Anonym skriver:
Hej med jer søde babybrugere
først lige en forhistorie
jeg er fra en muslimsk famillie, og er gift og har barn og hus med min mand som er dansk.
Min svigerforældre og jeg er meget tætte. Jeg ser og mærker kun at de er glæde for mig. Men nogle gange sker ting som siger stik modsat af hvad de viser. Ved ikk om jeg bare er for følsom da jeg jo er indvandrer og kan såres let når ordet indvandre bliver diskuteret men her nogle eksempler også vil jeg gerne høre jeres mening.
Vi er på Facebook og der kommer masser sådan indvandre jokes og lign.
Fx her for få timer siden har min svigermor delt noget hvor det kom fra en side der hedder ingen islam i Danmark hvor i teksten står der.
Danmark
landet, hvor de svageste på fortsætte med at sove på gaden
mens indvandre bliver indlogeret på hotelværelser.
Andet eksempel.
For noget tid siden delt min svigermor en slags joke
om en syrisk mand kommer til Danmark og siger tak fordi du lukket mig ind i dit land hvor personen siger at han kommer fra Afganistan også videre hvor han møder en fra Libanon osv osv hvor til sidst en kvinde siger at danskerne er på arbejde.
Sidst men ikke mindst stemt begge mine svigerforældre på DF
undskyld at det bliv en lang smøre
For det første er det ikke jokes om indvandere, det er flygtningejokes, og de florerer i alle afskygninger, fordi det er et hot emne lige nu - det er altså ikke personligt rettet mod dig.
For det andet kan du ikke udlede noget som helst udfra hvilket parti folk stemmer på, der er faktisk også folk fra blå blok, der synes, at man skal give flygtninge bedre vilkår. Jeg har f.eks. adskillige familiemedlemmer, der stemmer på Socialdemokratiet, men vi er da lige gode venner af den grund.
Jeg har i øvrigt også en bøsse-svoger, og han er da den værste af alle til at dele dårlige stereotype vittigheder om bøsser - og vi elsker, at han kan grine af sig selv, det er da fedt, at han har sådan et afslappet forhold til det, og når han sådan sørger for at dække nichen "bøssejokes", så har vi ikke noget behov for at supplere, og derfor hører han aldrig noget for det.
Jeg synes, at du skal være glad for, at du har fået så meget identitet hos dine svigerforældre, at de faktisk har glemt, hvilken herkomst du har, og at de nu ser dig som svigerdatter og fuldgyldig dansker og sandsynligt ikke tænker over, at du kunne føle dig så ramt, som du gør. De DF'ere, jeg kender, accepterer fuldt ud indvandere, der opfører sig som danskere, og det kan man jo godt sige, at du gør.