Sundhedsplejerske i 0kl.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
30 svar
18 synes godt om
14. december 2015

Anonym trådstarter

Hejsa
Prøver lige herinde.
I fredags var jeg til sundhedsplejesken med min dreng i indskoling . Det gik rigtig fint, men han kunne ikke lave de motoriske øvelser kun gå på Line . Resten kunne han ikke lave.

hvad har det af betydning ? Nogen som har kendskab til dette 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

EnGodMor

Anonym skriver:

Hejsa
Prøver lige herinde.
I fredags var jeg til sundhedsplejesken med min dreng i indskoling . Det gik rigtig fint, men han kunne ikke lave de motoriske øvelser kun gå på Line . Resten kunne han ikke lave.

De kære "eksperter" de har SÅ  travlt, ligeså snart vores små børn ikke liiiiiige følger den faciliteter som DE mener vores børn skulle kunne. 

Ting tager tid, børn udvikler sig i DERES tempo,   og det skal de have lov til. 

Jeg kan ikke se hvad det ville få af betydning for dit barn

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

De kære "eksperter" de har SÅ  travlt, ligeså snart vores små børn ikke liiiiiige følger den faciliteter som DE mener vores børn skulle kunne. 

Ting tager tid, børn udvikler sig i DERES tempo,   og det skal de have lov til. 

Jeg kan ikke se hvad det ville få af betydning for dit barn

Ja det kan du have ret i. Men hun snakkede om det kunne give indlæringsproblemer senere hen. 

Anmeld Citér

14. december 2015

EnGodMor

Anonym skriver:

Ja det kan du have ret i. Men hun snakkede om det kunne give indlæringsproblemer senere hen. 

Igen, jeg giver intet for det men os af den årsag at efter at have arbejdet med børn i næsten ti år, så  er det skræmmende og se hvor travlt de kloge pædagoger kan have med børn, som ikke lige følger den bog de har. 

Og understreger så os lige med det samme, at selvfølgelig er ikke alle pædagoger og sundhedsplejersker sådan

Det lyder voldsomt, må jeg spørge om hvilke motoriske ting det var dit barn ikke kunne?

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Igen, jeg giver intet for det men os af den årsag at efter at have arbejdet med børn i næsten ti år, så  er det skræmmende og se hvor travlt de kloge pædagoger kan have med børn, som ikke lige følger den bog de har. 

Og understreger så os lige med det samme, at selvfølgelig er ikke alle pædagoger og sundhedsplejersker sådan

Det lyder voldsomt, må jeg spørge om hvilke motoriske ting det var dit barn ikke kunne?

De øvelser som han skulle udføre . Sprællemand , gadedrengehop , flyveren og skildpadde tror jeg hun sagde . Hvad arbejder du med ? 

Anmeld Citér

14. december 2015

EnGodMor

Anonym skriver:

De øvelser som han skulle udføre . Sprællemand , gadedrengehop , flyveren og skildpadde tror jeg hun sagde . Hvad arbejder du med ? 

Jeg er pædagogmedhjælper på tiende år g en børnehave

Stopper dog til januar

Men de øvelser kan du snildt lærer dit barn 

Lav fx sprællemand fast hver dag kl fx 17 og så øve det i  ti femten minutter hver dag i fx en månede. 

Så kan det nok komme 

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Jeg er pædagogmedhjælper på tiende år g en børnehave

Stopper dog til januar

Men de øvelser kan du snildt lærer dit barn 

Lav fx sprællemand fast hver dag kl fx 17 og så øve det i  ti femten minutter hver dag i fx en månede. 

Så kan det nok komme 

Jeg har også arbejdet som medhjælper i børnehave  og ved de børn som ikke gik igennem den motoriske screening havde andre vanskeligheder . Tænker at der er en grund til man vælger at lave disse screeninger  så ser lige om en med fagkendskab kan hjælpe . 

Anmeld Citér

15. december 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hejsa
Prøver lige herinde.

Jeg oppe den lige for dig. For selvom jeg ikke har fagkendskab, så ved jeg dog at det kan give vanskeligheder hvis ikke de kan deres gundlæggende motoriske ting. Det er noget med krydsmønstre og sådan.  

Jeg håber du få lidt hjælp til at komme videre, og ellers er mit råd at du selv opsøger hjælp.  Ikke alting "kommer når der kommer" 

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg oppe den lige for dig. For selvom jeg ikke har fagkendskab, så ved jeg dog at det kan give vanskeligheder hvis ikke de kan deres gundlæggende motoriske ting. Det er noget med krydsmønstre og sådan.  

Jeg håber du få lidt hjælp til at komme videre, og ellers er mit råd at du selv opsøger hjælp.  Ikke alting "kommer når der kommer" 

Ved også fra mit arbejde, at det har betydning for udviklingen. Var med til at gynge børn , men så meget viden har jeg ikke. Det er sat møde i gang men først i jan, så tænkte jeg selv ville søge lidt info. Så jeg ved hvad det drejer sig om.

Anmeld Citér

15. december 2015

lineog4

Prøv lige først om han kan der hjemme før du går i panik - min dreng kunne pludselig heller ikke gadedrengeløb hos SP og løb det så hele vejen hjem.

Nogle børn har en manglende krydsbevægelse og ja en del børn med indlæringsvanskeligheder har en tung motorik. Men det betyder ikke at fordi man er tung motorisk har man indlæringsvanskeligheder eller omvendt fordi man har en fantastisk motorik så har man ikke indlæringsvanskeligheder, så sort/hvid er verden ikke. 

Og ikke at kunne gadedrengeløb er ikke den lige vej mod at blive dårlig i skolen og hvis man så lærer det så bliver man god igen - ærgerligt en sundhedsplejerske forsimpler og skræmmer på den måde. Eneste er måske meget godt at øve, da sprællemand og gadedrengeløb fx forventes lært fx i idræt i skolen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.