Andre end mig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.173 visninger
29 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Er anonym for privat livets fred og da jeg ikke ønsker at udstille nogen.

Men kunne godt tænke mig at høre om der andre af jer herinde som har en partner med et handicap ? 

Jeg har nemlig, og har siddet og læst med på sidelinjen i noget tid og synes umiddelbart ikke jeg falder over nogen.

Føler det lidt trist til tider at jeg ikke har nogen af dele det med som forstår almindelige hverdags bekymrInger osv - jeg har ingen veninder og ganske få venner men.. De har svært ved at forholde sig til det liv som jeg selv har valgt sammen med min partner.

Men jeg elsker min partner himmelhøjt og kunne aldrig se mig selv uden ham i mit liv.

Men er udfordringer med mange ting bl.a hver dag ting, børn osv.

Så ønsker måske inderst inde der var andre end lige mig..

Anonyme svar er tilladt, da der sikker er andre end mig som har det med sit privat liv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2015

Dorthe1986

Jeg er godt nok ikke en af dem du søger, altså en kvinde med en partner med et handicap. Men min far var handicappet efter et trafikuheld som teenager. Så kender til den verden i et omfang og har også været vidne til hvordan det har været for min mor. Så hvis det kan bruges vil jeg gerne snakke med dig om tanker osv.

Jeg tænkte hvis der nu ikke er andre der melder sig, så kan det være det jeg kan bidrage med er bedre end ingenting

Anmeld Citér

22. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Er anonym for privat livets fred og da jeg ikke ønsker at udstille nogen.

Men kunne godt tænke mig at høre om der andre af jer herinde som har en partner med et handicap ? 

Jeg har nemlig, og har siddet og læst med på sidelinjen i noget tid og synes umiddelbart ikke jeg falder over nogen.

Føler det lidt trist til tider at jeg ikke har nogen af dele det med som forstår almindelige hverdags bekymrInger osv - jeg har ingen veninder og ganske få venner men.. De har svært ved at forholde sig til det liv som jeg selv har valgt sammen med min partner.

Men jeg elsker min partner himmelhøjt og kunne aldrig se mig selv uden ham i mit liv.

Men er udfordringer med mange ting bl.a hver dag ting, børn osv.

Så ønsker måske inderst inde der var andre end lige mig..

Anonyme svar er tilladt, da der sikker er andre end mig som har det med sit privat liv

Du kan evt skrive til mig privat kan måske give dig et andet Syn på det hele da jeg selv har et fysisk handicap er sammen med en som ikke har handicap og har 1 barn er gravid med vores nr 2

Anmeld Citér

22. december 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg er godt nok ikke en af dem du søger, altså en kvinde med en partner med et handicap. Men min far var handicappet efter et trafikuheld som teenager. Så kender til den verden i et omfang og har også været vidne til hvordan det har været for min mor. Så hvis det kan bruges vil jeg gerne snakke med dig om tanker osv.

Jeg tænkte hvis der nu ikke er andre der melder sig, så kan det være det jeg kan bidrage med er bedre end ingenting

Tusinde tak for at du svarede .

Ked af høre din far var så uheldig . Må jeg spørger hvilket slags handicap det medførte ?

Anmeld Citér

22. december 2015

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ked af høre din far var så uheldig . Må jeg spørger hvilket slags handicap det medførte ?

Han haltede når han gik, så meget at folk ofte troede han var fuld. Han fik også en neurologisk skade i samme ben samt højre arm, der gjorde at han rystede på den og kunne ikke bruge den (han var normalt højrehåndet). Han havde dog skånejob i 25 timer om ugen, kunne køre bil osv. Men han fik ofte ondt og hjalp ikke til hjemme.

Hans hånd og de neurologiske skader gjorde at han ikke kunne passe mig da jeg var lille fx, da han ikke ville kunne skifte ble osv, men især også fordi han ikke kunne mærke hvor mange kræfter han brugte (dvs han tog oftere hårdere fat end beregnet).

Han kunne heller ikke gå med en tallerkenfuld mad, så min mor sørgede ofte for det.

Anmeld Citér

22. december 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Han haltede når han gik, så meget at folk ofte troede han var fuld. Han fik også en neurologisk skade i samme ben samt højre arm, der gjorde at han rystede på den og kunne ikke bruge den (han var normalt højrehåndet). Han havde dog skånejob i 25 timer om ugen, kunne køre bil osv. Men han fik ofte ondt og hjalp ikke til hjemme.

Hans hånd og de neurologiske skader gjorde at han ikke kunne passe mig da jeg var lille fx, da han ikke ville kunne skifte ble osv, men især også fordi han ikke kunne mærke hvor mange kræfter han brugte (dvs han tog oftere hårdere fat end beregnet).

Han kunne heller ikke gå med en tallerkenfuld mad, så min mor sørgede ofte for det.

Det er jeg godt nok ked af at høre - det må ha været svært som barn ?

Min mand går også dårligt - han får også kommentarer til tider, nogen ikke så venlige. Vil sige det værste er faktisk når han holder på en handicap plads og folk formoder han snyder at de så sviner ham til indtil han hopper ud af bilen :/.

Men hvordan var det for dig som barn mht at når ens forældre leger fx gemmeleg med en osv - kunne din far godt deltage i det ?

Anmeld Citér

22. december 2015

Mettefpigen

Nu er det ikk lige samme situation, men jeg har en mor der er handikappet... 

Anmeld Citér

22. december 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Nu er det ikk lige samme situation, men jeg har en mor der er handikappet... 

Må jeg spørger om det medfødt eller sket senere hen ?

Anmeld Citér

22. december 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Må jeg spørger om det medfødt eller sket senere hen ?

Sket senere hen... ☺

Anmeld Citér

23. december 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig hvilken handicap har din mand ? Og hvad fik dig til at vælge ham? Du behøver ikke og svare hvis du ikke har lyst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.