Anonym skriver:
De forstår det nok ikke nej. De anerkender det i hvert fald ikke, og for mig giver det mening at de ikke vil fordi de så vil være nødt til at erkende at de har fejlet. Og det er de alt for meget facade mennesker til at ville.
Jeg forstår det heller ikke, men han er simpelthen så dygtig til at manipulere med folk så han kunne slippe afsted med mange ting. Jeg var 5 år da det begyndte og han var 13.

Hvis dine forældre skulle anerkende hvad du har været ude for, er de også nødt til at tage et ansvar på deres skuldre og det er åbenbart for svært for dem, for det ansvar indebærer at de har svigtet begge deres børn, den ene på en mere grusom måde end den anden, men svigtet, det har de. Og det ansvar er nok for svært for dem at leve med.
Min veninde er også blevet misbrugt, af hendes far, ligesom hendes søster også blev. Igennem mange år. Det stoppede først da søsteren anmeldte ham da hun var voksen, efter han igen havde voldtaget hende. De ting som min veninde fortæller mig er forfærdelige, og jeg er sikker på hendes mor ikke har været uvidende - det er simpelhen umuligt, men ikke desto mindre har moren i alle årene, og stadig, benægter at hun vidste noget... Igen tror jeg det har været for svært for hende at handle på, at tage ansvaret og smide det modbydelige møgdyr af en far, ud! Og hvis hun nu skal anerkende dét, skal hun anerkende hvilket svigt hun har udsat sine børn for... Det er for hårdt for hende. Så hun benægter. Sygt.
Jeg syns helt klart din brors nye kæreste skal have besked, hvordan hun tager beskeden er ikke til at vide, men hun skal vide det. Syns dog ikke nødvendigvis det er dig der igen skal gå turen, hvis din kæreste, din eks svigerinde eller en anden kan, så lad dem. Det lyder til at det her, forståeligt nok, er sindssygt hårdt for dig.
Du er da i øvrigt bare for sej!

Anmeld
Citér