Vuggestue vs dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2015

Mami

Min søn er FTF og meget sensitiv og her har vuggestue været guld værd, altid de samme lokaler og samme møde sted, en pædagog der kan få fra med ham i modsætning til dp hvor der kun er en  

min søn startede oprindelige i dp for det skille jo være det bedste, 14 dages uafbrudt skrigeri hvor han aldrig var der alene i mere end 15 min en enkelt gang. 

Da han startede i vuggestue, startede han mandag og fredag var han der en helt dag alene  

efterølgende har det vist sig han har en del problematikker og hvor er jeg bare glad ror flere/professionelle øjne på ham så det blev fanget i tide  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2015

lineog4

Jeg er en stor fortaler for vuggestuer, men har så heller ikke prøvet dagpleje (hvilket var et bevidst fravalg baserer på ideer og ikke viden).

jeg tror der er mange forestillinger om den kaotiske vuggestue, og jeg vil bare fortælle jeg ikke i mine børns institution har oplevet den kaos (jo børnehaven der kan der virkelig være lyd på de store børn men det er ikke kaos bare børn). I vuggestuen har der altid været ro, overskud og børn der legede, sad på skødet, tegnede mm. Og så ud til de nød deres lille rolige og trygge sted. Ja der er 10-12 børn men det virker ikke kaotisk. Og en kæmpe fordel ved der netop er flere børn er der også er flere at finde sammen med, der vil altid være en på egen alder. 

Jeg er så endnu større fortaler for integrerede institutioner, hvor man også i den sidste tid i vuggestuen kan lege op af. 

Mine børn har i 10 år gået i en forholdsvis lille integreret institution, hvor der er en vuggestue gruppe, to børnehavegrupper og en basisgruppe. At se hvordan de føler sig hjemme, har en stor omsorg for de mindre, hvordan de mindre børn får krammer og sidder tæt mens en af de store fortæller om billeder i bogen osv. Det er simpelthen så fantastisk... Jeg ville aldrig vælge anderledes og selv om mine 3 børn er meget forskellige har de alle fundet sig tilpas i den samme institution 

Anmeld Citér

15. december 2015

alenemor42

Hvor gammelt er dit barn ?

Anmeld Citér

15. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter er i DP, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun ville klare en vuggestue.

Jeg tror simpelthen, det kommer an på dit barn, dagplejeren osv. 

Det kan være, du har en fornemmelse af, hvad der er bedst for dit barn? Men hvis jeg var dig, så ville jeg se stedet an... det kommer an på så mange ting nemlig

Anmeld Citér

15. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Hvor gammelt er dit barn ?

Hun er otte mdr, hun vil være ti mdr når hun skal starte (:

Anmeld Citér

15. december 2015

Sedigfor

Saphiira skriver:

Min datter er i DP, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun ville klare en vuggestue.

Jeg tror simpelthen, det kommer an på dit barn, dagplejeren osv. 

Det kan være, du har en fornemmelse af, hvad der er bedst for dit barn? Men hvis jeg var dig, så ville jeg se stedet an... det kommer an på så mange ting nemlig

Ja, nu ved jeg hvordan den vuggestue jeg har fået en plads i, hvordan den er, da jeg selv har arbejdet der og min mor. Den er så god hvor alle er sammen en gang i ugen og alt sådan noget (: 

Anmeld Citér

15. december 2015

Sedigfor

Mami skriver:

Min søn er FTF og meget sensitiv og her har vuggestue været guld værd, altid de samme lokaler og samme møde sted, en pædagog der kan få fra med ham i modsætning til dp hvor der kun er en  

min søn startede oprindelige i dp for det skille jo være det bedste, 14 dages uafbrudt skrigeri hvor han aldrig var der alene i mere end 15 min en enkelt gang. 

Da han startede i vuggestue, startede han mandag og fredag var han der en helt dag alene  

efterølgende har det vist sig han har en del problematikker og hvor er jeg bare glad ror flere/professionelle øjne på ham så det blev fanget i tide  

Hvad betyder sensitiv? Altså hvad er det for noget? (: 

Anmeld Citér

15. december 2015

Mami

Sedigfor skriver:

Hvad betyder sensitiv? Altså hvad er det for noget? (: 

Ekstra følsom

Anmeld Citér

15. december 2015

alenemor42

Jeg har valgt dp til mine børn netop fordi jeg selv har arbejdet i vuggestue. .. godt nok for mange år siden. Men dengang syntes jeg det var samlebåndsarbejde især for de Mindste og jeg tvivler på det er blevet bedre. 

Men det er en smagssag   

Anmeld Citér

15. december 2015

Sedigfor

Mami skriver:

Ekstra følsom

Okay (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.