Kan godt tvivle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes at du har al ret i verden til at føle dig "trådt på" - og når man gør dette, er det også helt ok at sige fra.

Det er ikke sikkert at det er ment således (sikkert ikke) - men det er dig som har lov til at fortælle andre, hvornår dine grænser overskrides...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

FruK

Jeg kan sagtens forstå at du bliver ked af det. 

Jeg tænker ikke at de gør det i en ond mening, det lyder jo som om de behandler dig godt. Men tror desværre at mange deler sådan noget uden at tænke på, at de støder andre mennesker - også nogen i deres egen vennekreds. Ret dumt. 

Jeg synes at du skal snakke med din mand om det - måske kunne han nævne for dem på en pæn måde, at det jo faktisk er bl.a. hans kone de rammer med de kommentarer. 

Anmeld Citér

14. december 2015

fo82

Puuuh den er svær...

jeg synes ikke at vi er ude i, som nogle beskriver, foragt og mangel på respekt for dig og din baggrund..

jeg ser det lidt som andre beskriver, noget på linie med blondine jokes og molbo historier... Simpel jokes baseret på stereotyper...

det ændrer dog ikke på, at du har følt dig ramt.. Og uden at diktere, kan du på en pæn måde fortælle dem at du blev lidt ked over dem, og vær åben for, at det kan være en misforståelse, det er kan jo være at du har opfattet det anderledes end det de har ment - man kan aldrig vide..

mht at de har stemt på dansk Folkeparti - det behøver ikke at betyde at de synes at invandrere/flygtninge/muslimer er nogle værre karle, partiet har også andre mærkesager som ligger den danske befolkning meget på sinde.

jeg stemte eksempelvis også på DF ved sidste valg, simpelthen fordi der skulle andre øjne på, hvordan vi lader politikerne behandle befolkningen, deres ældre og børn og unge politik tiltalte mig, der er blevet drevet rov på især vore ældre i lang tid nu, og jeg frygtede for at hvis ikke der skete noget drastisk, så vil jeg ikke ønske at blive gammel i dk.

jeg er på ingen måde racist eller trosforskrækket, folk må tro hvad de vil, se ud som de vil, og hor de kommer fra, ændrer ikke på mit førstehåndsindtryk - det gør personen selv, man bliver kun dømt på det man viser andre og ønsker at  de skal se..

det eneste sted jeg bliver en smule fordansket er over den misforståede overhensynsfuldhed der bliver praktiseret her i landet, vi skal alle være her, men Danmark er dansk, og vore skikke og traditioner skal ikke pakkes væk pga misforstået hensyn, men det er en helt anden debat...

men det gør mig stadig ikke racist, jeg elsker mangfoldighed og elsker at lære nyt om mennesker og kulturel forståelse... 

der hvor jeg vil hen er, at hvis, og kun hvis familien er fremmedforskrækket, så tror jeg ikke på, at det kan drejes i din retning, for du er en del af familien, en af deres.... Men jeg tror ikke at det er tilfældet...

jeg tror det er ren morskab i stereotypernes navn :-)

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Efter min mening har de ingen respekt for dig og din baggrund  Hvor er din man i alt det her???

Min mand? 

Min mand er ikk typen der tør at være i nærheden ordet at sige andre imod eller tør at være i nærheden af nogle der diskutere eller bare det at man er uenig. Så flygter han fra stedet�� 

Det der splitter mig ad er at jeg har ikk mærket had eller noget fra deres side. Og tværdigmod de mere tætte med mig end deres andet svigerdatter som ellers er dansk og de har endda ellers kendt hende længere tid end mig. 

Derfor tænker jeg at de ikk mener det ondt og at de nok ikk tænker over hvad de gør når de er på Facebook. 

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det kunne godt lyde til at dine svigerforældre er lidt småracistiske eller fremmesforskrækkede, men jeg tror ikke du behøver at føle dig ramt. Jeg tror ikke det er påtaget at de godt kan lide dig, og derfor ser de dig nok heller ikke som indvandrer men blot som deres dejlige svigerinde og mor til deres børnebørn. I deres hoved er der ikke sammenhæng mellem dig og de "forfærdelige flygtninge" som de hører om i medierne.

Det er ikke ok sådan som din svigermor agerer på fb, men jeg tror simpelthen ikke at du skal føle dig truffet.

Jeg bebrejder ikk  danskernes tanke gang om hvor forfærdelig muslimer/indvandre mon er. For de ser jo ikk andet næsten end de dårlig og samvittighedsløse indvandre, som kun vil ødelægge. 

