Mom2Two skriver:
Ja, hvor går jeres grænse, med jeres egne mor/far, og børnes bedsteforældre, med hensyn til a blande sig i opdragelse?
Hvad gør i når de blander sig for meget?
Uha jeg synes simpelthen det er så svært.
Min mand og jeg har lige snakket om det, da vi har børn der er små men også en datter der er i den alder hvor jeg selv fik hende,og dermed kan vi selv stå med en der skak opdrages og samtidig stå med et barnebarn, hvor vores datter jo helt sikkert selv vil have hendes regelsæt omkring.
Vores børn må feks gerne gå fra bordet når de er færdi med at spise... Hvad så hvis vores datter mener at hendes barn skal blive til alle er færdig?
I vores hus må man gerne lege overalt, og finde alt legetøjet frem på en gang, men man rydder selv op igen, hvadså hvis min datter vil praktisere at hendes barn kun finder det frem det skal lege med?
Mine børn bliver ikke tvunget i overtøj vanter eller sko bare fordi jeg synes, men fordi de selv føler de fryser. Hvadså hvis min datter bare VIL have hendes barn absolut skal have jakke på fordi der er lidt koldt?
Skal vi forsætte vores lidt frie tilgang, eller skal vi stramme op og ændre vores måde, fordi det i sidste ende kan give vores datter nogle ekstra kampe med hendes barn mens de er hos os?
Derfor synes jeg virkelig at det er svært,for jeg ønsker kun at støtte vores datter i hendes opdragelse, men ønsker heller ikke at det skal være på bekostning af hendes søskende.
Hvornår må man blande sig?
Egenlig tror og håber jeg at det falder os naturligt når situationen opstår, men jeg er samtidig bange for at gøre noget forkert i min rolle som mormor/bedste.
Tror nu også at vores datter bliver meget fri i hendes opdragelse, men hun har også en mand der selvfølgelig vil have hans at sige. Og jeg ønsker kun et godt forhold til den begge.