Kan manden kræve barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sedigfor skriver:

I har 37 uger til deling (:

Uh, er det blevet sat op? For så har jeg da noget til gode

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

alenemor42

Mor11 skriver:

men hvorfor er der mon regler for hvad han skal under sin barsel, når der ikke er det for alle andre? Kan ikke umiddelbart se hvorfor det er sådan bare fordi man ikke bor sammen. Der er sikkert også mange fædre der render og laver alt muligt andet når de har deres 14dage efter fødslen sammen med moderen. 

Det er jo lidt en tillidssag for alle, at man ikke udnytter det  

det er selfølgelig på ingen måde noget du skal stå på mål for, jeg undres bare  

Jeg gætter på at det er fordi det ikke skal være 14 dages gratis ferie når det offentlige betaler selvom andre fædre laver altmuligt ser de nok deres barn på et eller andet tidspunkt i døgnet. Det gør man jo ikke når man ikke bor sammen. Så ville de reelt kunne melde barsel uden overhovedet at barnet.

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
alenemor42 skriver:

Jeg gætter på at det er fordi det ikke skal være 14 dages gratis ferie når det offentlige betaler selvom andre fædre laver altmuligt ser de nok deres barn på et eller andet tidspunkt i døgnet. Det gør man jo ikke når man ikke bor sammen. Så ville de reelt kunne melde barsel uden overhovedet at barnet.

Det er selfølgelig rigtigt.

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

I har 37 uger til deling (:

Også når man ikke er sammen?

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Også når man ikke er sammen?

http://www.information.dk/152618 Ser her orloven er stadig til deling selvom i ikke er sammen. Men det er svært for far at få noget hvis mor ikke er enig. Desværre.  Og det er 32uger der er til deling, ikke 37, jeg googlede lige da jeg håbede at have 5uger tilgode  

Anmeld Citér

8. december 2015

linkon

Synes da ikke det skal gå udover far og barn at mor og far ikke er sammen! Hvis far vil have noget af barslen for at bruge den tid han nu kan sammen med sit barn synes jeg absolut man skulle dele noget af den, efter de første 6 månederne skal jo baby have noget andet end kun modermælk, så amningen burde jo stadigvæk ikke være et problem :-)

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

linkon skriver:

Synes da ikke det skal gå udover far og barn at mor og far ikke er sammen! Hvis far vil have noget af barslen for at bruge den tid han nu kan sammen med sit barn synes jeg absolut man skulle dele noget af den, efter de første 6 månederne skal jo baby have noget andet end kun modermælk, så amningen burde jo stadigvæk ikke være et problem :-)

Tror bestemt det er nemmere sagt end gjort

Hvis far "kræver" halvdelen af barslen som det lyder til, er det måske ikke for barnets skyld men måske for at genere mor eller fordi han mener han har "ret" til det bare fordi.

Anmeld Citér

8. december 2015

linkon

alenemor42 skriver:

Tror bestemt det er nemmere sagt end gjort

Hvis far "kræver" halvdelen af barslen som det lyder til, er det måske ikke for barnets skyld men måske for at genere mor eller fordi han mener han har "ret" til det bare fordi.

Eller så er det fordi han er bange for at han ikke får være en så stor del i livet til sit barn som han måske gerne vil! Og det ved han jo at han ikke kommer til de mange første år af barnets liv, så han vil måske ha den størst mulige chancen for at deltage i barnets hverdag som nu er mulig :-)

Anmeld Citér

8. december 2015

Sedigfor

Mor11 skriver:

Uh, er det blevet sat op? For så har jeg da noget til gode

Mener det er 37 (:

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

linkon skriver:

Eller så er det fordi han er bange for at han ikke får være en så stor del i livet til sit barn som han måske gerne vil! Og det ved han jo at han ikke kommer til de mange første år af barnets liv, så han vil måske ha den størst mulige chancen for at deltage i barnets hverdag som nu er mulig :-)

Det er muligt

Men med udgangspunkt i trådstarters indlæg lyder det ikke sådan syntes jeg

På den anden side kan vi tolke herfra og til nytår  uden at ane en skid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.