Og ikk mindst ødelægger det gode rygte ellers om de rigtig og ÆGTE FREDELIG muslimer/indvandre. 

Men mener du at du tror at mine svigerforældre er småracistisk uden at fortælle mig det? 

Jeg er splittet fordi de er jo så gode mod mig så det eneste jeg kan tænke er at de nok ikk mener det ondt og at de nok ikk tænker over hvad de deler på Facebook 

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Synes dine svigerforældre er respektløse og din mand eller du burde sætte dem på plads! Kan virkelig godt forstå at du ikke synes det er rart. Det er jo en stor del af dig og din identitet og baggrund som de tydeligvis ikke bryder sig om det kan godt være de synes om dig som person, men åbenbart ikke det du kommer fra. Og de burde acceptere hele dig! Synes du skal tale med din mand. Sig fra, sæt dig i respekt! Knus

Jeg ved hvem jeg selv er og hvad jeg er værd. 

Og jeg er så splittet for de er jo så gode mod mig. Derfor kan jeg kun tænke på at de nok ikk mener det ondt og nok ikk tænker over hvad de deler på Facebook . 

Og nej har ikk lyst til at snakke med min mand om det. Han bliver nok ekstrem skuffet over mig at jeg kunne tvivle eller bliv ked. Da han nok ikk synes jeg kan være det bekendt da de jo har taget mig ind til sig og behandlet mig godt. 

Tænk hvis jeg Tar grundig fejl. Plus vil min svigermor nok tænke og sige at jeg bare vil lave ballade uden grunddet har jeg ikk lyst til. 

ved ikk om det bare er mig men overfor mig kan hun godt tale højt og at hun tydeligvis siger sin mening er jo godt at man kan sige sin mening til et andet menneske. Men man kan ikk være mere forsigtig end min svigermor når hun taler med hendes andet svigerdatter. 

Årh undskyld nu kom jeg på et helt andet spor.

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg kan godt forstå dig, men jeg synes ikk de virker racistiske.... Det du skriver (synes jeg) ikk har noget at Gøre med at være racistisk, men systemet/ folketinget.... Også jokes, som man også kunne være blondine jokes f.eks. og fordi man stemmer df behøver man ikk at være racist ��☺

Årh nej nej self er man ikke det. 

Begge mine svigerforældre stemte DF fordi der bedre forhold til de ældre. Men også fordi at DF vil ha mindre indvandre i landet. De sagde de selv til mig at de derfor stemte DF. 

Men et hver menneske skal da stemme det de vil det kommer slet ikk mig ved.

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

For det første er det ikke jokes om indvandere, det er flygtningejokes, og de florerer i alle afskygninger, fordi det er et hot emne lige nu - det er altså ikke personligt rettet mod dig.

For det andet kan du ikke udlede noget som helst udfra hvilket parti folk stemmer på, der er faktisk også folk fra blå blok, der synes, at man skal give flygtninge bedre vilkår. Jeg har f.eks. adskillige familiemedlemmer, der stemmer på Socialdemokratiet, men vi er da lige gode venner af den grund.

Jeg har i øvrigt også en bøsse-svoger, og han er da den værste af alle til at dele dårlige stereotype vittigheder om bøsser - og vi elsker, at han kan grine af sig selv, det er da fedt, at han har sådan et afslappet forhold til det, og når han sådan sørger for at dække nichen "bøssejokes", så har vi ikke noget behov for at supplere, og derfor hører han aldrig noget for det.

Jeg synes, at du skal være glad for, at du har fået så meget identitet hos dine svigerforældre, at de faktisk har glemt, hvilken herkomst du har, og at de nu ser dig som svigerdatter og fuldgyldig dansker og sandsynligt ikke tænker over, at du kunne føle dig så ramt, som du gør. De DF'ere, jeg kender, accepterer fuldt ud indvandere, der opfører sig som danskere, og det kan man jo godt sige, at du gør.

Det er jeg skam også og vi er meget tætte og holder af hinanden. Men tænkte lige en ekstra gang og bliv ked af at hun har delt noget fra en side der hed ingen islam i Danmark. 

Anmeld Citér

15. december 2015

jenny4

Anonym skriver:

Jeg bebrejder ikk  danskernes tanke gang om hvor forfærdelig muslimer/indvandre mon er. For de ser jo ikk andet næsten end de dårlig og samvittighedsløse indvandre, som kun vil ødelægge. 

Og ikk mindst ødelægger det gode rygte ellers om de rigtig og ÆGTE FREDELIG muslimer/indvandre. 

