Puuuh den er svær...
jeg synes ikke at vi er ude i, som nogle beskriver, foragt og mangel på respekt for dig og din baggrund..
jeg ser det lidt som andre beskriver, noget på linie med blondine jokes og molbo historier... Simpel jokes baseret på stereotyper...
det ændrer dog ikke på, at du har følt dig ramt.. Og uden at diktere, kan du på en pæn måde fortælle dem at du blev lidt ked over dem, og vær åben for, at det kan være en misforståelse, det er kan jo være at du har opfattet det anderledes end det de har ment - man kan aldrig vide..
mht at de har stemt på dansk Folkeparti - det behøver ikke at betyde at de synes at invandrere/flygtninge/muslimer er nogle værre karle, partiet har også andre mærkesager som ligger den danske befolkning meget på sinde.
jeg stemte eksempelvis også på DF ved sidste valg, simpelthen fordi der skulle andre øjne på, hvordan vi lader politikerne behandle befolkningen, deres ældre og børn og unge politik tiltalte mig, der er blevet drevet rov på især vore ældre i lang tid nu, og jeg frygtede for at hvis ikke der skete noget drastisk, så vil jeg ikke ønske at blive gammel i dk.
jeg er på ingen måde racist eller trosforskrækket, folk må tro hvad de vil, se ud som de vil, og hor de kommer fra, ændrer ikke på mit førstehåndsindtryk - det gør personen selv, man bliver kun dømt på det man viser andre og ønsker at de skal se..
det eneste sted jeg bliver en smule fordansket er over den misforståede overhensynsfuldhed der bliver praktiseret her i landet, vi skal alle være her, men Danmark er dansk, og vore skikke og traditioner skal ikke pakkes væk pga misforstået hensyn, men det er en helt anden debat...
men det gør mig stadig ikke racist, jeg elsker mangfoldighed og elsker at lære nyt om mennesker og kulturel forståelse...
der hvor jeg vil hen er, at hvis, og kun hvis familien er fremmedforskrækket, så tror jeg ikke på, at det kan drejes i din retning, for du er en del af familien, en af deres.... Men jeg tror ikke at det er tilfældet...
jeg tror det er ren morskab i stereotypernes navn :-)