Mom2Two skriver:
Ja, hvor går jeres grænse, med jeres egne mor/far, og børnes bedsteforældre, med hensyn til a blande sig i opdragelse?
Hvad gør i når de blander sig for meget?
Nu har jeg kun en mor og mon mand har ikke forældre længere, men svaret på spørgsmålet afhænger meget af hvad du mener med opdragelse? For mig foregår "opdragelse" hele tiden når man er sammen, opdragelse er ikke kun at sætte grænser og sige nej, skælde ud, hvad ved jeg. Det er i lige så høj grad at være eksempel, i rollelegene lege med moraler, læse bøger højt og tale om dem osv. Og selvsagt er min mor (og andre) aktive i den del, når de viser interesse for vores børn.
Min mor har også ret til at sige fra, sige stop, fortælle hun ikke bryder sig om deres handlinger, jeg er ikke altid enig, men tænker hum er autentisk som mormor og jeg ikke kan styre hendes person.
Jeg er ikke så bange for andres indvirkning på mine børn, og tænker de jo også bliver opdraget i insitutioner og skoler, men vi forhåbentlig har givet dem nogle grundværdier med som de ikke går på kompromis med. Og de grundværdier er min mor og jeg forholdsvist enige om. Men et eksempel på uenighed er, at vi her hjemme har en del begrænsninger på skærm, mens de hos hende må sidde bag en skærm et helt døgn hvis det skulle være - det vil jeg ikke blande mig i og hun blander sig heller ikke vores regler, men skider bare på dem når hun er sammen med dem uden kommenterer, og de elsker det
Anmeld
Citér