Først vil jeg gerne sige hvor er det stort af din far, har kun dybest respekt overfor han aldrig gav op!
Men nu siger du at det skete meget tidligt, havde det så ikke betydning for din barndom mht at fx spille bold osv med din far ?
Både og. Tumlelege var på hans præmisser, men de var der - han havde en del armkræfter, men kunne selvfølgelig ikke så længe ad gangen. Men han var god til så at lege lege hvor man fordybelser sig.
Dog var der dage, hvor jeg ikke kunne forstå hvorfor min far var så sur. I dag ved jeg, at det jo var smerter - smerter som han ofte fik efter at have tilsidesat sig selv og udfoldet sig med sine børn.
Han var meget uselvisk, hvilket jeg også tror var grunden til min mor overhovedet kunne holde det hele ud. Hvert år har vi været på 3 ugers sommerferie, 1 uges vinterferie, 1 uges efterårsferie og gerne en forlænget weekend i enten Tyskland, Polen, Tjekkiet eller lignende i løbet af året. Det på trods af min mor var køkkenassistent og min far invalidepensionist. De prioterede det højere end ting til dem selv.
Jeg kan huske, at jeg som barn stirrede surt på folk, der kiggede på min far, når vi var eksempelvis ude og handle, lige indtil de forlod butikken. Jeg ved ikke om man kan kalde det beskyttertrang, men jeg havde ihvertfald meget svært ved at forholde mig til det.
Men jeg er helt sikker på, at netop pga det, har været med til at give mig mere tolerance og empatisk tilgang til mennesker samt forståelse.
Anmeld
Citér