Kan godt tvivle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
21 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2015

Anonym trådstarter

Hej med jer søde babybrugere 

først lige en forhistorie

jeg er fra en muslimsk famillie, og er gift og har barn og hus med min mand som er dansk. 

Min svigerforældre og jeg er meget tætte. Jeg ser og mærker kun at de er glæde for mig. Men nogle gange sker ting som siger stik modsat af hvad de viser. Ved ikk om jeg bare er for følsom da jeg jo er indvandrer og kan såres let når ordet indvandre bliver diskuteret men her nogle eksempler også vil jeg gerne høre jeres mening. 

Vi er på Facebook og der kommer masser sådan indvandre jokes og lign. 

Fx her for få timer siden har min svigermor delt noget hvor det kom fra en side der hedder ingen islam i Danmark hvor i teksten står der. 

Danmark 

landet, hvor de svageste på fortsætte med at sove på gaden 

mens indvandre bliver indlogeret på hotelværelser. 

Andet eksempel. 

For noget tid siden delt min svigermor en slags joke 

om en syrisk mand kommer til Danmark og siger tak fordi du lukket mig ind i dit land hvor personen siger at han kommer fra Afganistan også videre hvor han møder en fra Libanon osv osv hvor til sidst en kvinde siger at danskerne er på arbejde. 

Sidst men ikke mindst stemt begge mine svigerforældre på DF ��

undskyld at det bliv en lang smøre��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

Julemusen

Anonym skriver:

jeg er fra en muslimsk famillie, og er gift og har barn og hus med min mand som er dansk. 

Min svigerforældre og jeg er meget tætte. Jeg ser og mærker kun at de er glæde for mig. Men nogle gange sker ting som siger stik modsat af hvad de viser. Ved ikk om jeg bare er for følsom da jeg jo er indvandrer og kan såres let når ordet indvandre bliver diskuteret men her nogle eksempler også vil jeg gerne høre jeres mening. 

Fx her for få timer siden har min svigermor delt noget hvor det kom fra en side der hedder ingen islam i Danmark hvor i teksten står der. 

Danmark 

Andet eksempel. 

om en syrisk mand kommer til Danmark og siger tak fordi du lukket mig ind i dit land hvor personen siger at han kommer fra Afganistan også videre hvor han møder en fra Libanon osv osv hvor til sidst en kvinde siger at danskerne er på arbejde. 

Det kan jeg da virkelig godt forstå, at du bliver såret over!!!

Det siger jo ikke noget om, hvordan de har det med dig som person. Men din person er jo omfattet af at du kommer fra et andet land med en anden kultur, hvilket det lyder til at de fordømmer! Jeg synes, at du skal snakke med din mand om dine tanker, da det tydeligvis er noget er rammer dig. Folk tænker desværre ikke altid før de kommentere eller poster noget på Facebook, da det er så nemt at gemme sig bag sin lille skærm og fordømme andre mennesker eller andres handlinger. 

Jeg fik i en periode halv -racistisk jokes fra min mor og papfar pr SMS. De sender tit kæde SMS rundt. Jeg blev simpelthen så tosset og bad dem om at stoppe med at sende til mig da jeg absolut ikke delte deres holdning til muslimske indvandrere! De blev faktisk lidt kede af det, da de jo ikke mente noget ondt med disse jokes. Ikke mere end at der er københavner og jyde jokes. Men det afspejler altså stadigvæk deres tankegang i min verden. De stoppede heldigvis, men jeg blev da kaldt hysterisk 

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

Det kan jeg da virkelig godt forstå, at du bliver såret over!!!

Det siger jo ikke noget om, hvordan de har det med dig som person. Men din person er jo omfattet af at du kommer fra et andet land med en anden kultur, hvilket det lyder til at de fordømmer! Jeg synes, at du skal snakke med din mand om dine tanker, da det tydeligvis er noget er rammer dig. Folk tænker desværre ikke altid før de kommentere eller poster noget på Facebook, da det er så nemt at gemme sig bag sin lille skærm og fordømme andre mennesker eller andres handlinger. 

Jeg fik i en periode halv -racistisk jokes fra min mor og papfar pr SMS. De sender tit kæde SMS rundt. Jeg blev simpelthen så tosset og bad dem om at stoppe med at sende til mig da jeg absolut ikke delte deres holdning til muslimske indvandrere! De blev faktisk lidt kede af det, da de jo ikke mente noget ondt med disse jokes. Ikke mere end at der er københavner og jyde jokes. Men det afspejler altså stadigvæk deres tankegang i min verden. De stoppede heldigvis, men jeg blev da kaldt hysterisk 

Årh virkelig kan du godt forstå at jeg bliver lidt ked? 

