Vuggestue vs dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
29 svar
10 synes godt om
14. december 2015

Sedigfor

Ja, jeg er i vild rede om det skal være vuggestue eller dagpleje. Da min datter er meget som i virkelig meget bange for fremmed, alt for mange på en gang. Selv min familie fra min mors side er ikke godkendt endnu. Hun er otte mdr. 

Kom gerne med jeres meninger. 

Har dog fået tilbudt en plads i vuggestue og skal give svar seneste D 10 Januar, så der er tid endnu men vil jeg ku få plads i den dagpleje jeg os har søgt om? (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

Benjamins'mor

Sedigfor skriver:

Ja, jeg er i vild rede om det skal være vuggestue eller dagpleje. Da min datter er meget som i virkelig meget bange for fremmed, alt for mange på en gang. Selv min familie fra min mors side er ikke godkendt endnu. Hun er otte mdr. 

Har dog fået tilbudt en plads i vuggestue og skal give svar seneste D 10 Januar, så der er tid endnu men vil jeg ku få plads i den dagpleje jeg os har søgt om? (:

Jeg har haft børn i begge dele. Og vil sige det kommer meget an på barnet. 

Min søn gik i dagpleje, han var ikke så meget for fremmede mennesker og det var simpelthen det bedste for ham og vi havde jordens dejligste dagplejer. Min datter går i vuggestue nu, hun elsker fremmede mennesker og masser af dem. Hun stor trives i vuggestuen og elsker der er så mange at lege med. 

Så ja, det kommer meget an på barnet synes jeg. Min datter ville bestemt ikke have trivedes i en dagpleje, hun ville simpelthen ikke være blevet udfordret nok.

Anmeld Citér

14. december 2015

Sedigfor

Benjamins'mor skriver:

Jeg har haft børn i begge dele. Og vil sige det kommer meget an på barnet. 

Min søn gik i dagpleje, han var ikke så meget for fremmede mennesker og det var simpelthen det bedste for ham og vi havde jordens dejligste dagplejer. Min datter går i vuggestue nu, hun elsker fremmede mennesker og masser af dem. Hun stor trives i vuggestuen og elsker der er så mange at lege med. 

Så ja, det kommer meget an på barnet synes jeg. Min datter ville bestemt ikke have trivedes i en dagpleje, hun ville simpelthen ikke være blevet udfordret nok.

Min datter er nok som din søn. Ikke meget for fremmed men så tænker jeg kan jeg nå at få en plads til hende inden jeg skal starte i skole D 1 Marts. 

Anmeld Citér

14. december 2015

Sujan

Det er jo svært når man ikke kender din datter... Jeg har 2 piger. 

Den første gik i dagpleje. Elskede min dagplejemor og var trygt og hyggeligt. Var meget ked af, at jeg var nødt til at vælge vuggestue til min datter nr 2. Men min arbejdssituation gjorde jeg ikke kunne vælge dagpleje... Men nøj hvor er jeg glad for jeg var tvunget til det.. Er så positivt overrasket over vuggestue... Her er der altid tid til min datters behov.. I dagplejen skulle min datter følge dagplejemorens og de andre børns rytmer. Det er jo også helt okay. Men her i vuggestuen følger de helt og holdent min datters behov.. Er hun træt kan hun sove og er hun sulten spiser hun... Hun har få pædagoger tilknyttet, som hun er helt tryg ved og der er altid tid til at sidde og hygge og putte, hvis det er det hun har brug for. Hun skal ikke hen til andre steder eller fremmede mennesker ved ferie og sygdom, så alt i alt synes jeg der er mere individuel fokus i en vuggestue. Men nu er min lille datter også meget glad og udadvendt og kunne slet ikke forestille mig, at hun ville synes om en dagpleje,...

Anmeld Citér

14. december 2015

esioul

Sedigfor skriver:

Jeg synes der er fordele og ulemper ved det hele. 

Vuggestue:

- uddannet personale

- Selvom der er sygdom i personalegruppen er der altid en barnet kender tilstedet. 

Dagpleje:

- lille gruppe børn (fordel for nogle børn)

- ikke garanteret at dagplejeren er uddannet. 

- ved sygdom - gæstepleje. 

Anmeld Citér

14. december 2015

Benjamins'mor

Sedigfor skriver:

Min datter er nok som din søn. Ikke meget for fremmed men så tænker jeg kan jeg nå at få en plads til hende inden jeg skal starte i skole D 1 Marts. 

Du kan altid prøve at ringe til pladsanvisningen. Måske de kan se hvornår der bliver en ledig plads, og hvor langt i står i køen. 

Anmeld Citér

14. december 2015

Benjamins'mor

esioul skriver:

Jeg synes der er fordele og ulemper ved det hele. 

Vuggestue:

- uddannet personale

- Selvom der er sygdom i personalegruppen er der altid en barnet kender tilstedet. 

Dagpleje:

- lille gruppe børn (fordel for nogle børn)

- ikke garanteret at dagplejeren er uddannet. 

- ved sygdom - gæstepleje. 

Der var vi rigtigt heldige, vores søn kom aldrig i gæstedagplejer. 

Min søns dagplejers mor var tidligere dagplejer ved kommunen, så de havde en aftale om at hvis vores dagplejer fx skulle noget midt på dagen eller lignende, så kom hun i stedet. 

Ved ikke hvordan det ville have foregået hvis hun var syg, men det var hun utroligt nok ikke i de 1,5 år han gik der. 

Anmeld Citér

14. december 2015

Sedigfor

Benjamins'mor skriver:

Der var vi rigtigt heldige, vores søn kom aldrig i gæstedagplejer. 

Min søns dagplejers mor var tidligere dagplejer ved kommunen, så de havde en aftale om at hvis vores dagplejer fx skulle noget midt på dagen eller lignende, så kom hun i stedet. 

Ved ikke hvordan det ville have foregået hvis hun var syg, men det var hun utroligt nok ikke i de 1,5 år han gik der. 

Kommer de i gæste dagpleje hvis det er der kommunale dagpleje? 

Anmeld Citér

14. december 2015

alenemor42

Sedigfor skriver:

Kommer de i gæste dagpleje hvis det er der kommunale dagpleje? 

Ja det gør de

Men de kender som regel gæste dagplejer fra legestue osv. Hvor de mødes.

Begge mine har gået i dagpleje og det skal Nr.  3 også og det har aldrig været problem med gæste dagpleje da det altid var en fra "gruppen" hvor de mødtes tit.

Anmeld Citér

14. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Ja det gør de

Men de kender som regel gæste dagplejer fra legestue osv. Hvor de mødes.

Begge mine har gået i dagpleje og det skal Nr.  3 også og det har aldrig været problem med gæste dagpleje da det altid var en fra "gruppen" hvor de mødtes tit.

Måske jeg skulle overveje dagpleje (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.