Men mener du at du tror at mine svigerforældre er småracistisk uden at fortælle mig det? 

Jeg er splittet fordi de er jo så gode mod mig så det eneste jeg kan tænke er at de nok ikk mener det ondt og at de nok ikk tænker over hvad de deler på Facebook 

Nej jeg tror i bund og grund ikke dine forældre er racistiske, men der er mange som er "bange" for det de ikke kender. Og det portræt medierne maler af flygtningene/indvandrere er ikke altid pænt. Jeg tror de ville opføre sig på samme måde hvis Danmark pludselig skulle tage en stor del flygtninge med eksempelvis stærke katolske rødder eller andre der tænker eller tror anderledes end vi er vant til. Og om muslimer hører vi en masse relateret til jeres tro som vi ikke kan forstå (eksempelvis æresdrab og kvindeundertrykkelse) - og selvom god og sund fornuft siger os, at det jo ikke er alle muslimer der lever efter dette, så får frygten for det anderledes lov at styre fremfor fornuften. Men som sagt så tror jeg slet ikke dine svigerforældre forbinder det med dig - og tænker nok derfor heller ikke at det kunne såre dig. Og måske er det bare noget de deler uden egentlig at tænke over hvad de egentlig gør.

Hvis du er meget generet af det, så kunne du overveje at kommentere på det næste gang, at "det jo altså ikke er alle muslimer der er slemme �� " Så er jeg sikker på din svigermor tænker sig om næste gang. Hvis de virkelig var racistiske så ville de ikke være i stand til at tage imod dig som de gør.

Og husk at de holdninger som florerer på fb langt fra repræsenterer alle danskere. De fleste af os kan godt se igennem tro, hudfarve og herkomst og se de mennesker som vi alle er.

Anmeld Citér

15. december 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Nej jeg tror i bund og grund ikke dine forældre er racistiske, men der er mange som er "bange" for det de ikke kender. Og det portræt medierne maler af flygtningene/indvandrere er ikke altid pænt. Jeg tror de ville opføre sig på samme måde hvis Danmark pludselig skulle tage en stor del flygtninge med eksempelvis stærke katolske rødder eller andre der tænker eller tror anderledes end vi er vant til. Og om muslimer hører vi en masse relateret til jeres tro som vi ikke kan forstå (eksempelvis æresdrab og kvindeundertrykkelse) - og selvom god og sund fornuft siger os, at det jo ikke er alle muslimer der lever efter dette, så får frygten for det anderledes lov at styre fremfor fornuften. Men som sagt så tror jeg slet ikke dine svigerforældre forbinder det med dig - og tænker nok derfor heller ikke at det kunne såre dig. Og måske er det bare noget de deler uden egentlig at tænke over hvad de egentlig gør.

Hvis du er meget generet af det, så kunne du overveje at kommentere på det næste gang, at "det jo altså ikke er alle muslimer der er slemme �� " Så er jeg sikker på din svigermor tænker sig om næste gang. Hvis de virkelig var racistiske så ville de ikke være i stand til at tage imod dig som de gør.

Og husk at de holdninger som florerer på fb langt fra repræsenterer alle danskere. De fleste af os kan godt se igennem tro, hudfarve og herkomst og se de mennesker som vi alle er.

For det første er der intet i vores muslimske tro der beder os om at gå rundt og bare dræbe folk. Tværdigmod vi mennesker har slet ikk ret til at tag livet af et andet menneske uanset hvad personen må have gjort. Og da heller ikk os selv for den sags skyld ( selv mord mener jeg) ikke alle er lige gode mennesker og det uanset hudfarve størrelser lande og region. 

og da bestemt heller ikk kvindeundertrykkelse. ( tværdigmod da Allah har gjort mand og kvinde lige værdig) 

men bare fordi vi her i det her verden hvor den stærke og støre æder den svage og små. Derfor er mænd så dumme at tro de kan eje en kvinde pga deres styrke. 

Villet bare fortælle og skelne mellem mennesket der gør hvad der passer dem. Og hvad vi i virkelighed få besked af Allah. 

Men ja jeg tænker også at de nok ikk tænker over det. Men god ide jeg kan jo sige noget uden at de skal tro at jeg vil starte en diskution eller noget. Ved bare at sige med et smil at det jo ikk alle muslimer der er onde. �� 

tusind tak for rådet. Men jeg er ikk siger jeg vil sige det når det kom til stykket måske. Jeg ved det ikk må se tiden an der måske ikk grund til at sige noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.