Og ja da self er der joks  om alle og alt. Det er jeg helt med på og jeg er selv ikk en der udlukker sjov og spas 

men bliver ked når hun deler noget fra en side der hedder ingen islam i dk. 

Jeg burdte ikk tvivle da de er de sødeste mennesker og holder meget af dem. Og føler skam over mig selv at selv at tvivle. Men kan ikk gør for det. Bliv bare lidt ked af det. For det første er jeg jo indvandre Og det gør det skam ikk bedre at jeg føler de er min familie. Da min rigtig famillie har jeg intet kontakt med. Derfor føler jeg mig sommetider alene. 

Men du har ret self mener de det ikk ondt. Jeg ved de holder af mig. 

Og nej vil ikk sige det eller snakke med nogle vil bage lufte ud det er det hele. Holder det bare inde i mig selv

tusind tak for dit svar

Anmeld Citér

14. december 2015

SandraXOXO

Det er jo bare dårlige jokes. Ligesom når folk joker om unge mødre, folk fra Jylland, politikere. Hold hovedet højt. Ingen med hjernen i behold mener noget med disse dårlige jokes. 

Anmeld Citér

14. december 2015

Vivienne

Efter min mening har de ingen respekt for dig og din baggrund  Hvor er din man i alt det her???

Anmeld Citér

14. december 2015

jenny4

Det kunne godt lyde til at dine svigerforældre er lidt småracistiske eller fremmesforskrækkede, men jeg tror ikke du behøver at føle dig ramt. Jeg tror ikke det er påtaget at de godt kan lide dig, og derfor ser de dig nok heller ikke som indvandrer men blot som deres dejlige svigerinde og mor til deres børnebørn. I deres hoved er der ikke sammenhæng mellem dig og de "forfærdelige flygtninge" som de hører om i medierne.

Det er ikke ok sådan som din svigermor agerer på fb, men jeg tror simpelthen ikke at du skal føle dig truffet.

Anmeld Citér

14. december 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Danmark 

Andet eksempel. 

Synes dine svigerforældre er respektløse og din mand eller du burde sætte dem på plads! Kan virkelig godt forstå at du ikke synes det er rart. Det er jo en stor del af dig og din identitet og baggrund som de tydeligvis ikke bryder sig om det kan godt være de synes om dig som person, men åbenbart ikke det du kommer fra. Og de burde acceptere hele dig! Synes du skal tale med din mand. Sig fra, sæt dig i respekt! Knus

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Det er jo bare dårlige jokes. Ligesom når folk joker om unge mødre, folk fra Jylland, politikere. Hold hovedet højt. Ingen med hjernen i behold mener noget med disse dårlige jokes. 

Det er det nok

tusind tak for svar

Anmeld Citér

14. december 2015

Mettefpigen

Jeg kan godt forstå dig, men jeg synes ikk de virker racistiske.... Det du skriver (synes jeg) ikk har noget at Gøre med at være racistisk, men systemet/ folketinget.... Også jokes, som man også kunne være blondine jokes f.eks. og fordi man stemmer df behøver man ikk at være racist ��☺

Anmeld Citér

14. december 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Danmark 

Andet eksempel. 

For det første er det ikke jokes om indvandere, det er flygtningejokes, og de florerer i alle afskygninger, fordi det er et hot emne lige nu - det er altså ikke personligt rettet mod dig.

For det andet kan du ikke udlede noget som helst udfra hvilket parti folk stemmer på, der er faktisk også folk fra blå blok, der synes, at man skal give flygtninge bedre vilkår. Jeg har f.eks. adskillige familiemedlemmer, der stemmer på Socialdemokratiet, men vi er da lige gode venner af den grund.

Jeg har i øvrigt også en bøsse-svoger, og han er da den værste af alle til at dele dårlige stereotype vittigheder om bøsser - og vi elsker, at han kan grine af sig selv, det er da fedt, at han har sådan et afslappet forhold til det, og når han sådan sørger for at dække nichen "bøssejokes", så har vi ikke noget behov for at supplere, og derfor hører han aldrig noget for det.

Jeg synes, at du skal være glad for, at du har fået så meget identitet hos dine svigerforældre, at de faktisk har glemt, hvilken herkomst du har, og at de nu ser dig som svigerdatter og fuldgyldig dansker og sandsynligt ikke tænker over, at du kunne føle dig så ramt, som du gør. De DF'ere, jeg kender, accepterer fuldt ud indvandere, der opfører sig som danskere, og det kan man jo godt sige, at du gør.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.