Du kom med alt det, der var dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

hvad forstår du ved sætningen "du kom med alt det, der var dig"?

jeg har tænkt mig at få den lavet som wallsticker til min kæreste i julegave. Altså som en slags kærlighedserklæring. 

Jeg kan bare ikke finde ud af om den symbolisere noget specielt? Homoseksualitet eller lign.? Vi er mand og kvinde og altså ikke homoseksuelle. 

Hov, og så til selve betydningen: Du'et, den elskede, kom forbi - og kom ind i jeg'ets liv - med alt, hvad han var. Det handler om at rumme og elske og værdsætte og være taknemmelig over alt, hvad den elskede er. Smukkere bliver det ikke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

serinasmor

For mig vil det nok altid bare være 1 linje i en forårssang - melodien kører nu rundt i hovedet af mig  

Anmeld Citér

17. december 2015

amkjaer

Mor og meget mere skriver:

Stakkels præst  Han har da misforstået hele budskabet. 

Hun sagde at der ikke var nogen præster hun kendte der ville syntes den var ok til en dåb. Og det er eller en MEGET moderne kirke - fx har de et stort banner udenfor kirken til Lillebælt halvmarathon hvor der står "kirken kan du løve forbi med gud kommer du ikke uden om" så det er ikke fordi de ellers mangler humor eller selvironi så derfor tænker jeg det nok er en generel holdning blandt præster

Anmeld Citér

17. december 2015

Cola Zero

Er der en venlig sjæl, der lige vil udvide min håbløst uvidende horisont - hvilken sang??

So what hvis der er tilknyttet noget homo eller køn, eller hvad-ved-jeg til det. Det betyder noget for dig, er rigtigt fint, så det skal du da gøre! 

Anmeld Citér

17. december 2015

Christine

Anonym skriver:

jeg har tænkt mig at få den lavet som wallsticker til min kæreste i julegave. Altså som en slags kærlighedserklæring. 

Jeg kan bare ikke finde ud af om den symbolisere noget specielt? Homoseksualitet eller lign.? Vi er mand og kvinde og altså ikke homoseksuelle. 

I mine øjne er det fuldstændig ligegyldigt om sangen er skrevet af en mand til en anden mand. I så fald var deres kærlighed vel blot ligesom du og din mands?

Det er da præcis det samme?? Og hvis du er ligeglad så er det vel også lige meget hvad andre synes. Men ok, jeg er så heller ikke en der kan få sand i trussen over den slags..

For mig er det samme situation som hvis en der hedder Peter havde skrevet sangen til en der hedder Susanne, men din mand hedder Lars og du hedder Birgitte... Altså dvs. helt fuldstændig ligegyldigt i forhold til budskabet?!

Medmindre mand er ragende homofobisk og ser spøgelser overalt  

Hvis sangen giver mening for jer (den nævner overhovedet ikke køn eller noget som helst der har med homoseksualitet at gøre), så er det vel fint?

Anmeld Citér

17. december 2015

Christine

amkjaer skriver:

Hun sagde at der ikke var nogen præster hun kendte der ville syntes den var ok til en dåb. Og det er eller en MEGET moderne kirke - fx har de et stort banner udenfor kirken til Lillebælt halvmarathon hvor der står "kirken kan du løve forbi med gud kommer du ikke uden om" så det er ikke fordi de ellers mangler humor eller selvironi så derfor tænker jeg det nok er en generel holdning blandt præster

Kan det ikke lige så godt være fordi sangen handler om et romantisk kærlighedsforhold mellem to voksne? På den måde synes jeg heller ikke den hører til en barnedåb.

Det er for mig ret tydeligt at den omhandler kærlighed/forelskelse mellem voksne, dog kan jeg intet homoseksuelt se. Men man elsker jo heller ikke børn på romantisk vis.

Anmeld Citér

17. december 2015

Dorthe1986

Anonym skriver:

Nu blev den sang sunget til mit bryllup så for mig er det den rene kærlighed 

Anmeld Citér

17. december 2015

Mor og meget mere

Christine skriver:

Kan det ikke lige så godt være fordi sangen handler om et romantisk kærlighedsforhold mellem to voksne? På den måde synes jeg heller ikke den hører til en barnedåb.

Det er for mig ret tydeligt at den omhandler kærlighed/forelskelse mellem voksne, dog kan jeg intet homoseksuelt se. Men man elsker jo heller ikke børn på romantisk vis.

Der er det ene, lille twist ved teksten, at Jens Rosendal skriver "Din næve var så varm og god" - de færreste mænd ville lovprise en kvindes hånd ved at kalde den en næve. Det er så også det eneste hint. I Erik Grips indspilning synger han dog "hånd" i stedet - dybt fjollet! 

Anmeld Citér

17. december 2015

Mor og meget mere

amkjaer skriver:

Den bruges i hvert fald i stor stil til bryllupper og begravelser, så den er næppe blacklisted af præster. Man kunne indvende, at den netop til en dåb handlede "for meget" om den romantiske og fysiske kærlighed mellem to voksne, men så er det homoseksuelle element jo irrelevant. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Mor og meget mere

Til alle dem, der er gået glip af dette prægtige indlæg af tekstforfatteren selv - hvor han så fint og værdigt understreger, at kærligheden mellem to elskende nok er den samme uanset køn:  http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/tag-mod-livet-som-det-nu-er-givet

Læs det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.