uge føles måske meget, men tænk på alle de andre uger hvor du ikke render på fødegangen 3 gange om ugen. 

Det er så forfærdeligt hvis nu at der skulle være problemer og man så ikke reagere. Ellers kunne en Angel Sound / baby Dopler jo være en fin ide i dit tilfælde - jeg havde en og fik ro i sindet

Men man kunne hører på ctg han bevægede sig livligt rundt derinde, så tvivler på at der skulle være noget med navlestrengen ?

Anmeld Citér

26. december 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Hvad med at købe en angelsound eller noget i den stil? Så kan I selv tjekke om babys hjerte slår derhjemme fra og I slipper for at kontakte fødegangen hele tiden. Som du selv er inde på, så har du allerede fået at vide 2 gange på under en uge at alt er ok, så måske skal du snakke med e professionel om din frygt for at miste?

En professionel kan jo ikke gøre hverken fra eller til og kender ikke til tingene, så det bedre snakke med en jordmoder om det...

Anmeld Citér

26. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

En professionel kan jo ikke gøre hverken fra eller til og kender ikke til tingene, så det bedre snakke med en jordmoder om det...

En psykolog kan gøre meget. Du oplever angst! Irrationel, gennemborende angst. Min angst blev til en fødselsdepression som stadig sidder i mig. Snak med nogle om det. Og gør det nu! Du må gerne skrive pb jeg lytter gerne

Anmeld Citér

26. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

En psykolog kan gøre meget. Du oplever angst! Irrationel, gennemborende angst. Min angst blev til en fødselsdepression som stadig sidder i mig. Snak med nogle om det. Og gør det nu! Du må gerne skrive pb jeg lytter gerne

Anmeld Citér

26. december 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Har hele tiden fået at vide det er en naturlig del af det også af min jordmoder at man frygter at miste, synes fa ikke det tager overhånd og kan og gør da alle de daglige gøremål...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.