Andre end mig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2015

Mor til Ella

Jeg lever ikke i et par forhold med handicap, men er vokset op med en mor som har et fysisk handicap❤️��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2015

Anonym

Min far har et fysisk handicap efter en faldskærmsulykke. 

Han brækkede ryggen og mistede følelsen og føreligheden i det ene ben. Det kostede et halvt år langt indlæggelse med adskillige operationer og komplikationer.

Min storesøster var 3 uger, da det skete. 

Jeg kom til verden 7 år senere og da jeg var 3 år kom han til skade igen. Hans ryg var sat sammen af et stativ og en masse skruer, så da han blev væltet af en hund gik det i stykker og det skulle laves om igen. 

I teorien og ifølge lægerne skulle han slet ikke kunne gå, men min far er stædig og har aldrig ladet det stoppe ham. Han går selvfølgelig meget ustabilt og kun på kanten af den ene fod, men han gør det. Det er specielt tydeligt efter han er blevet ældre og han er også faldet et par gange de seneste år.

Han indtager en hel del smertestillende for at få hverdagen til at gå på trods af at han er invalidepensionist.

Ved ikke hvilke spørgsmål, du sidder med eller om det er en lignende historie, men her er min, så er du velkommen til at spørge ind ��

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Sket senere hen... ☺

Hvad skete er der med din mor - du må altså endelig sige hvis du ikke ønsker at svare

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig hvilken handicap har din mand ? Og hvad fik dig til at vælge ham? Du behøver ikke og svare hvis du ikke har lyst

Rygmarvsbrok - dårligt gående pga delvis lammelser

Hvad der fik mig til at vælge ham? Han er det dejligste væsen jeg nogen sinde i mit liv har mødt, han har så mange gode kvaliteter og har lært mig at se at små ting skal ikke tages forgivet i hverdagen. Han formår at få mig selv til at være den bedre person for mig selv, med alle mine mål i livet. Han er skide god til at se alt positivt før alt andet.. Han er en ener.. Har kendt ham i rigtig mange år som venner før vi begav os ind i den verden med at være et par, og jeg fortryder på ingen måde men visse ting er måske bare svære for mig at forstå end folk som selv har et handicap.. .

Håber det var svar nok 

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Jeg lever ikke i et par forhold med handicap, men er vokset op med en mor som har et fysisk handicap❤️��

Hvordan var det for dig som barn ? 

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min far har et fysisk handicap efter en faldskærmsulykke. 

Han brækkede ryggen og mistede følelsen og føreligheden i det ene ben. Det kostede et halvt år langt indlæggelse med adskillige operationer og komplikationer.

Min storesøster var 3 uger, da det skete. 

Jeg kom til verden 7 år senere og da jeg var 3 år kom han til skade igen. Hans ryg var sat sammen af et stativ og en masse skruer, så da han blev væltet af en hund gik det i stykker og det skulle laves om igen. 

I teorien og ifølge lægerne skulle han slet ikke kunne gå, men min far er stædig og har aldrig ladet det stoppe ham. Han går selvfølgelig meget ustabilt og kun på kanten af den ene fod, men han gør det. Det er specielt tydeligt efter han er blevet ældre og han er også faldet et par gange de seneste år.

Han indtager en hel del smertestillende for at få hverdagen til at gå på trods af at han er invalidepensionist.

Ved ikke hvilke spørgsmål, du sidder med eller om det er en lignende historie, men her er min, så er du velkommen til at spørge ind ��

Først vil jeg gerne sige hvor er det stort af din far, har kun dybest respekt overfor han aldrig gav op!

Men nu siger du at det skete meget tidligt, havde det så ikke betydning for din barndom mht at fx spille bold osv med din far ? 

Anmeld Citér

23. december 2015

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hvordan var det for dig som barn ? 

Det var hårdt det første år fordi hun var på sygehus, og ikke kom hjem i dem periode, og det var for voldsomt at tage os med derop.... 

Jeg var 5 da hun kørte galt og blev lam fra brystet og ned. Efter hun kom hjem og alt blev normaliseret har der ingen ting været. Har en pisse stærk mor Og en far som aldrig veg fra hendes side

Anmeld Citér

23. december 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Hvad skete er der med din mor - du må altså endelig sige hvis du ikke ønsker at svare

Hun blev slået ned, så hun er lam i den ene arm, har et spastisk lammet ben, mistet en lunge, plade i halsen, mistet førlighed i den ene side af kroppen mm...

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Det var hårdt det første år fordi hun var på sygehus, og ikke kom hjem i dem periode, og det var for voldsomt at tage os med derop.... 

Jeg var 5 da hun kørte galt og blev lam fra brystet og ned. Efter hun kom hjem og alt blev normaliseret har der ingen ting været. Har en pisse stærk mor Og en far som aldrig veg fra hendes side

Det er jeg oprindelig ked af høre skete for din mor . Øv hvor må det ha været en hård tid for jer alle !

Men det stort at hun har gennemført en hård tid af sit liv med jer alle ved hendes side, kan godt forstå du må være stolt af hende 

Anmeld Citér

23. december 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Hun blev slået ned, så hun er lam i den ene arm, har et spastisk lammet ben, mistet en lunge, plade i halsen, mistet førlighed i den ene side af kroppen mm...

Åh gud hvor frygteligt . Pyha sikke da en omgang, det er jeg sørme ked af at høre! Hvordan har hun det så den dag i dag ? Også mentalt tænker jeg når nu det var noget så grimt !

Øv hvor bliver man harm over sådan noget sker!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.